Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 1.9 dti - Wysokie obroty, spadają po wciśnięciu hamulca.

10 Kwi 2016 14:20 1881 3
  • Poziom 7  
    Witam!
    Posiadam Renault Laguna 1.9 DTI 98 KM 1998rok.
    Mam taki problem, auto ma wysokie bardzo obroty - tak około 2000 tys. na jałowym biegu. Jeżeli się przegazuje to bardzo powoli te obroty spadają. W momencie naciśnięcia hamulca obroty w miarę się normują bo spadają do 1000-1100.

    W trakcie jazdy dodatkowo auto traci moc, nie reagując na gaz. Jednocześnie w tym momencie utraty mocy zapala się kontrolka od elektronicznego sterowania (pomarańczowa spiralka). Aby auto odzyskało moc i spiralka zniknęła muszę dodać gazu i puścić do zera.

    Pytanie brzmi, co to może być? Ważnym aspektem w diagnozie wydaje mi się, że może być to iż po naciśnięciu hamulca obroty się normują.
  • Poziom 40  
    Nieszczelność za przepływomierzem. Ogólnie ciężko wróżyć z fusow.
  • Poziom 23  
    Objawy wskazują na lewe powietrze w układzie dolotowym, wciśnięcie hamulca normuje obroty, bo zasysa do serwa to dodatkowe powietrze które się jakoś dostaje do układu.
  • Poziom 11  
    Miałem taki sam problem w Lagunie II 1.8 16v. Oprócz spiralki zapalała mi się również kontrolka grzania świec żarowych, co w benzynie jest tym bardziej dziwne. Jeżeli w Twojej lagunie przepustnica oraz pedał gazu nie są połączone mechanicznie linką, tylko wiązką kabli na zasadzie sterowania elektrycznego, to prawdopodobnie problem leży gdzieś na drodze tego połączenia. U mnie pomogło czyszczenie złączy przy przepustnicy. Rozpiąłem kostki, prysnąłem wd-40 i kilkakrotnie spinałem i rozpinałem. Problem od tamtego czasu pojawił się może raz, a zawsze pomagało zdjęcie klemy + z akumulatora, chociaż wróżono mi u mechaników konieczność wymiany przepustnicy lub mapsensora.