Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Matiz - Regulacja linek zmiany biegów (cięgna biegów)

murgrabia 08 Apr 2016 01:32 8667 1
  • #1
    murgrabia
    Level 18  
    Dzień dobry.
    Proszę o szybką odpowiedź. Jak wyregulować biegi w Matizie? Dobrałem się do mechanizmu lewarka. Na lince czerwonej jest nakrętka do regulacji. Chyba linka czerwona służy do ustalenia pozycji neutralnej lewarka (luzu). Tak mi się wydaje. Jej regulacja nic nie wnosi. Natomiast mam problem z czarną linką. Wydłużyła się o jakieś 2 cm. Nie wchodzi wsteczny oraz dwójka. Jak przytrzymam bieg na dwójce i ręką pociągnę wybierak na skrzyni to bieg wskakuje. Ewidentnie linka się rozciągnęła. Jest jakaś możliwość jej regulacji? Dodam, iż te gumowe tuleje na końcu linki nie są wyrobione.

    P.S.
    Odpowiem sam. Bo widać albo nikt nie ma pojęcia. Albo jest zmowa mechaników..
    Popękały sploty na czarnej lince.
    Linka jak się okazuje, nie ma możliwości regulacji długości. Jest stała długość. Jedyną regulację jaką można dokonać na czerwonej lince. Jest wyregulowanie położenia lewarka. Tak aby był na środku. A nie był przechylony w lewo czy prawo. Regulacji dokonujemy przy mechanizmie lewarka. Są dwa rodzaje linek do matiza. Ta stara ma na końcu równej wielkości gumowe tuleje. Natomiast nowa wersja. Ma tuleje o różnej wielkości. Podejrzewam, iż nie przełożymy tej nowej przez otwór w karoserii. Za duża, jest jedna tuleja metalowo-gumowa (amortyzator). I po prostu się nie zmieści. Druga różnica jest taka, iż nowa wersja linki. Działa o niebo lżej od starej wersji. Zresztą nowa wersja jest do chevrolet'a a nie Daewoo.
  • #2
    Przemek82
    Level 11  
    Temat stary, ale dodam od siebie parę rzeczy. Po pierwsze tuleje gumowe, które się głównie w tych linkach zużywają, a zwłaszcza jak poleje się je płynem hamulcowym z uwagi na to, że są praktycznie pod zbiornikiem tegoż, są dostępne. Ich numer to 96879255. Linek z chevroleta, o których kolega wspomina nie ma możliwości założyć do matiza M100. Nie z powodu tego, że nie przejdą przez gródź, bo przejdą, ale z uwagi na większą tuleję nie założy się linki czarnej na wybierak przy skrzyni biegów. Kolejna kwestia tego, że będziemy mieli tylko biegi 1, 3 i 5 to wina takiego elementu na końcu pancerza. Po prostu z czasem się wyciera, jak już się wytrze to wypada z pancerza tuleja prowadząca i jeśli się uda się jej trafić to z powrotem to mamy biegi parzyste i wsteczny. Tyle że z czasem jest już tak rozklepana, ponieważ zwłaszcza przy 2 biegu rwie się lewarek w kierunku fotela no i rozwala się ten element jeszcze bardziej. Dodatkowo poza tematem linek ale w temacie mechanizmu zmiany biegów. Producent przy mocowaniu wybieraka do wałka zmiany biegów zastosował rozprężną tuleję, która radośnie koroduje i jak już skoroduje to pęka i zostajemy bez możliwości wbicia jakiegokolwiek biegu. Ta tuleja jest dostępna w chevrolecie i suzuki pod numerami 94535791 i 09205-05001 ale od razu sugeruję zastąpić ją odpowiednio dobraną śrubą M5.