Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus c360 - c360 Ciężko pali na zimnym i nierówno chodzi

08 Kwi 2016 18:27 6051 13
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam dość dziwny problem z ursusem c360 z którym nigdy się nie spotkałem a robiłem ich wiele.

    Mianowicie Gdy jest zimny to nie chce palić.
    Kręci kręci po jakimś czasie(około 10-20sek) załapie trochę pochodzi i gaśnie(nie reaguje przy dodawaniu gazu).
    powtarzam czynność 3-4 razy już nie gaśnie ale nie może wejść na obroty. Przyśpiesza i zwalnia przyśpiesza i zwalnia, pochodzi tak 1-3 min. i potem chodzi idealnie, jak książka pisze.
    Po ponownym odpaleniu(do kilku minut) chodzi idealnie ale jak zostawię go na 30-60min to znowu nie mogę go odpalić.
    Robiony był w tamtym roku(mało nim się jeździ) i po remoncie ma ledwo 40mth.

    Co było robione:
    -rozrząd
    -cały silnik wraz z osiowością i szlifami
    -pompa wtryskowa u 2 różnych mechaników była(pierwszy to firma i tam nie jeden mówił że nie potrafią robić a drugi to mechanik który robi porządnie bo juz 2 inne były u niego i idealne chodzą)
    -pompka do odpowietrzania wraz z zaworami była wymieniona wczoraj
    -wszelkie przewody i zawory powymieniane

    Nie wiem już co mogę w niej zrobić.
    Albo pierścienie sprawdzić jeszcze(tyle że ciśnienie ma prawidłowe) albo rozrząd ma luzy.

    Na dniach spróbuje zrobić ciśnieniomierz do pompy i zobaczyć czy trzyma ciśnienie bo może się zapowietrza i dlatego nie chce palić na początku.

    Pozdrawiam i liczę że ktoś może mi coś dopowiedzieć i czy miał podobne objawy
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    No i jednak przyczepił bym się do pompy wtryskowej. Piszesz , że nie reaguje na gaz na zimnym silniku i w ogóle ciężko pali , więc coś z nią jest nie tak. A napisz jak wygląda dym przy próbie odpalenia i jak już odpali.A na plaka próbowałeś odpalać? Ja miałem podobny problem po remoncie silnika kazało się ,że były żle doszlifowane gniazda zaworowe i nie utrzymywał ciśnienie na cylindrach . Po poprawce odpalił bez problemu.
  • Poziom 11  
    Sprawdź też czy nie masz za dużo oleju w pompie wtryskowej. Za dużo oleju powodowało nierówną pracę silnika i obroty skaczą.
  • Poziom 10  
    @BEZET-AGRO
    Gdy jest zapowietrzony to później na pełnych obrotach(gdy już zacznie normalnie pracować) powinien nierówno chodzić i przerywać silnik a chodzi idealnie i pali idealnie.

    @darfur5
    Na zimnym praktycznie nie dymi(objawy zapowietrzenia) ale już potem gdy załapie(przyspiesza i zwalnia tak kilka min.) to ma biały dym przy dodawaniu gazu a na pełnych nie widać wcale dymu praktycznie.
    Ciśnienie na tłokach jest prawidłowe, sprawdzałem każdy zdejmując wtryskiwacze i montując ciśnieniomierz.
    Wtryski również dobre, sprawdzałem.

    @rafall17174
    nadmiar nie powinien uchodzić taką rurką wkręcaną do pompy że jest za dużo to wyrzuca go na zewnątrz?
    Jeśli nie to ile powinno się wlewać do pompy wtryskowej?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Możliwe, lecz że przez chwile powinien nierówno chodzić a za kilka sekund normalnie. Czyli i tak nie może być zapowietrzony skoro gdy już odpali to chodzi idealnie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Nie pali na zimnym, załapuje i gaśnie a potem obroty wahają się i nie może wejść na wyższe i nie, nie jest zapowietrzony bo jak się nagrzeje to pali i pracuje idealnie, na dotyk.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    @darfur5 Pisałeś że miałeś podobny problem ale czy twój traktor wcale nie odpalał czy odpalił, wahał się na obrotach a póżniej chodził normalnie?
  • Poziom 32  
    Witam,
    Po długim postoju przed rozruchem poluzuj przewód wysokiego ciśnienia na jednym z króćców pompy i wtedy zakręć rozrusznikiem na max gazie. I wtedy wszystko się wyjaśni.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Mój chciał odpalić no ale nie udało się poza tym natychmiast było słychać cykanie do kolektora ssącego .Po zdjęciu głowic i sprawdzeniu szczelności(zastosowałem naftę) okazało się ,że gniazda zaworowe są tak z....ane ,że tylko do poprawki.Wracając do tematu, ja w dalszym ciągu obstawiam pompe wtryskową a tak bardziej konkretnie to regulator skoro faluje.
  • Poziom 10  
    Temat chyba uważam za zakończony.

    Nie chciałem tego robić ale gdy wydmuchało mi uszczelkę pod 3 głowicą patrząc od chłodnicy to wymieniłem ją i wymontowałem pompe(przerabianą na większą moc) z zetora 6748 do 30tki i działa wszystko bez zarzutu.
    Pompa w najbliższym czasie pójdzie do ostatniego mechanika i niech ją serwisuje bo wydałem ponad 100zł za naprawe...

    Tylko mnie zastanawia dlaczego ją wydmuchało...

    Dodano po 4 [minuty]:

    rafall17174 napisał:
    Sprawdź też czy nie masz za dużo oleju w pompie wtryskowej. Za dużo oleju powodowało nierówną pracę silnika i obroty skaczą.

    Jak nadmiar oleju może powodować takie przyczyny?