Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw golf IV wchodzi w tryb awaryjny świeci EPC i ESP oraz motorstrog werkastatt

08 Kwi 2016 09:07 4404 10
  • Poziom 5  
    Proszę o pomoc. Mam golfa 4, 2000rok, 1,4, 16V z silnikiem benzynowym APE. Od jakiegoś czasu auto jadąc z górki na 4 biegu przy ok 2tys obrotów i prędkości 60 km/h, wyrzuca EPC i kontrolkę trakcji oraz komunikat motorstrog werkastatt i wchodzi w tryb awaryjny. Muszę wtedy zjechać i ponownie go uruchomić. Po ponownym uruchomieniu auto pracuje normalnie, brak wyświetlanych kontrolek aż do kolejnego zjazdu, bądź jazdy bez dodawania gazu . Byłam wczoraj u 2 elektromechaników. Pierwszy stwierdził po podłączeniu pod VAG że auto ma parametry wzorcowe - dopóki się nim nie przejechał i znowu pojawił się tryb awaryjny oraz powyższe kontrolki. Pan stwierdził że żadnych błędów mu nie pokazuje, chodzi cichutko, nie szarpie ale wygląda mu to na brak napięcia, sprawdził ładowanie akumulatora i było 13,9 i wysłał mnie do "lepszego znawcy". Ten podłączał mnie pod 4 komputery, pytał czy mam jakieś odcięcie silnika o którym nic mi nie wiadomo. Wreszcie po tych wszystkich zabiegach orzekł ze wszystko w porządku błędów brak. Przejechaliśmy się samochodem i znowu to samo. Podobno w czasie pojawienia się tych kontrolek pokazał mu się błąd procesora P0606 i pan orzekł że do wymiany jest sterownik silnika.
    Bardzo proszę o potwierdzenie tej diagnozy, bo mam wątpliwości(wprawdzie nie pomyślałam, że zamek w drzwiach może mieć wpływ sterownik i nic mu nie mówiłam o tym że zamek żyje własnym życiem, czego się dopatrzyłam na tutejszym forum). Zastanawiam się jak to możliwe, że auto z uszkodzonym sterownikiem zapala od 1 razu i poza tymi zjazdami z góry na biegu nic się nie dzieje (i oczywiście drzwiami) i nie ma żadnych innych objawów. Dodam że jak jadę z górki na "luzie" to jest ok. Obawiam się, że wymienię sterownik a problem pozostanie. Pomóżcie proszę, co to może być???
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 33  
    Wygląda to na uszkodzone kabelki. Szczególnie zasilanie i masa na ECU trzeba by podpiąć po pod kompa i sprawdzając w blokach pomiarowych napięcie na ECU zrobić hamowane silnikiem aż do pojawienia się błędu.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 5  
    Dziękuję za podpowiedź, dziś poszukam jakiegoś kolejnego elektryka, który się tego podejmie i dam znać czy jest ok
  • Poziom 5  
    No więc w dniu wczorajszym byłam u kolejnego już fachowca. Posprawdzał wszystko na stojącym samochodzie odkręcał, psikał i stwierdził że wszystko jest ok. Podłączył mnie pod kompa skasował wszystkie błędy i przez półtorej godziny jeździliśmy po mieście. Golf ani razu nie wszedł w tryb awaryjny. Na koniec odczytał znowu błędy powstałe w czasie przejażdżki. Okazało się że są 3 błędy:
    1 - związany z sondą lambda. Pytam czy to oznacza że sonda jest do wymiany, na co on mi odpowiada, że gdybym nie miała lpg to należałoby ją naprawić, ale ponieważ mam, to może być błąd spowodowany posiadaniem gazu i wymiana nic nie zmieni
    2- 2 szt błędów związane z recyrkulacją spalin, których się nie da wykasować jak mam zaślepiony EGR. Pan mówi że w tej sytuacji najlepiej przywrócić działanie EGRa bo inaczej się tych błędów się nie pozbędę.
    Pytam: a co ze sterownikiem, na co on mi mówi, że sterownik mógł zwariować od nadmiaru błędów, bo jak sama widzę teraz nic się nie dzieje.
    Zwariowałam teraz ja. Nie wiem co mam robić. Wymienić sondę? Wymienić EGR?
    Człowiek u którego byłam pracuje w ASO. Powiedział też że montażem lpg zabiłam swoje auto i najlepiej byłoby odłaczyć lpg i jeździć na benzynie.
    Proszę o jakieś wskazówki
  • Poziom 33  
    I może mieć racje. Niestety kiepska instalacja LPG to problem/wydatki a nie wygoda i oszczędność. Spróbuj jeździć na benzynie czy problemy będą jak nie to winna instalacja LPG.
  • Poziom 5  
    W zasadzie i na gazie i na benzynie dzialo sie to samo czyli na 4 przy jezdzie z gory zapalaly sie kontrolka trakcji + EPC i motorstrog werkastatt no i wchodzenie w tryb awaryny. Poza tym autko cichutko i ladnie pracuje ladnie sie zbiera, nic nie szrpie nie trzesie. Spalanie jak wczesniej. Wiec czemu ten tryb awaryjny. Dziwne. Zastanawiam sie czy jakos tych bledow mozna sie pozbyc i do kogo sie z tym udac. Zwlaszcza te od recyrkulacji. Czy powinno sie jakos ingerowac w nastawy po zaslepieniu EGR. Pol roku na takim zaslepionym jezdzilam i wszystko bylo ok. Zawssze lubilam jeździc samochodem a teraz to stres bo nie wiem czy znowu sie to nie powtorzy w najmniej odpowiednim momencie. Moze jakas adaptacja po zaslepieniu by sie przydala zeby te bledy usunac. Jak pytam tych wszystkich mechanikow to patrza na mnie jak na kosmite i kaza kupowac nowego EGRa
  • Poziom 26  
    Odpowiedź jest prosta, doprowadzić silnik do stanu fabrycznego na PB, później zająć się LPG.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 1  
    Witam. W golfie IV benz /gaz zapalila sie kontrolka EPC. Od czego zaczac znalezienie usterki, zanim oddam auto do serwisu.
  • Poziom 16  
    witam
    mam tak samo świeci epc i wykrzyknik w trójkącie, błędów brak w abs, ecu i liczniku.
    silnik istalacja Atn 1.6 16v
    czasem po x awariach wychodzi błąd pedału gazu , map czujnika i egr-u. zmieniony map poprawy brak, egr wtyczka odpięta też brak poprawy, pedał wymieniony bo stary już ktoś lutował ścieżki i też to samo. wszystko znajduje się na jednej lini 5v, plus czujnik walka rozrządu ale synchronizacja jest. mechacnicznie silnik sprawny ladnie pracuje tak na benzynie jak i gazie , czasem tą awarie łapie nawet na wolnych obrotach. zalana olejem była świeca na 3 cylindrze , ucierpiałaby cewka od tego? swiece nowe. skacze czujnik temp. cieczy, niewiele bo w granicacy 6°, chociaż dołozylem masę dla pewności i zastąpiłem go opornikiem, w teście linia ok ,brak zwarć przebić.

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

    Reg. 3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.

  • Poziom 16  
    jest prawidłowe

    rozwiązanie:
    winna była MASA na silniku , dzisiaj mam potwierdzenie od kolegi o braku problemów po poprawie styku na silniku.