Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

W140 3.2 92 r. - Nierówne obroty, strzelanie w wydech, diagnoza diodą

08 Apr 2016 20:37 1305 3
  • Level 12  
    Witam serdecznie. Auto to Mercedes w140, 1992r, silnik 3.2 benzyna. Auto po wymianie silnika zaczęło mieć dziwne objawy tj. jak zimny silnik po nocy albo dłuższym postoju odpala za 1 razem, później trzeba dłużej kręcić z 5 sekund żeby zapalił. Na ciepłym silniku, na postoju zaczynają wariować obroty, np.5 sekund chodzi równiutko, za chwile 5 sekund słychać takie [cenzura] w wydech i poszarpywanie silnika i tak na przemian. Po dodaniu gazu silnik wkręca się na obroty, jak się jedzie to ma moc, przy mocniejszym przygazowaniu i puszczeniu gazu jak schodzi z obrotów potrafi strzelić w wydech. Wygląda jakby miał bogatą mieszankę, ale bardziej wygląda mi to na coś z zapłonem. Sterownik to Bosch LH-Jetronic 4.1 i sterownik zapłonu Bosch EZ-L. Po odczytaniu błędów kodami błyskowymi wyszły mi błędy:

    Obwód sterownika wtrysku:
    błąd 8 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego – zwarcie lub przerwany obwód
    błąd 22 - Czujnik położenia wałka rozrządu – nieprawidłowy sygnał

    Obwód zapłonu EZ-L:
    błąd 6 - Czujnik położenia wałka rozrządu lub jego obwód

    Teraz pytanie który to czujnik temperatury? Bo są 2, jeden z 4 pinami (niby sprawny, na rozgrzanym silniku miał ok.250 ohm, na zimnym ok.2000 ohm), i drugi z 1 pinem? Który jest od kompa a który do zegarów?

    I teraz ten czujnik położenia wałka rozrządu... Z reguły takie rzeczy się raczej nie psują? Dodam że przed wymianą silnika było wszystko ok... Jak sprawdzić ewentualnie można ten czujnik? Może rozrząd przestawiony? Ale to by chyba nie miał takiego buta? Pomóżcie coś panowie bo już mam dosyć tego auta...
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 20  
    Co diagnozujesz diodą, moduł zapłonowy czy sterownik silnika? Już mało co pamiętam stare świetne mercedesy, sterownik silnika diagnozowało się miernikiem wypełnienia impulsu, idealny był miernik kąta zwarcia styków przerywacza.
    Jak byś potrzebował jakieś materiały diagnostyczne do starej S-klasy to pisz.
  • Level 12  
    I jedno i drugie zdiagnozowałem na gnieździe 38 pin wg.instrukcji z internetu. Sterownik silnika błąd 8 i 22, a moduł zapłonowy błąd 6 co oznacza to co wyżej napisałem. Współczynik wypełnienia impulsu również zbadałem,na gnieździe 9 pinowym wyniósł 8.11V, czyli jakieś 66% co oznacza 60%- czujnik położenia wałka rozrządu, albo 70%-sygnał prędkości silnika.
  • Level 12  
    Zauważyłem pewną rzecz, po skasowaniu błędów, odpalam silnik, chodzi przez chwilę, gaszę, błędów nie ma w komputerze, błąd wywala dopiero po rozgrzaniu silnika. Jakby był przestawiony rozrząd czujnik położenia wałka rozrządu by odrazu po odpaleniu zgłaszał błąd? Zamawiam czujnik może coś to da. Czy jest ktoś ze Szczecina lub okolic kto zna kogoś kto ma Star Diagnosis i odczyta Live Data?