Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault laguna dci - Panewki laguna 1.9 dci 120 km

szymon198312 09 Apr 2016 18:30 3840 7
  • #1
    szymon198312
    Level 30  
    Laguna 1.9 dci, f9q. Auto prawdopodobnie wpadło do rowu, zerwalo miskę i ktoś zmienił panewki na nominalne bez szlifu i tylko na korbach. Poskladal i obrocilo panewki główne. Teraz wal jest do szlifu, i trzeba zrobić tunel w bloku. Opinie są różne, ale dużo jest żeby nie robić szlifu bo te wały się nie nadają, po szlifie potrafią pękać. Ja osobiście nie spotkałem takiego przypadku. Prawdopodobnie będzie kapitalka, łącznie ze szlifem tulei i tlokiem nadwymiarowym. Problem jest, że te silniki nie mają zamków na panewkach i pytanie jest czy da się jakoś zapobiec ponownemu obroceniu panewek, czy ktoś już kiedyś taki temat przerabiał? Szkoda, aby po kapitalce znowu się obróciły
  • Helpful post
    #2
    Daro122
    Level 31  
    Robiłem remont kapitalny takiego silnika , wał możesz śmiało szlifować .Co do obracania panewek to zamek na wiele się nie zda jeżeli dochodzi do zatarcia nawet dwa zamki by tu nie pomogły , nie taka jego rola . Zamek owszem pomaga w montażu i ustaleniu położenia panewki , kluczowe jest naprężenie panewki , a to zależy od zużycia gniazda . Porysowane ,wybite gniazdo panewki naprawi szlifierz przez osiowanie bloku . Zapobiec ponownemu obróceniu panewek możesz poprzez stosowanie odpowiedniego oleju oraz skróceniu jego przebiegu , osobiście uważam że 15000 to max jakikolwiek olej by to nie był . Zalecane przez producenta 30000 to nieporozumienie co widać po zużytych przedwcześnie turbosprężarkach i obróconych panewkach .
  • #3
    szymon198312
    Level 30  
    Blok będzie zrobiony, jedank panewki obróciły się a wal się nie zatarl. Silnik normalnie chodził, tylko stukal.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Daro122
    Level 31  
    Panewki obróciły się poprzez nadmierny luz wału , wał tłucze wybijając panewkę i jej gniazdo co zawsze doprowadzi do jej obrócenia . Pewnie gdyby były zamki moment katastrofy odsunąłby się nieco w czasie . Możesz spróbować wykonać zamek jednak przetłoczenie panewki nie jest takie proste bez jej odkształcenia .
  • #6
    robi1214
    Level 31  
    Zwróć uwagę i załóż ,,twarde '' panewki od 130 tki.Zapomnisz o problemie panewek.
  • #7
    szymon198312
    Level 30  
    Po przeliczeniu kosztów zdecydowałem kupić silnik z palacego auta z realnym przebiegiem. Żeby zrobić remont tego silnika trzeba ponad 4000. Silnik kupiłem za 1600.
  • #8
    Daro122
    Level 31  
    Niby zaoszczędziłeś , ale jak tu kupić dobry silnik jak wiadomo że padają , sam stawałem przed takim wyborem i wolałem zrobić .