Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy po zmianie cylindra na większy w skuterze 4t powinno wymienić się wariator i

Bartek5828 10 Kwi 2016 17:48 891 7
  • #1 10 Kwi 2016 17:48
    Bartek5828
    Poziom 3  

    Witam :)
    Chciałbym się dowiedzieć się czy po wymianie cylindra, tłoku, głowicy i innych części o do pojemności 80cc powinno się wymienić wariator i sprzęgło na sportowe ?
    Wcześniej skuter był 50cc teraz 80cc a sprzęgło i wariator zostało nie wymieniane.
    Poprawiło by to osiągi skutera ?

    0 7
  • Pomocny post
    #2 10 Kwi 2016 18:02
    wiesiek3d
    Poziom 29  

    Zawsze sportowe sprzęgło i wariator poprawiają osiągi, oczywiście po dobrej regulacji.
    Jazda przy większej pojemności na seryjnych rzeczach też wcale nie jest zła, ale należało by również wyregulować sprzęgło i wariator.

    0
  • #3 15 Kwi 2016 22:10
    Bartek5828
    Poziom 3  

    Spoko :) dzięki za info :)

    0
  • Pomocny post
    #4 15 Kwi 2016 22:15
    D_Mrozu
    Poziom 20  

    Witam.
    Niekoniecznie, zobacz tylko czy przy wariatorze nie masz blokady.
    Warto było by też w przypadku "słabych" osiągów ew. wymienić ciężarki wariatora.
    Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #5 16 Kwi 2016 00:00
    Staszek49
    Poziom 34  

    Zmień dysze w gaźniku tj. na odpowiednie do obecnej pojemności silnika. A co z wałem silnika - wytrzyma ?.

    0
  • #6 16 Kwi 2016 12:42
    Bartek5828
    Poziom 3  

    Wał jest do pojemności 80cc jak cały silnik więc wytrzyma.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Niedługo oddam go do mechanika i tam sprawdzą co trzeba wymienić :)

    0
  • Pomocny post
    #7 17 Kwi 2016 10:47
    D_Mrozu
    Poziom 20  

    Witam.
    W najprostszej opcji do wymiany jest cylinder i tłok z pierścieniami.
    Głowica pozostaje ta sama. Warto jednak sprawdzić, czy trzymają zawory.
    Byłem u siebie 2 zakładach zajmujących się głowicami i stwierdzili, że naprawa jest nieopłacalna i lepiej kupić nową z zaworami (brak kompresji i wymiana po przejechaniu 10tys km).
    Warto też jak napisał Stszek49 sprawdzić dyszę w gaźniku i ew. ją wymienić.
    Do wymiany nie trzeba mieć żadnych specjalistycznych narzędzi, wystarczy kawałek miejsca w garażu i do 2 godzin roboty.
    Do tego komplet uszczelek z uszczelką pod głowicę i czyszczenie gaźnika przy okazji sprawdzenia dyszy.
    Może jednak watro samemu to zrobić?
    Pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #8 18 Kwi 2016 08:13
    jenon
    Poziom 11  

    Głowica do 80 nie musi ale powinna być inna z większymi zaworami żeby silnik miał większy dopływ mieszanki jak i wydech niż na tej z 50. Z dyszami też różnie bywa mi nie chciał chodzić na tej dedykowanej do 80 musiałem dobrać coś po środku...

    0