Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 380 - Scania 380 euro 2 i euro 3 opinie

08 Kwi 2016 17:47 3738 11
  • Poziom 6  
    Witam. W rocznikach 2001-2002 wychodziły Scanie 4 z silnikami 380KM Dsc1102 euro 2 oraz Dsc1104 euro 3. Jaka jest róznica w tych silnikach? Które są bardziej oszczędniejsze? Czy różnią się mocą? Czy jest duża różnica w serwisowaniu tych aut?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • OptexOptex
  • Poziom 26  
    Firma zajmuje się serwisowaniem, a od nich wiem że niby normą spalin głównie , przy czym są inne filtry jakieś. Interesują mnie też takie sprawy ale szczegółowo nie chcą za wiele gadać więc nie wiem czy mają zakaz czy sami nie wiele wiedzą. Dla mnie jest ważne że auto mam sprawne chociaż już od lat jeżdżę innym niż SCANIA, ale miło wspominam.
  • Poziom 15  
    Mam scanie 380 z 2003r ,zero problemów tylko paliwo i do przodu.euro3
  • OptexOptex
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Nie mam żadnej Scanii i też do przodu :-D
    Poszukaj lepiej 420 na PDE
    A co zamierzasz ciągać? I gdzie? Bo bardziej opłaci się E4 i E5 jak inwestycja w 4 serię
  • Poziom 15  
    Na jakiej podstawie kolego radzisz 420?,Tak sie składa ,że 420 u mnie jezdziła ten sam rocznik i obiektywnie stwierdzam 380 lepsza bo:bardziej zwinna,moc mimo niby 40 kucy różnicy na niekorzyść to jednak pod górkę 420ki wąchały dym,spalanie porównywalne.Jeśli scania to seria4 pdebroń boże hpi a jeśli chodzi o wyższą normę emisji spalin to tylko scania z ad blue.Eksploatuję scanie 4 od 2005r i z doświadczenia powiem,że scania skończyła się na 4 pde.
  • Poziom 12  
    Są też Scanie R 400 440 480 na PDE ale z Ad blue. :D Wyszła kótka seria końcówka 2012 do końca 2013r. Po drugie trzeba się zastanowić czy jest sens pakować się jeszcze w 4 serie. Sam użytkuje jeszcze 4 scanie z 4 serii , naprawdę bardzo dobre auta szczególnie PDE. Ale to już auta z przebiegiem 1500000 - 2000000 km także czasu nie oszukasz. Proponowałbym szukać coś młodszego, chyba że jeździsz wokół komina lub nie kręcisz zbyt dużo km.
  • Poziom 15  
    Ja tylko odpowiadam na pytanie zainteresowanego autora.Swoje wywody tylko i wyłącznie opieram na doświadczeniach z moimi scaniami.Sam niestety opłatami za drogi zostałem zmuszony do wymiany na e5 lecz gdyby norma emisji spalin dla mnie nie miała znaczenia scania 4 dla mnie była by ciężarówką nr1.
  • Poziom 38  
    maher440 napisał:
    Na jakiej podstawie kolego radzisz 420?,Tak sie składa ,że 420 u mnie jezdziła ten sam rocznik i obiektywnie stwierdzam 380 lepsza bo:bardziej zwinna,moc mimo niby 40 kucy różnicy na niekorzyść to jednak pod górkę 420ki wąchały dym,spalanie porównywalne.Jeśli scania to seria4 pdebroń boże hpi a jeśli chodzi o wyższą normę emisji spalin to tylko scania z ad blue.Eksploatuję scanie 4 od 2005r i z doświadczenia powiem,że scania skończyła się na 4 pde.

    Jak 380 KM może być zwinniejsze od 420.. Ja mogę polecić właśnie Scanię euro3 HPI. Te są najoszczędniejsze, jest to prosty motor i wyjątkowo udany. Pompowtryski HPI to przebieg bez ingerencji nawet 1,5 mln.km. Spotkałem po przebiegu 1900 tyś.. PDE, to ciagłe problemy z końcówkami, z cewkami sprężynami, podkładkami.. HPI lubi CZYSTOSĆ w zbiorniku i CZYSTE paliwo. Euro4, to niewypał, euro 5, to addblue i wieczne kłopoty z nim związane. Jest też XPI,440KM. to wspaniały silnik, inny świat technologiczny. Co do obsługi i czystości paliwa jest wręcz chorobliwy. Jednak oferuje czasem problemy z inteligentną turbiną i zdarzy się z wtryskiwaczami. Ale brak SCR.. Polecam inwestowanie w dobre, drogie oleje long life wraz ze skróceniem nieco przebiegów mndz obsługami i koniecznie centralne smarowanie. Scania, to nie tylko silnik, to instalacje elektryczne i komunikacja mndz modułami i jednostkami wykonawczymi. Instalacja jest przejrzysta, poprawiona i przemyślana droga okablowania. Kto chwali serię 4, ten nie wie co to brak problemów z retarderem, z połówkami, z pękającym intercolerem, ze sterowaniem fotela kierowcy i zdwajaczem w seri R. Czego na pewno nie da się rzec o poprzednikach. Nie wspominając o hałasie i komforcie jazdy.Seria 4 to już przeszłość, właściciele leciwych wywrotek itp. muszą jeszcze do tego dojść :)
  • Poziom 6  
    Z danych technicznych wynika ze euro 2 mialy silniki 11 litrowe a euro 3 mialy juz silniki 12 litrowe takie jak w 420. Z tego wynika ze 380KM na euro 3 powinna być mocniejsza od euro 2.
  • Pomocny post
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Witam serdecznie.
    Napisałeś w pierwszym poście DSC1102 i DSC1104 gdzie liczba po DSC "11" to właśnie pojemność silnika.
    Generalnie Scania lubi być stale serwisowana i w terminie.
    Najlepiej sprawowały się silniki Euro2 11 litrowe PDE i Euro3 12 litrowe PDE
    Jeśli się planuje jazdę po Europie inwestycja w auta poniżej E5 jest nieoplacalna.
    Uzytkujemy obecnie R-serie 440hp na PDE zAdblue na Kazachstan i po przejechaniu 300.000km od połowy 2013 roku nie dzieje się nic z silnikami ani Adblue poza sporadycznymi naprawami typu czyszczenie zkrystalizowanego mocznika.
  • Poziom 6  
    Faktycznie oznaczenie DSC 11 ma sens. Potrzebuje auto na kraj. Mam do wyboru w dobrym stanie 380KM euro2 z 2001r i euro 3 z 2002r. Bardziej podchodzi mi ta euro 3
  • Poziom 12  
    Witam, jedyna różnica konstrukcyjna tego silnika to inne końcówki pompowtryskiwacza lub inny pompowtryskiwacz ponieważ występowały z przewodem przelewowym lub tradycyjnie na listwie. Poza tym większych różnic nie ma.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Mam jeszcze pytanie do kolegi Serwis GH. Przepraszam, że tak poza tematem . Interesuje mnie opinia na temat Scanii 400/440/480 PDE Euro 5 . Z tego co napisałeś nie ma się do czego przyczepić. Powiedz użytkujecie tylko 440 czy też inne jednostki? Jak wygląda sprawa mocy i spalanie w porównaniu do 440 XPI. Poza tym obsługa i diagnostyka domyślam się że jest dużo prostsza i od ukł HPI i XPI ?