Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa 1.2 16V - Wypadanie zapłonów

piotrag 09 Kwi 2016 12:19 3639 10
  • #1 09 Kwi 2016 12:19
    piotrag
    Poziom 8  

    mam problem z moją corsą. co mogłem, to zrobiłem, ale obecnie skończyła się koncepcja.
    Od początku.
    Opel Corsa 1.2 16V 2002 r. Auto zapala normalnie. wchodzi na wyższe obroty, pali na wszystkie cylindry, chodzi równo. Po ok. 2-3 minutach przestaje palić na 2 cylinder, chodzi równo na 3 cylindry.
    Podmieniłem z drugiej Corsy 100% sprawnej, cewkę, bez zmian, efekt ten sam. dla świętego spokoju założyłem i zostawiłem nowe świece. to samo.
    no to czas na wtryski. Gdy chodzi na 4 cylindry przez krótki czas, to po odpięciu każdej wtyczki od wtryskiwaczy, sprawdziłem kontrolką - wszystkie migają.
    Gdy chodzi na 3 gary, to na wtyczce od wtryskiwacza nr 2 nic nie mruga. czyli już wiadomo mniej więcej co jest grane. Oczywiście zmierzyłem ciśnienie na cylindrach. Wszystko bez zastrzeżeń.
    Kolejne obserwacje. Po wyłączeniu silnika , nawet gdy jest gorący, zawsze pali na wszystkie gary, ale po chwili - tylko na jałowym biegu zaczyna palic na 3 i oczywiście na wtyczce od 2 wtryskiwacze żadnego mrugania.
    I teraz najważniejesze. ostatnio podczas jazdy - już wyczułem autko - gdy trzymałem obroty dużo powyżej 1000, ok 1200 - 1500 obr. to nigdy nie wchodzi na 3 gary. zawsze działają idealnie 4. jechałem parę dni temu 200 km. wszystko było ok. cały czas 4 gary bez zastrzeżeń. na światłach trzymałem wyższe obroty. Było dobrze.
    Oczywiście , gdy puszczę gaz to po chwili wchodzi na 3 gary, zapala się check i wyskakują 2 błędy. P0300 i P0302. Wiem co oznaczją. Sprawdziłem również czy BCM nie ma błędów. Nie ma żadnych.
    Oddałem autko do elektryka, bo na moje , jest duża szansa, że padł sterownik, tak myślę.
    Dałem kumatemu , znajomemu elektrykowi autko oraz inny sterownik - dobry, aby "wpisał oprogramowanie ze starego sterownika na nowy"
    Przepraszam za to sformułowanie, ale nie jestem aż takim fachowcem.
    Elektryk - elektronik ma odpowiedni sprzęt i wiedzę , aby taką czynność wykonać.
    otrzymałem od niego dziś informację, że sterownik jest dobry i przyczyna tkwi gdzieś indziej, być może w kablach.
    Czy ktoś miał podobną sytuację, może jakieś pomysły?
    Dodam tylko, że mechanikiem i elektrykiem samochodowym nie jestem, ale zajmuje się samochodami - tylko i wyłącznie corsami, których już miałem setki, również w nie jednej wymieniałem sterownik, czy inne rzeczy, ale ta mnie zaskoczyła.
    Niestety nie posiadam aktualnie "zestawu startowego" do Corsy C, bo na pewno bym go założył, chociażby, żeby wyeliminować "kable"
    za każdą radę bee wdzięczny.
    pozdrawiam
    Piotr

    1 10
  • #2 09 Kwi 2016 12:55
    robert73-6
    Poziom 14  

    Kolego a jakie świece założyłeś orginalne GM czy zamiennik.

    0
  • #4 09 Kwi 2016 20:21
    wopik6
    Poziom 13  

    piotrag Czy zamieniłeś miejscami ten "wadliwy" wtrysk z jakimś poprawnie działającym?

    0
  • #5 10 Kwi 2016 00:11
    piotrag
    Poziom 8  

    w silniku 1.2 16V nie ma kabli WN. jest cewka , która jest 100% dobra.
    świece są porządne, tyle to się znam.
    nie widzę potrzeby zamieniania wtryskiwaczy skoro przyczyną jest nie dochodzący, a raczej zanikający na wolnych obrotach sygnał z wtyczki wpinanej do wtryskiwacza.
    mówiąc bardzo obrazowo, na wysokich obrotach sygnał na wtyczce jest, a na biegu jałowym zanika i wtedy chodzi na 3 gary. po wyłączeniu silnika i natychmiastowym lub późniejszym zapaleniu znowu pracuje na 4.
    przy wolnych obrotach znowu to samo. ale wystarczy, że będą ponad np. 1200 i już sygnał na wtyczce jest

    1
  • #6 10 Kwi 2016 08:05
    przemek25l
    Poziom 29  

    Jeżeli nie Widzisz potrzeby zmiany miejscami wtryskiwaczy tak jak koledzy piszą to znaczy że nie masz dostatecznej wiedzy. Koledzy próbują ci pomóc i wyeliminować usterkę bez kupowania części a ty swoje.
    Wypadanie zapłonu jest to brak detonacji lub nieodpowiednia detonacji na cylindrze.
    Czyli jednym słowem potrzeba jest odpowiednia kompresja ilość powietrza i paliwa I dodatkowo dobra iskra do rozpoczęcia spalania

    2
  • #7 10 Kwi 2016 12:19
    robert73-6
    Poziom 14  

    Co do świec ja też kupiłem świece NGK do swojej Zafiry A po ich zamontowaniu zaczęły się cyrki z pracą silnika zaczął wypadać zapłon na 4 cylindrze.Działo się to w niespodziewanie przy ruszaniu z miejsca bez względu na temperaturę i czas pracy silnika, odwiedziłem kilku mechaników którzy po odczytaniu błędów stawiali diagnozę że jest cewka zespolona do wymiany a okazało się że po wymianie na oryginalne świece GM problem znikną od ręki.

    0
  • #8 10 Kwi 2016 16:46
    piotrag
    Poziom 8  

    to nie jest tak, że lekceważę opinie innych uczestników forum lub nie biorę ich pod uwagę. wszystkie czytam i analizuję.
    staram się jednak odseparować od siebie rzeczy ważne od mniej istotnych.
    w moim przypadku staram się zdiagnozować przyczynę i odpowiedzieć na podstawowe pytanie.
    Dlaczego na wtyczce , którą wpina się do wtryskiwacza - chodzi o wtrysk na drugim cylindrze - przy obrotach powyżej 1200 , po podłączeniu kontrolki zawsze jest widoczny wyraźny pulsujący sygnał , wtedy wtryskiwacz działa. natomiast na biegu jałowym , czyli na obrotach ok. 930 sygnał na wtyczce zanika i wtrysk nie pracuje.
    zamiana wtryskiwaczy nic tu nie pomoże , bo nie w nich leży przyczyna. zanikający sygnał / plus, minus jak zwał tak zwał, bez znaczenia / to jest przyczyna , że auto nie pracuje na wszystkie gary na wolnych obrotach.
    elektryk wykluczył komputer i stawia na jakiś przewód.
    ja stawiałem na trzaśnięty sterownik. chyba, że komputer jest dobry, a wysypało się oprogramowanie, ale to tylko głośna hipoteza

    0
  • #9 10 Kwi 2016 16:50
    przemek25l
    Poziom 29  

    Zanika od razu czy dopiero po chwili jak zaczyna być błąd wypadania zapłonu na tym cylindrze?
    Pasowało by podpiąć oscyloskop i porównać sygnał czy jest prawidłowy. Dla ciebie nie jest ważne czy to plus czy minus. Dla nas ma. Bo sterownie wtryskiwaczy jest realizowane minusem

    0
  • #10 10 Kwi 2016 17:20
    miro45
    Poziom 8  

    Sprawdź napięcie ładowania na biegu jałowym i przy obrotach powyżej 1200, wtedy gdy chodzi na 3 cylindry oraz gdy pracują właściwie 4 cylindry. Nie zaszkodziło by też sprawdzić (wyczyścić) miejsca styku przewodu"-" z karoserią, silnikiem itd.

    0
  • #11 12 Kwi 2016 23:05
    piotrag
    Poziom 8  

    wczoraj byłem u elektryka, pomierzył wszystko oscyloskopem itd, przedtem sam posprawdzał wtryskiwacze , przeprogramował na inny sterownik program i zupa. brak efektu.
    tak jak myślałem , ostatnia szansa to wymiana oprogramowania na inne w sterowniku. elektryk miał jeszcze w zapasie dwa inne.
    no i Bingo !!!! pierwsza wymiana na inne oprogramowanie i fura działa jak powinna. wszystkie wtryski działają na każdych obrotach.

    Dziękuję wszystkim za rady, na pewno przydadzą się następnym razem, bo nie jedną "trafioną corsę" na pewno kupię.
    pozdrawiam wszystkich i zamykam temat
    Piotr

    2
  Szukaj w 5mln produktów