Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5FL Sedan - Opadnięty tył auta po wymianie sprężyn i amorów.

10 Kwi 2016 10:51 3882 28
  • Poziom 22  
    Witam.
    Po wymianie amortyzatorów (sachs) oraz sprężyn (lesjofors) auto jak siedziało nisko tak siedzi. Szpara między blachą nadkola a górą opony wynosi około 4,5 cm. Wymieniłem amorki i sprężyny, ale przyznam się szczerze, że nie wymieniłem gum na których osadzona jest sprężyna. Czy winą mogą być wytłuczone poduszki sprężyn??
  • Poziom 22  
    Jeżeli chodzi o rozmiar to 195/65/15 standardowe. Opona ma bieżnik koło 5 mm, zamierzam założyć alufelgi z nowymi oponami i dlatego chce coś z tym tyłem zrobić bo efektu nie będzie widać.
  • Poziom 22  
    Auto jest doposażone w LPG :?:
  • Poziom 22  
    Tak auto posiada instalacje LPG i butla jest w miejsce koła. Nie wydaje mi się żeby butla tak dociążała samochód.
  • Poziom 31  
    Masz tam dwa rodzaje sprężyn 270 mm i 283 mm, widocznie kupiłeś nie właściwe .
  • Poziom 22  
    noidemm napisał:
    Tak auto posiada instalacje LPG i butla jest w miejsce koła. Nie wydaje mi się żeby butla tak dociążała samochód.
    Niestety dociąża, wez pod uwagę, że masz dwa zbiorniki paliwa uzupełnione w pewnym stopniu, a butla gazowa znajduje sie poza osią (to nie to samo co zbiornik umiejszczony między osiami aby cięzar sie rozkladał na komplet spręzyn, tu niestety fizyka rządzi sie swoim prawem), sprezyny sa obliczone pod pewien nominał który napewno nie brał pod uwagę dociązenia LPG, musisz zaopatrzyć sie w sprezyny o zwiekszonej nośności
  • Poziom 23  
    Może kupiłeś zestaw pod S-Line, a z przodu masz jakieś wysokie sprężyny?
    Co tam z przodu siedzi?
  • Poziom 22  
    Takie kupiłem w iparts LESJÖFORS 4295036
  • Poziom 22  
    Sprężyna dedykowana akurat do mojego auta jak i wersji silnika. Więc powinno być dobrze. W jaki sposób moge podnieść auto? Czy jest możliwość dokupienia wyższej gumy co sprężyna się w niej osadza??
  • Poziom 22  
    Co do tych wplątujących nie jestem przekonany bo ograniczają prace sprężyny po całości i najczęściej efekt pęknięcia występuje.
  • Poziom 22  
    Moje tylne nie pękły a siadły. Podejżewam że butla swoje dołożyła. Wracając do tematu co sądzicie o tych gumach do sprężyn. Czy to się stosuje w miejsce orginalnych?
  • Poziom 22  
    noidemm napisał:
    Wracając do tematu co sądzicie o tych gumach do sprężyn. Czy to się stosuje w miejsce orginalnych?
    Te gumy nie wpływają na nośność spręzny, niby efekt jakiegoś uniesienia zadka uzyskasz, ale weż pod uwagę, że skoro spręzyny sa niedostosowane do dodatkowego obciązenia to jest to jedynie zabieg pośredni
  • Poziom 22  
    Kupując Lesjoforsa nie kupuje jakiegoś zamiennika a orginał z pierwszego montażu. Takie jest moje zdanie. Sprężyna z katalogu od mojego paska. Przy wymianie sprężyn i amorów opuściłem całą belkę i może tu popełniłem błąd ?? Może belkę dokręciłem w złym momencie?? Gdzieś czytałem, że belkę dokręca się na kołąch czy to ma jakieś znaczenie??
    Odległość podłoża do góry przedniego błotnika 69 cm tylnego 66 cm. Ewidentnie idzie tył w dół.
  • Poziom 31  
    Belkę dokręcasz z kanału jak auto stoi na kołach . Wysokości sprężyn które ci podałem z katalogu są dedykowane do twojego auta , najlepiej zmierzyć grubość drutu , chociaż miałem klienta który przyjechał z tym co ty i zmierzyłem grubość drutu sprężyny i po zamontowaniu okazało się że auto nisko stoi . Na warsztacie nie możesz sobie pozwolić na stratę czasu , zamówiony drugi rodzaj sprężyny i sukces . Widocznie ktoś założył nie prawidłowe nie zwracając uwagi na to że jest dwa rodzaje sprężyn . Dokładanie dodatkowych gum , jak by mi klient zobaczył nowe sprężyny i jakieś gumy ??? , trochę lipa ,po za tym takie coś daje twarde zawieszenie , a nie każdy to lubi .
  • Moderator Samochody
    Jest taki wynalazek jak sprężyny pomocnicze. Masz dwie opcje - albo założyć bardziej sztywne sprężyny np. od kombi (nie wiem czy w Passacie tak się da) albo dołożyć te sprężyny pomocnicze.

    W Octavii IIFL kombi którą ciągnę przyczepę kempingową mam dołożone takie sprężyny firmy MAD i zdają egzamin. Autem da się jeździć na pusto, a po załadowaniu i zapięciu przyczepy nie "szoruję" hakiem po progach zwalniających.
  • Poziom 22  
    Daro122 napisał:
    Belkę dokręcasz z kanału jak auto stoi na kołach . Wysokości sprężyn które ci podałem z katalogu są dedykowane do twojego auta , najlepiej zmierzyć grubość drutu , chociaż miałem klienta który przyjechał z tym co ty i zmierzyłem grubość drutu sprężyny i po zamontowaniu okazało się że auto nisko stoi . Na warsztacie nie możesz sobie pozwolić na stratę czasu , zamówiony drugi rodzaj sprężyny i sukces . Widocznie ktoś założył nie prawidłowe nie zwracając uwagi na to że jest dwa rodzaje sprężyn . Dokładanie dodatkowych gum , jak by mi klient zobaczył nowe sprężyny i jakieś gumy ??? , trochę lipa ,po za tym takie coś daje twarde zawieszenie , a nie każdy to lubi .

    Piszesz o dwóch roadzajach sprężyn które różnią się raptem o 1 cm a auto leci ewidentnie w dół. Dokładając gumę pod sprężynę tzw. pogrubiony odbojnik sprężyny nie utwardzam jej tylko niweluje długość. Nie chodzi m io gumki które wkłada się między sprężynę. Chyba macie troche racji z tą butlą. Kolega ma audi A4 z gazem i tył też jest lekko do dołu.
  • Poziom 31  
    Twoje auto zrobisz co chcesz , ale centymetr na sprężynie o nie centymetr na nadwoziu to się tak nie przekłada .
  • Poziom 31  
    Patrząc na wysokość to są te niższe sprężyny , ale te wyższe mają cieńszy drut , trudno przewidzieć jak to się zachowa . W takiej sytuacji najtaniej będzie coś podłożyć pod sprężyny , ale za dużo też nie można podłożyć bo sprężyna wypadnie .
  • Poziom 22  
    Odbojniki gumowe sprężyn były popękane. Wymieniłem dwa na nowe i dwa założyłem podwyższone 4 cm. Auto stoi jak należy i prowadzi się dobrze. Lekko zrobiło sie sztywniejsze.