Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW sharan 1,9 tdi 110 KM ciężko odpalić po dłuższym postoju

jeżyk15 08 Apr 2016 18:49 2817 14
  • #1
    jeżyk15
    Level 5  
    Witam od tego tygodnia mam problem z odpaleniem sharana, auto po dłuższym postoju ciężko odpalić tak załapie i gaśnie i tak w kółko ale do dłuższym kręceniu załapie i tak przerywa a po chwili normalnie tyka z tłumika podczas odpalenia wylatuje taki biały, niebieski dym, dodam że sharan jak bym go zgasił to później pali znakomicie lecz jak pozostawię na 4,5 h to jest problem znowu , będę wdzięczny za udzielenie jakichkolwiek porad :)
  • #2
    Sipek011
    Level 3  
    W jakim stanie masz świece?
    Czy stało się to nagle czy bywały wcześniej takie sytuacje?
  • #3
    jeżyk15
    Level 5  
    Byłem przed chwilą w garażu podniosłem maskę opatrzyłem żadnych wycieków lecz jak auto było zapalone to zauważyłem na tej rurce bezbarwnej co paliwo z pompy chyba idzie że tam przedostają się jakieś małe pęcherzyki , dziwne bo żadne wężyki nie są uszkodzone żeby łapało gdzieś powietrze chyba że to gdzieś indziej łapie, wcześniej była taka sytuacja chyba w tamtym tygodniu na początku że też kręciłem chwilę żeby odpalił a w tym tygodniu od środy się nasiliło
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    damaszke.adam
    Level 12  
    Sprawdź filtr paliwa a dokładniej zaworek powrotny paliwa.
  • #6
    jeżyk15
    Level 5  
    Zobaczę jak jutro będzie z odpaleniem jeśli znowu będą problemy to jadę do mechanika zobaczymy co powie jak coś to napiszę co było
  • #7
    qwertykokos
    Level 6  
    Wystarczy 0,5cm powietrza w przewodzie i masz problem z odpalaniem. Możesz zrobić prosty test czy to na pewno przez powietrze. Wystarczy że ustawisz przód samochodu na wzniesieniu, wyżej niż tył, i jak odpalisz od strzała to znaczy że problem leży po stronie pęcherzyków powietrza. Do zbadania gdzie jest nieszczelność polecam kupić pompkę gruszkę. Wpiąć w przewód i pompować. Gdzie będzie nieszczelność tam pojawią się pęcherze powietrza.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    qwertykokos
    Level 6  
    Tak oczywiście mój błąd. Przód samochodu ma być niżej by powietrze uciekało w stronę zbiornika.
  • #10
    lemmak
    Level 21  
    qwertykokos wrote:
    Wystarczy 0,5cm powietrza w przewodzie i masz problem z odpalaniem

    Raczej nie w tym aucie - przełknie taki pęcherzyk niezauważalnie. Ale problem z zasilaniem - ewidentny - i wszystkie porady jak najbardziej na miejscu.
  • #11
    Sipek011
    Level 3  
    wychodzi na to że masz zapowietrzony układ paliwa podejrzewam ze odpowietrzenie pomoże przy okazji oczywiście można wymienić filtry paliwa. po dłuższym postoju powietrze układa się w jednym punkcie dlatego nie możesz odpalić samochodu, można kupić gruszki które montuje się na wężu dolotowym paliwa przepompujesz parę razy i powinno być gucio ;)

    Dodano po 3 [minuty]:

    BEZET-AGRO wrote:
    qwertykokos wrote:
    Wystarczy że ustawisz przód samochodu na wzniesieniu, wyżej niż tył
    a nie odwrotnie? To zbiornik paliwa ma być wyżej.


    a jak jedziesz pod górę to ma zgasnąć ? skoro bak jest niżej na to wychodzi..... od tego są pompki paliwa i układy podciśnienia wtrysków
  • #12
    dubis15
    Level 12  
    Moze pompa nie trzyma paliwa i paliwo po dłuższym postoju wraca się do baku? Są takie zawórki które montuje się na przewodzie dochodzącym ze zbiornika do pompy paliwa i one wtedy nie pozwalają na powrót paliwa do baku.
  • #13
    qwertykokos
    Level 6  
    Sipek011 wrote:
    wychodzi na to że masz zapowietrzony układ paliwa podejrzewam ze odpowietrzenie pomoże przy okazji oczywiście można wymienić filtry paliwa. po dłuższym postoju powietrze układa się w jednym punkcie dlatego nie możesz odpalić samochodu, można kupić gruszki które montuje się na wężu dolotowym paliwa przepompujesz parę razy i powinno być gucio ;)

    Dodano po 3 [minuty]:

    BEZET-AGRO wrote:
    qwertykokos wrote:
    Wystarczy że ustawisz przód samochodu na wzniesieniu, wyżej niż tył
    a nie odwrotnie? To zbiornik paliwa ma być wyżej.


    a jak jedziesz pod górę to ma zgasnąć ? skoro bak jest niżej na to wychodzi..... od tego są pompki paliwa i układy podciśnienia wtrysków


    Chodzi o to że jak zbiornik jest wyżej to powietrze które jest w układzie powędruje do zbiornika czyli do najwyższego punktu. Wtedy powinien odpalić bez problemu.
  • #14
    andrend
    Level 26  
    Jak masz szczelny układ wtryskowy to można mu zwiększyć dawkę startową, ale i tak będziesz miał pompę wtryskową do naprawy.
  • #15
    jeżyk15
    Level 5  
    Auto od tygodnia tyka jak należy użytkowane co dzień nic przy nim nie robiłem nie wiem co to było czy zapowietrzony układ paliwowy czy może złe paliwo ale teraz po dłuższym postoju pali od strzała, dziękuje wszystkim za udzielenie porad i forum elektroda temat zamykam :)