Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

INEA / TP - Link - Błąd z połączeniem do domeny iCloud.

mystlone 08 Kwi 2016 18:48 990 13
  • #1 08 Kwi 2016 18:48
    mystlone
    Poziom 3  

    Witam serdecznie,

    Piszę z prośbą o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu, który nurtuje mnie od ponad miesiąca. Postaram się opisać go w najbardziej rzeczowy sposób.


    Mój komputer Mac nie chcę połączyć się z domeną iCloud. Wygląda to tak że po podłączeniu "świeżo" do sieci wifi przez ok 30 sekund wszystko działa idealnie i się synchronizuje (usługi iCloud, kopie zapasowe, działa domena iCloud.com itp). Jednak po krótkim czasie wszystko się blokuje i wyskakują błędy z synchronizacją. Wystarczy, że odłączę i podłączę się do sieci na nowo i zyskuję kilka sekund kiedy działa połączenie jednak po chwili zanika. Ten problem występuje tylko na mojej sieci i tylko na komputerze mac i telefonie iPhone, gdyż na komputerach z Windowsem połączonych do tej samej sieci mogę bez problemu wejść i zalogować się na stronie iCloud.com.



    Co do tej pory zrobiłem a nie pomogło mi w rozwiązaniu problemu:
    - Świeża instalacja oprogramowania Mac OS X,
    - Upublicznienie adresu IP w sieci INEA oraz upewnienie się, że nie mam zablokowanych żadnych portów,
    - Wymiana starego modemu sieciowego od INEA na nowy (Cisco EPC3212),
    - Wymiana routera na nowy TP-Link Archer C20 (wcześniej też miałem TP-Linka ale starszej generacji),
    - Kilkakrotne rozmowy telefoniczne z wsparciem Apple - Praktycznie z każdym konsultantem przeszedłem wszystkie możliwe kroki aby rozwiązać ten problem i z ich strony nie mają mi już nic do zaoferowania.


    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź. Z mojej strony spróbowałem już niemal wszystkiego ale mam bardzo ograniczoną wiedzę jeżeli chodzi o sieci dlatego proszę o pomoc. Pozdrawiam :)

    0 13
  • #2 08 Kwi 2016 18:51
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    TP-link podłączony przez port WAN do modemu? Na WAN-ie TP-link masz publiczne IP? Jaka autoryzacja dostępu do internetu (masz jakiś login/hasło) od dostawcy?

    0
  • #3 08 Kwi 2016 18:59
    mystlone
    Poziom 3  

    jimasek napisał:
    TP-link podłączony przez port WAN do modemu? Na WAN-ie TP-link masz publiczne IP? Jaka autoryzacja dostępu do internetu (masz jakiś login/hasło) od dostawcy?



    Zgadza się, router jest podłączony do modemu przez port WAN i nie mam żadnej autoryzacji loginem do INEA jedyne co to mam u nich zapisany adres MAC, który klonuje router.
    Co do publicznego adresu na TP-Linku to nie wiem jak to sprawdzić za bardzo, jedyne co to po wpisaniu komendy ipconfig w wierszu poleceń na komputerze wyskakują mi następujące adresy (nie ma tu publicznego adresu):
    Adres IPv4: 192.168.0.102
    Maska podsieci: 255.255.255.0
    Bramka domyślna: 192.168.0.1

    0
  • #4 08 Kwi 2016 19:01
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    W DHCP Settings routera wpisz jakieś DNS-y najlepiej te od dostawcy lub googlowe. Potem klikasz Save i Reboot Tp-Linka.
    Po ponownym uruchomieniu się routera sprawdź czy to co pomogło.

    0
  • #5 08 Kwi 2016 19:20
    mystlone
    Poziom 3  

    Ustawiłem DNSy ze strony INEA, ale dalej ten sam problem. Na początku jeszcze "łapało" ale po minucie przestało i już nie chce się zalogować - wyskakuje błąd połączenia.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeżeli to coś pomoże to w statusie sieci pokazuje mi:
    Adres IP: 192.168.0.100
    Router: 192.168.0.1

    Czy ten adres IP nie powinien być tym publicznym?

    0
  • #6 08 Kwi 2016 19:27
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    mystlone napisał:
    Jednak po krótkim czasie wszystko się blokuje i wyskakują błędy z synchronizacją.

    Jakiś konkretny błąd wtedy wyskakuje? Możesz wrzucić printscreen-a? Inne witryny działają poprawnie w tym samym czasie?

    0
  • #7 08 Kwi 2016 19:32
    mystlone
    Poziom 3  

    jimasek napisał:
    mystlone napisał:
    Jednak po krótkim czasie wszystko się blokuje i wyskakują błędy z synchronizacją.

    Jakiś konkretny błąd wtedy wyskakuje? Możesz wrzucić printscreen-a? Inne witryny działają poprawnie w tym samym czasie?




    Wszystko pozostałe działa. Tylko ta jedna domena sprawa problem i tylko na złość na urządzeniach Apple.


    INEA / TP - Link - Błąd z połączeniem do domeny iCloud.Zrzut ekra....30.00.png Download (3.67 MB)




    Treść raportu błędu:


    APPLICATION NAME
    cloudos

    ERROR
    authDidNotConnect

    TYPE
    server

    APP STATECHART
    SC.Statechart:sc1046
    initialized: true
    name: cloudos-statechart
    current-states: [
    active.authUI.fieldsEditable
    ]
    state-transition:
    active: false
    suspended: false
    handling-event: false


    BUILD NUMBER
    16BHotfix19

    TIME
    Fri Apr 08 2016 19:29:51 GMT+0200 (CEST) (1460136591744)

    HOST
    www.icloud.com

    USER AGENT
    Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_11_4) AppleWebKit/601.5.17 (KHTML, like Gecko) Version/9.1 Safari/601.5.17

    ENVIRONMENT
    PROD

    RECENT LOG MESSAGES
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: DEBUG: SC.Module: Attempting to load 'cloudos_foundation/springboard'
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: DEBUG: SC.Module: Module 'cloudos_foundation/springboard' already loaded.
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: DEBUG: SC.Module: Evaluating JavaScript for module 'cloudos_foundation/springboard'.
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: DEBUG: CloudOS.main() missing localized strings, waiting for them...
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: DEBUG: SC.Module: Module 'cloudos_foundation/springboard' has completed loading, invoking callbacks.
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: DEBUG: CloudOS window received focus event
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: DEBUG: CloudOS window received focus event
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: DEBUG: Got localized strings back AFTER app is loaded and CloudOS.main() has run. Running CloudOS.run() now, because CloudOS.localeDidLoad changed from false to true




    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: DEBUG: Loading localized strings and metrics
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: DEBUG: --> Request 1: GET to /applications/newspublisher/current/info.json, headers: Content-Type=text/plain, body: (omitted)
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: INFO: SC.Statechart<cloudos-statechart, sc1046>: BEGIN initialize statechart
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: INFO: SC.Statechart<cloudos-statechart, sc1046>: BEGIN gotoState: __ROOT_STATE__
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: INFO: SC.Statechart<cloudos-statechart, sc1046>: starting from current state: ---
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: INFO: SC.Statechart<cloudos-statechart, sc1046>: current states before: ---
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: INFO: SC.Statechart<cloudos-statechart, sc1046>: --> entering state: __ROOT_STATE__
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: INFO: SC.Statechart<cloudos-statechart, sc1046>: --> entering state: loading
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: INFO: Trying to load font SFNSText
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: INFO: SC.Statechart<cloudos-statechart, sc1046>: current states after: loading
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: INFO: SC.Statechart<cloudos-statechart, sc1046>: END gotoState: __ROOT_STATE__
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: INFO: SC.Statechart<cloudos-statechart, sc1046>: END initialize statechart
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: DEBUG: Language check for CloudOS: null -> pl-pl. We WILL relocalize cloudOS.
    Fri, 08 Apr 2016 17:28:18 GMT: DEBUG: <-- Response 1: 200 (111ms), headers: Accept-Ranges=bytes, Access-Control-Allow-Origin=*, Cache-Control=public, max-age=300, Connection=keep-alive, Content-Encoding=gzip, Content-Language=en-us, Content-Length=182, Content-Type=application/json, Date=Fri, 08 Apr 2016 17:06:58 GMT, ETag="110-52e42d06bd3c0", Server=Apache, Strict-Transport-Security=max-age=31536000; includeSubDomains, Vary=Accept-Encoding, X-Responding-Instance=anton-apache:22501@st14p25ic-hpaf07101301:9081:1C53 body: (omitted)





    PS. Raport jest znacznie dłuższy więc jak będzie potrzeba to wkleję cały.

    0
  • #8 08 Kwi 2016 19:53
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Pokaż jeszcze zakładkę Status z TP-linka

    0
  • #10 08 Kwi 2016 20:06
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Błąd wyskakuje od razu po wpisaniu adresu icloud.com w przeglądarce czy dopiero po próbie zalogowania się? Masz możliwość podpięcia innego routera pod modem Cisco?

    0
  • #11 08 Kwi 2016 20:09
    mystlone
    Poziom 3  

    jimasek napisał:
    Błąd wyskakuje od razu po wpisaniu adresu icloud.com w przeglądarce czy dopiero po próbie zalogowania się? Masz możliwość podpięcia innego routera pod modem Cisco?


    Dopiero po próbie zalogowania się, czyli wtedy gdy ma już "wejść". System wykryje gdy np wpiszę złe hasło i wtedy od razu odrzuci.
    Niestety nie mam innych routerów. Mój poprzedni na którym też nie działało również był TP-Linka. To się tak jakby stało z dnia na dzień. Przez ok. 2 lata na tych samych urządzeniach i u tego samego dostawcy wszystko było bez problemu.

    0
  • Pomocny post
    #12 08 Kwi 2016 22:05
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Wygląda na jakiś problem z autoryzacją. Niestety specjalistą od apple nie jestem więc nic mi do głowy nie przychodzi. Może ktoś z forumowiczów coś jeszcze podrzuci w temacie.

    Dodano po 1 [godziny] 29 [minuty]:

    Tak dla potomnych chyba znaleźliśmy rozwiązanie problemu - Link - dopisanie adresów OpenDNS pomogło w zalogowaniu się do chmury.

    0
  • #14 09 Kwi 2016 13:59
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Temat zamykam a w razie problemów zapraszam ponownie.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo