Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Carrier Xarios 350 MT - Zacierająca się sprężarka.

10 Kwi 2016 14:32 6045 23
  • Poziom 19  
    Witam wszystkich.
    Kupiłem rok temu auto z instalacją jak w temacie.
    Mroźnia większość czasu pracuje podłączona do prądu i ma za zadanie utrzymać -19 stopni i raz na tydzień przejazd 300km gdzie układ pracuje na kompresorze zamontowanym na silniku samochodu.
    Takie było założenie tej inwestycji.

    Problem jest tego typu że po 2 tygodniach pracy kompresor na dachu auta zaciera się.
    W zeszłym roku wymienili kompresor na nowy i wytrzymał 2 tygodnie. Wstawili następny na gwarancji i to samo 2 tyg i zatarty. Wydane pieniądze a efekt dokładnie taki sam. Jako że trwał sezon odpuściłem sprawę i poradziłem sobie inaczej.
    Po sezonie oddałem auto do innej firmy bo poprzedni umyli ręce i odmówili dalszych napraw.
    Podczas rozmowy z panem w serwisie wyjaśniłem wszystko co i jak i powiedział że nie ma problemu naprawi się.
    Kolejne tym razem grube pieniądze poszły w naprawę ponad 6k.
    Wymienili wszystko co uznali za konieczne czyli kompresor, odolejacz, naprawa elektroniki czyszczenie układu azotem. Trwało to ponad 1,5 miesiąca zapewniali że wszystko zrobili sprawdzili testowali Wszystko jest ok.
    Dwa tygodnie popracowało i znowu to samo. Dzisiaj rano wstaję bezpiecznik od prądu wywalony, agregat nie pracuje, załączam bezpiecznik,włączam chłodnię i słyszę uślizg paska na silniku elektrycznym. Obudowa out i patrze że kompresor zatarty na amen.
    Co może być tego przyczyną.
    Ja rozumuję że zaciera się z powodu braku smarowania czy są inne powody tego faktu?
    Oddam im to na gwarancji, zrobią pewnie najmniejszym kosztem ale problem pozostanie. Nie mogę ufać takim zapewnieniom tym bardziej że siedzę teraz 1000 kilometrów od domu z autem zapakowanym towarem.
    Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Pomocny post
    Specjalista urządzeń chłodniczych
    Zaciera się z powodu braku oleju, sprężarka zasysa czynnik chłodniczy w postaci cieczy, pracuje poza zakresem do jakiej została zaprojektowana . Pozostaje jeszcze opcja błąd w sterowaniu.
  • Poziom 19  
    Powiem szczerze chłodnictwo to ja tylko znam jak działa.
    Co do braku oleju raczej nie sądzę że kolejny raz inna osoba zapomniała go wlać.
    Zasysając czynnik w postaci płynnej domniemam że odpowiedzialny za to jest zawór rozprężny.
    Co do pracy poza zakresem możliwości tego modelu dlaczego nikt mi o tym nie powiedział przy okazji naprawy?
    Co do błędu w sterowaniu nie wiem.
    Co ja tak naprawdę powiniennem zrobić?
    Kolejna sprężarka i będzie to samo.
  • Poziom 23  
    Bo sprezarke masz na dachu i w tym jest problem, olej nie dociera w dostatecznej ilosci.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    cybkryst napisał:
    Co do braku oleju raczej nie sądzę że kolejny raz inna osoba zapomniała go wlać.
    Chodzi o to że w wyniku nie prawidłowego działania układu cały olej ze sprężarki pozostał w parowniku, skraplaczu.
    cybkryst napisał:
    Zasysając czynnik w postaci płynnej domniemam że odpowiedzialny za to jest zawór rozprężny.

    Tu masz rację ale serwis to powinien sprawdzić na zasadzie przegrzania to jest bardzo proste.
    cybkryst napisał:
    Co do pracy poza zakresem możliwości tego modelu dlaczego nikt mi o tym nie powiedział przy okazji naprawy?

    To sprawdziłem i ta sprężarka jest przewidziana do -20 w komorze 20 m3 kubatury ale jaka chłodnica ?
    cybkryst napisał:
    Co ja tak naprawdę powiniennem zrobić?

    Zapytać serwis co było przyczyną awarii sprężarki. Zapewne zatarta :) ale czy miała olej czy nie filtr odwadniacz drożny czy nie. Czynnik chłodniczy jest i ile jego odzyskali w żadnym wypadku wypuszczenie do atmosfery bo taniej i szybciej.
    cybkryst napisał:
    Co do błędu w sterowaniu nie wiem.

    Tu mi przychodzi namyśl sklejony przekaźnik i praca non stop ale od tego są inne zabezpieczenia.

    Ogólnie nie robię samochodówki ale skoro nikt się nie odzywa to właśnie takie są moje przemyślenia.
  • Poziom 19  
    Dziękuję Ci p.obelix za sugestie.
    Ludzie w serwisie nigdy nie powiedzą prawdy.
    Dziwi mnie tylko że poważna firma podjęła się naprawy, dała na to gwarancję.
    Oni teraz będą mieli problem bo kolejną sprężarkę będą musieli wstawić na własny koszt a ja jeszcze większy bo narzędzie pracy na którym mogę polegać jest jak bomba zegarowa nie wiadomo kiedy się zepsuje.
    Przestrzeni mam około 9m3
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    p.obelix napisał:
    cybkryst napisał:
    Co ja tak naprawdę powiniennem zrobić?

    Zapytać serwis co było przyczyną awarii sprężarki. Zapewne zatarta :) ale czy miała olej czy nie filtr odwadniacz drożny czy nie. Czynnik chłodniczy jest i ile jego odzyskali w żadnym wypadku wypuszczenie do atmosfery bo taniej i szybciej.
    cybkryst napisał:
    Co do nie wystarczającego smarowania to może coś w tym być, ale co zrobić żeby było dobrze?

    To spraw dla serwisu najlepiej być przy nich i dopytywać.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Nie wiem co jest ale mam strasznie duże opóźnienia na elektrodzie.
    cybkryst napisał:
    Przestrzeni mam około 9m3

    A czy przypadkiem agregat nie jest przewymiarowany i są krótkie cykle prace sprężarki co uniemożliwia powrót oleju ?
  • Poziom 19  
    Raczej nie sądzę że jest przewymiarowany. Cała zabudowa była robiona przez Kerstnera więc myślę, że mają pojęcie co jak i z czym.
  • Poziom 19  
    Witam ponownie.
    Auto zostało oddane do naprawy gwarancyjnej. Wsadzili kolejną sprężarkę przy okazji wywalili z układu jakiś odstojnik bo od zawsze wszyscy zastanawiali sie do czego to jest, że w Polsce się tego nie montuje. Nie omieszkali wymienić dolnej sprężarki, bo powiedzieli że bardzo mało wydajnie zaczęła pracować. Ok oni się znają lepiej.
    Po dwóch tygodniach użytkowania agregat zaczął wywalać 16 amperowe zabezpieczenie prądowe przy starcie, czyli kolejnej sprężarki nadchodzi czas.

    Kolega p.obelix pisał o błędzie w sterowaniu, Serwis twierdzi że wszystko jest ok.
    Wlazłem na dach zdjąłem obudowę i patrze, że okienko kontrolne z szybką zamontowane na układzie jest czarne czyli zasyfione zrębkami ze sprężarki.
    Do tego start silnika elektrycznego odbywa się równolegle ze startem sprężarki.
    Wydaje mi się, że najpierw powinien wystartować silnik elektryczny a potem sprzęgło załączyć sprężarkę.
    Więc wychodzi na to że coś jest ze sterowaniem wg mnie.
    Mam już pomału tego dość. Auto całe zapakowane towarem, do domu ponad 1000km a ścierwo umiera.
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    Miałeś może jakieś błędy na wyświetlaczu w między czasie? Czarny wziernik to porażka serwisu powinien być wymieniony chyba że go tak szybko zabrudziło. Namyśl przychodzi mi jeszcze że wszystkie te szkody powstają podczas cyklu odmrażania parownika (gorącym gazem zapewne?) Zadzwoń do serwisu Carrier Polska i powiedz im o sytuacji może pomogą doradzą kogoś innego do naprawy.
  • Poziom 23  
    Może masz za małe obroty górnej spręzarki? Czasami potrafi sie pasek ślizgać lub silnik umiera i jest za mały przeplyw czynnika i jednocześnie oleju co stopniowo zaciera sprężarke.
  • Poziom 19  
    Błędów do tej pory żadnych nie było. Carrier w Polsce rozkłada ręce. Nie mają pojęcia o co chodzi i dlaczego tak się dzieje.
    Co do obrotów sprężarki to silnik elektryczny jest ok. Pasek za każdym razem nowy idzie.
    Co do rozmrażania parownika to nie mam zielonego pojęcia jak ten proces się odbywa i dlaczego miał by wyrządzać szkody.
    Próba dowiedzenia się czegokolwiek w Carrier Polska to dla ludzi o mocnych nerwach. tam po prostu nie ma z kim rozmawiać.
  • Poziom 23  
    No ale na szczescie masz na gwarancji i beda robic do skutku.
    Silnik ok, kreci sie. Ale czy ktoś sprawdzał czy obroty są wlasciwe.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Nie piszesz o samochodzie. Sprinter? / LT
  • Poziom 19  
    Zabudowane jest to na 316 sprincie.
    Mam nadzieję ze to sprawdzili, czy to wszystko właściwie szybko się kręci.
    Miałem nadzieję że oddając auto do dużego i poważnego serwisu zajmą się nim we właściwy sposób.
    Gwarancja gwarancją ale za towar i moje terminy oni nie będą odpowiadali.
    Mi auto jest potrzebne do pracy a nie do stania na serwisie.
    Sytuacja patowa.
    Po rozmowie z serwisantem przez telefon usłyszałem z jego ust że "On już nie wie co to może być" ja tym bardziej.
  • Poziom 10  
    Witam.
    Wydaje mi się że to wina dziwnej konstrukcji agregatu.Dolna spreżarka działa z odolejaczem a górna już jest bez odolejacza i do tego napewno przewody ssace są połaczone na trójniku.Olej przy -20 jest gęsty i na trójniku ucieka do dołu przez co spreżarka dolna działa nieprawidłowo.Następna sprawa to sprawdzenie poprawnego dzialania zaworu startowego i cisnienia na ssaniu.Dodam tylko że agregaty typu mt czyli multi temperaturowe mają kilka różnych zaworów baypasów obejsc i innych o których wiekszość fachowców niema pojęcia.
    Jeśli w górnym obwodzie musi być zachowany odpowiedni przepływ czynnika (za parownikiem wtrysk czynnika) wtedy olej wraca.Sam mam taki agregat z dwoma parownikami i dlatego zostałe
    Pozfrawiamm (chłodniarzem)
  • Poziom 11  
    Witam odnośnie powrotu oleju to na każdym tłocznym jest zawór kierunkowy
  • Poziom 23  
    I co naprawiłes wkoncu?
  • Poziom 10  
    Xarios 350mt ma dwie sprezarki tm15 ilosc oleju w stacjonarnej to 150ml a drogowa 150+100ml (POE 68)
    To tak na marginesie.
  • Poziom 9  
    Zmień serwis. Przy dobrej wymianie sprzeżarki i wyczyszczeniu układu (całego) powinno wszystko chodzić bez zarzutu przez lata. Problem morze być gdzie indziej gdy już któraś sprężarka padła z kolei.
  • Poziom 23  
    A gdzie kupiles tego sprintera? Bo jak bym slyszal taka historie drugi raz
  • Poziom 19  
    Auto było przyprowadzone z belgi.
    Na tą chwilę zostało naprawione w taki sposób, że został zamontowany
    nowy Termo King V200 tylko na jednej komorze.
    Na drugą komorę jest cyrkulacja zimnego powietrza z pierwszej komory realizowana wiatrakiem i żaluzjami.
    To mi w zupełności wystarczy.
    Nie miałem już cierpliwości ani czasu na dalsze eksperymenty. Potrzebuję auta do pracy i tak ma być.
    Co do serwisu gdzie mi to robili to nie jest zły serwis wiec nie mogę powiedzieć złego słowa.
    Zapewne doszli by w końcu do tego co jest grane.
    Mam nadzieje że kłopoty się skończyły, bo takie konstrukcje jak teraz mam zmontowaną pracują w dokładnie takich samych warunkach z powodzeniem i bezproblemowo.

    Temat zostawiam otwarty bo może coś komuś kiedyś, bo ja go nie rozwiązałem tylko pozbyłem się problemu.
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.
  • Poziom 10  
    Myślę że zmiana agregatu była na starych rurkach.Stary agregat mógł być z jedną spreżarką zapomnieli dodać wywijki na łączeniu powrotu (ssaniu) do dolnej sprężarki i olej uciekał w dół.Efekt taki zatarty na górze i zalany na dole.
    Wszystko w temacie.

    Dodano po 34 [sekundy]:

    Myślę że zmiana agregatu była na starych rurkach.Stary agregat mógł być z jedną spreżarką zapomnieli dodać wywijki na łączeniu powrotu (ssaniu) do dolnej sprężarki i olej uciekał w dół.Efekt taki zatarty na górze i zalany na dole.
    Wszystko w temacie.