Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hamulce Renault trafic 2012

matek313 07 Apr 2016 22:23 3459 13
  • #1
    matek313
    Level 7  
    witam, problem jest taki , kupilem trafic 2012 2,0 tdi . pedal hamulca jest bardzo miekki , czasem trzeba kilka razy wcisnac pedal zeby wychamowac.wymienilem serwo wraz z pompa. nowe klocki z przodu , odpowietrzony uklad na zgaszonym silniku i na wlaczonym. na wylaczonym siliniku pedal twardnieje i jest "ok" na odpalonym silinku wciskajac pedal zachowuje sie ona tak jakby nie mial konca, wchodzi w podloge caly czas, nawet gdy podpompuje kilak razy to on i tak dalej idzie w podloge. po jezdzie okolo 50 km sprawdzilem felgi i przedinie sa gorace wrecz mozna jajka smazyc a tylnie sa w ok , obdzownilem paru mechanikow i ciezko im jest pkwiedziec co to moze byc. umowilem sie na wizte u mechanika ale dopieo na przyszly piatek, jednak zwracam sie do was o pomoc gdyz moja praca wymaga uzywania hamulcow na okraglo:)


    sory ze nie ma polskich znakow ale mam angielski kom, pozdro z anglii
  • #2
    pp_pablo
    Level 25  
    Czy kiedykolwiek był wymieniany płyn hamulcowy? Zalecany okres wymiany to 2 lata. Miękki padał wskazuje na: zapowietrzony układ (źle odpowietrzasz) lub puszczającą pompę hamulcową (regeneracja lub wymiana).
  • #3
    matek313
    Level 7  
    pompa wymieniona wraz z serwem, odrazu caly plun wymieniony , zlany byl caly plyn i wpuszczony nowy
  • #4
    pp_pablo
    Level 25  
    Pompę wymieniłeś na nową czy używkę? Może przewody gumowe (te przy kołach) masz słabe i puchną ale auto młode więc mało prawdopodobne.
    Gorące felgi wskazywały by na zapieczone zaciski/skorodowane tłoczyska.

    Płynu w zbiorniczku Ci nie ubywa?
  • #5
    marek1772
    Level 16  
    Takie zabiegi zaczynamy od sprawdzenia czy zaciski nie stoją mam tu na myśli nie tylko klocki przyrdzewiałe do jarzma ale także bolce prowadzące zacisk. Nie bez znaczenia jest także jak któreś koło ma uszkodzone łożysko. Są to co prawda ekstremalne przypadki ale w tak młodym aucie prawdopodobne na skutek naprawy powypadkowej na używanych częściach. Także rocznikiem bym się tu nie sugerował chyba że masz auto od nowości
  • #6
    matek313
    Level 7  
    jestem drugim wlascicielem auta,mam niby pelna historie od niego , znajomi mechanic ogolnie ocenili silnik i zawiesznie ze wszytsko ok, a blachy jak to blachy przy wanie na kurierce .
    mechanik ktory wymienial klocki sprawdzal caly uklad hamulcowy i mowil z e ok wszystko tam jest , dla pewnosci pojechalem tez do innego mechanika i ten tez powiedzial ze wsyztsko ok jest .
    serwo fak faktem uzywane .ale......
    wymienilem 3 serwa i objawy sa te same caly czas ....trzeba bylo bym nmiec naprawde za.....go pecha zeby trzy serwa z pompami byly do dupy .
  • #7
    jurekk55
    Level 36  
    matek313 wrote:
    .trzeba bylo bym nmiec naprawde za.....go pecha zeby trzy serwa z pompami byly do dupy .


    Jak myślisz , dlaczego zostały zdemontowane z aut w których jeździły?

    Wymiana płynu jak się odbyła ? Zgodnie z procedurą producenta ?
  • #8
    matek313
    Level 7  
    moze zostaly wymontowne dlatego ze wciaz dzialaja...............??? czy dla was kadze auto ze zlomu jest calkowicie zużyte ???sa czesci ktore mozna uratowa i ktore wciaz dzialja??wytlumacz w takim razie dlaczego przy trzech innych serwach objawy sa te same??
  • #9
    adamblonsky 2012
    Level 18  
    A czy klocki dotarły sie do tarcz, skoro niedawno wymieniane?
    zaciski, tłoczki, suwaki chodzą jak należy?
    a może klocki źle zamontowane? pomylone stronami?
  • #10
    matek313
    Level 7  
    kolcki sa ok . ogolnie od wymiany w trzy dni zrobilem jakies 800 km , to pewnie sie dotarly juz .pedal ogonie sie dziwnie zachowuje, czasami jest ok, tak jak ma byc , a czasem jest zle, trzeba pompowac zeby wychamowac
  • #11
    diodabg
    Level 30  
    Odpowietrz go grawitacyjnie bez pompowania.
    Pompa ABS sucha nie widac zadnych zapocen ?
  • #12
    ctlprzeprowadzki
    Level 9  
    Proponował bym sprawdzic przewody hamulcowe, miałem podobny objaw jak jeden przewod delikatnie przepuszczał, wycieku nie bylo widac a objawy byly identyczne.
  • #13
    matek313
    Level 7  
    siema, dlugo mnie nie bylo , a wiec hamulce byly odpoietrzena dwa razy i jest poprawa, przewody raczej nie przepuszczja gdyz plynu nie ubywa.pedal zachowuje sie lepiej ale nadal to nie jest to co powinno byc
  • #14
    MACIEK_M
    Level 29  
    Płyn nie wycieka, ale elastyczne przewody hamulcowe mogą "puchnąć" przy hamowaniu, płyn dostaje się pomiędzy warstwy oplotu i gumy, objaw identyczny jak zapowietrzenie.