Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 B4 sedan - Swap 1.8t AEB z Audi A6C5 do 80B4 razem z całą instalacją

08 Kwi 2016 06:37 14868 25
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich forumowiczów. Nie mogłem nigdzie znaleźć tematu pasującego do mojej sytuacji więc postanowiłem założyć nowy. Sprawa wygląda tak: na dniach zabieram się za swap. Posiadam Audi 80 b4 sedan z 1993 z zajechanym silnikiem 2.0 ABT. Wersja z elektrycznymi lusterkami, szyberdachem, centralką bez klimy. Postanowiłem kupić całe auto na przeszczep i udało się. Kupiłem prawie całe Audi A6 C5 avant z 1998 roku z silnikiem 1.8T AEB z manualna skrzynią. Temat swapu znam już na pamięć. Ale mam inny pomysł, chciałbym przełożyć jak najwięcej rzeczy i elektryki z A6 m.in cały kompletny swap: silnik z osprzętem, skrzynia, okablowanie, sterownik itp. A oprócz tego całą resztę elektryki, razem z puszka gdzie jest sterownik, przekaźniki i bezpieczniki, z wiązka pod deską rozdzielczą np. do zegarów, włącznikiem świateł, kierownica, pająkiem, przełączników i innych rzeczy do komfortu np. elektryczne fotele i takie rzeczy. Czy ktoś kiedyś robił taki przeszczep? Dosłownie całą instalacje która będzie potrzebna z kompletnym swapem. Czy są jakieś większe problemy, które to uniemożliwiają? Czy da rade w miare wszystko to podpiąć? Nie mówię, że od razu wszystko musiało by działać ale wtedy bez przeróbek odpalam silnik bez kombinowania wiele z immo itp. Czy ktoś robił juz coś takiego ? I byłby w stani doradzić? Czy będę pierwszą osobą na forum która takie coś zrobi ?
    Oprócz tego mam kilka pytań :
    1. Czy pół osie razem z przegubami będą pasować do zwrotnicy w 80?
    2. Czy przewody paliwowe musze przerabiać?
    3. Czy chłodnica od a6 będzie pasować do budy w 80?
    4. Czy pompa paliwa z 80 wystarczy dla 1.8T? Albo czy z A6 będzie pasować?
    5. Czy czekają mnie jakieś dodatkowe przeróbki oprócz tego?
    6. Łapy zostawić razem z poduszkami od 80 czy założyć te od 1.8t?
    odpowiedzi osób nie zbyt mających o tym pojęcia typu "chyba nie" mnie nie usatysfakcjonują.. Czekam na konkretne podpowiedzi, uświadamia problemów lub nakierowanie mnie na właściwą drogę. Z góry dzięki dla wszystkich, którzy poświęca mi czas. Jeśli coś napisałem nie tak to prosze mnie poprawić. Pozdrawiam ! :)
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Kolego, widziałem polówkę z w12 więc da się wszystko ! :)

    1.Przeguby nie pasują
    2.nie koniecznie - dopasować
    3.zostaw tę z 80 jeśli nie chcesz przerabiać
    4.a sprawdziłeś sam ciśnienia i wydajność ? czy chcesz wszystko na tacy ?
    5.dużo sprytu i samozaparcia
    6. od 1.8T

    Rozumiem , że chcesz z 80 zrobić ce piątke tak ?
    Teoretycznie wszystko przełożysz, nawet z poloneza. Ograniczeniem są tylko twoje możliwości i wiedza.

    Oba pojazdy są proste, schematów jest masa. A fakt że masz całość na przeszczep ułatwia sprawę.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 13  
    A pół osie od a6 wejdą do przegubu od 80 ? Czy pół się od 80 zostawić i wpiąć do skrzyni od 1.8t ? Co to pompy paliwa na internecie wyczytałem że 1.8t ma 4 bary i wydajność 105l/h a u mnie podobno jest 6 bar i 130l/h z tym że mam pompę poza bakiem. Tak dokładnie chce wepchać co się da z a6 do 80 i zrobić sleepera :D do chłodnicy wody pytam bo przy 1.8t są plastikowe końcówki na takie zapinki a ja mam węże i wszystko na opaskach i nie wiem czy opłaci się to przerabiać..
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    jacoksc napisał:
    A pół osie od a6 wejdą do przegubu od 80

    niestety też nie.

    jacoksc napisał:
    że mam pompę poza bakiem


    to akurat nie ma znaczenia.

    jacoksc napisał:
    na takie zapinki a ja mam węże


    śmiało przerabiaj, to i tak pikuś w porównaniu z ty co jeszcze przed Tobą :]

    Powodzonka
  • Poziom 13  
    A dam radę półosie od 80 podpiąć do skrzyni w 1.8t? Czy prościej zostawić starą skrzynie? Wolałbym tą od 1.8t bo jest w trochę lepszym stanie :)
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    A kolega nie wie jak tu z pół osiągi jest ? Jak już silnik ze skrzynią będzie w budzie to reszta będzie szla jakoś :)
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    A masz jakieś rady dotyczące swapu ? Coś o czym moge nie wiedzieć? Wiesz coś na temat tych półosi i przegubów? Albo o innych rzeczach?
  • Poziom 23  
    Czemu akurat 1.8T?
    Popularną przeróbką w tym aucie jest 4.2 V8. Wydaje mi się że większość wiedzy znajdziesz w internecie jak się do tego zabrać.
  • Poziom 13  
    4.2 V8 only quattro więc na starcie odpada, za dużo rzezania.. i również za mało funduszy na takie zabawy. Pół auta trzeba by było przerabiać a tutaj większość mam P&P :) jestem mechanikiem, wiedze ogólna posiadam ale o kilka rzeczy wole się dopytać żeby mnie nic nie zaskoczyło. To czego się nie dowiem przekonam się sam, już rozbiórka ruszyła :D
  • Poziom 13  
    Witam jeszcze raz. Potrzebuje pomocy.. będę zmieniał całą instalacje tak jak pisałem od A6C5 do 80B4 przy tym swapie na 1.8t. Silnik juz wyciągnięty. A mój aktualny problem polega na tym: jak zrobić z ABS? W swojej mam i w a6 tez jest i zastanawiam się czy przełożyć również pompę od a6 razem ze sterownikiem i reszta kabli czy zostawić swoją i czy uda mi sie ją wpiąć do nowej instalacji żeby dział poprawnie? I czy czujnik od kół będą pasować do nowego ABS'u ? Jakby ktoś nie wiedział to przekładam praktycznie całą instalacje z auta.. Doradzi mi ktoś co z tym zrobić? Będę wdzięczny :)
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Czyli po prostu przełożyć wszystko i zostawić tylko czujniki z kablami do sterownika, tak ? A druga sprawa podobnie wygląda pytanie z centralką w drzwiach.. tu i tu jest i czy bez problemu podepne moją centralke do nowej instalacji?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Mam takie pytanie przy okazji. Dam radę podpiąć poduszkę kierowcy? Czy to juz zbyt ostre rzezanie? Macie jeszcze jakieś pomysły o czym musze pamiętać, co przełożyć itp żeby wszystko ładnie grało? Dzięki ogółem za zainteresowaniem tematem :)
  • Poziom 13  
    Pierwsza myślą było wyrzucenie instalacji airbaga ale myśląc dalej pomyślałem że jak będę całą instalacje przekładał to co za problem poduszki przełożyć ale w sumie masz rację.. całe lepiej nie myśleć za dużo. Poduszki ważna sprawa i tak jak mówisz mogą przypadkiem krzywdę zrobić jeśli coś się źle zrobi. OK to kolejna sprawa wyjaśniona. A wiesz coś na temat centralki ? Albo czy masz jeszcze jakieś pomysły co do takiej przekładki?
  • Poziom 13  
    W sumie debil ze mnie, ja mam takie coś założone w 80 :D (facepalm) kwestia przełożenia i podpięcia :) Przychodzi Ci ma myśl jeszcze coś co warto omówić? Abs, centrala, poduszki już są jasne. Kwestia podpięcia świateł, kierunków itp to nie będzie problem, z tym sobie poradzę. Wentylator nawiewu to tez jakoś zrobię. A kierowca tu jest na dużym czy na małym wejściu ? Będzie pasował bez problemu razem ze przełącznikiem zespolnym?
  • Poziom 35  
    jacoksc napisał:
    W sumie debil ze mnie


    Ja tego nie powiedziałem ;)

    jacoksc napisał:
    Przychodzi Ci ma myśl jeszcze coś co warto omówić?


    Jakbyś jakieś fotostory wrzucał, to może by było łatwiej , wiedzielibyśmy na jakim etapie jesteś.
  • Poziom 13  
    Aktualnie dzisiaj będzie wyciągnięty silink z instalacją, tak to mniej więcej wygląda, trochę niaktualne zdjęcie ale coś takiego Audi 80 B4 sedan - Swap 1.8t AEB z Audi A6C5 do 80B4 razem z całą instalacją Audi 80 B4 sedan - Swap 1.8t AEB z Audi A6C5 do 80B4 razem z całą instalacją Audi 80 B4 sedan - Swap 1.8t AEB z Audi A6C5 do 80B4 razem z całą instalacją Audi 80 B4 sedan - Swap 1.8t AEB z Audi A6C5 do 80B4 razem z całą instalacją
    Jutro będzie demontaż pompy abs, deski i reszty instalacji. Po jutrze wchodzę na 80-kę :) to samo czyli gdzieś pod koniec tygodnia silnik będzie w budzie a dalej będzie podpinanie elektryki

    Dodano po 12 [minuty]:

    A tak wygląda moja 80 czekająca na nowe życie :D
  • Poziom 13  
    Panowie wyciągnąłem silnik i chcąc popatrzeć na turbina zauważyłem takie coś.. Audi 80 B4 sedan - Swap 1.8t AEB z Audi A6C5 do 80B4 razem z całą instalacją
    Czy tam czasem nie powinna być zapadka sterująca spalinami?
  • Poziom 13  
    I mam jeszcze taki problem.. Jak poradzić sobie z przednim pasem ? Ten od A6 w którym idzie rura do IC i jest mocowanie poduszki jest za krótki do mojej w 80.. czy po prostu zostawić stary pas od 80, przełożyć przednia łapę silnika a rurę kupić aluminiowa i na sylikonach połączyć IC ? Audi 80 B4 sedan - Swap 1.8t AEB z Audi A6C5 do 80B4 razem z całą instalacją
  • Poziom 1  
    Udało Ci się wszystko przełożyć?