Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 APG - Łańcuch rozrządu

10 Kwi 2016 21:07 1083 15
  • Poziom 11  
    Witam. Czy ktoś z kolegów może mi powiedzieć, jak luźny łańcuch rozrządu może mieć wpływ na pracę silnika? W moim samochodzie od jakiegoś czasu szukam przyczyny zamulania, szczególnie przy próbie nagłego przyspieszania. Oczywiście na LPG jak i na Pb jest to samo. Najpierw kierowałem podejrzenia na podciśnienia ale to już prawie ogarnąłem. Dziś sprawdziłem co się zmieni po odłączeniu cewki napinacza i szczerze ma prawie takiego samego muła, może deko gorzej. Mierzyłem przy tym kiedy pojawia się napięcie do napinacza i pokrywa się to z momentem zamulenia. Cewka na pewno działa bo sprawdziłem. Przy najbliższej okazji zdejmę pokrywę i sprawdzę jak wygląda ten łańcuch i napinacz ale czy to może mieć aż taki wpływ na utratę mocy?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Oczywiście że powinno mieć wpływ na spadek mocy. To jest rozrząd i nie ma miejsca na jakiekolwiek "odchyłki" poza normę. Zdejmij i sprawdź ten łańcuch. Nie ma metalicznych odgłosów?
  • Poziom 23  
    Ale to co w tym silniku tak na prawdę działa a co nie?
    Te podciśnienia PRAWIE ogarnięte, oznaczają, że dalej jest coś nie tak.
    Nie wiesz w jakim stanie jest rozrząd? A może już dawno przeskoczył skoro obstawiasz luźny łańcuch. Jak postawic diagnozę internetowa jak nie ma żadnych pewników?

    Jakiś odczyt błędów? Czy tak sobie po omacku grzebiesz?
  • Poziom 11  
    Samochód pali od strzała pod warunkiem że zgaszę go na Pb. Jeśli zgaszę na LPG to potem trzeba dłużej pokręcić. To też coś czemu się muszę przyjrzeć przy okazji. Ciśnienia były mierzone. Pasek rozrządu był wymieniany w styczniu a do łańcucha nie dotykałem póki co. W oryginale był AVU 1.6 jakiś czas temu przełożony na 1.8 i dopiero niedawno doczytałem że w tym silniku jest łańcuch. Jeśli chodzi o podciśnienia to mam oddzielny post:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3189528.html#15589412
    Pod VAGiem mam błąd nastaw podstawowych EGR i nie da się zrobić adaptacji mimo, że był wyjęty i wyczyszczony, oprócz tego obwód grzania sondy.
    Wiem, że czytając można się za głowę złapać ale tak na prawdę to auto jeździ tyle, że przyspieszając cinquecento dałoby mi radę.
  • Poziom 43  
    Kolego dojdź łądu z egr, po drugie wymień sonde i jak sądze wtryski gazu.


    Czy silnik był zmieniany wraz z wiązką i komputerem /?

    Dodano po 1 [minuty]:

    osa_tor5 napisał:
    Wiem, że czytając można się za głowę złapać ale tak na prawdę to auto jeździ tyle, że przyspieszając cinquecento dałoby mi radę.

    Czyli nie jeździ.
  • Poziom 11  
    Tak, silnik był wymieniany z wiązką i komputerem, immo zgrane bo nie było kluczyka z tamtego samochodu. Sonda była wymieniona bo poprzednia nie dawała żadnych pomiarów, ta daje pomiar ale o obwodzie grzania dowiedziałem się po podłączeniu VAGa bo check od tego się nie zapala. Wyciągnę ten EGR i sprawdzę jeszcze raz, najwyżej się wymieni...
  • Poziom 23  
    Co tam jest za LPG? Sekwencja?

    Zakręć butle i zrób próbę.
  • Poziom 11  
    Właśnie nad tym się zastanawiam, czy nie ma tak, że gaz puszcza przez listwę i dławi się przez gaz jadąc na Pb. Tyle, że na LPG jest to samo, chyba ze rozjechana listwa daje taki efekt. Muszę też znaleźć zasilanie po stacyjce bo po wyłączeniu samochodu centralka nie gaśnie dopiero po kilku minutach jak samochód się zamknie. Widać nie jest wpięte do zapłonu tylko do czegoś innego... Do tego ta nieszczęsna lambda. Kilka szczegółów na raz się zwaliło i każdy na pewno coś od siebie dorzuca więc po kolei będę eliminował wszystkie usterki aż to zacznie jeździć jak trzeba.
  • Poziom 23  
    Zacznij od opanowania auta w oryginale - czyli, żeby jeździło dobrze na benzynie.
  • Poziom 6  
    cześć ja miałem problem z grzaniem sąd, wywalał błąd o przerwanym obwodzie
    mimo że jak podglądałem na vagu to zawsze grzałki załączały się na przemian
    wymiana sądy nie pomogła sprawdzona instalacja aż do ecu niby wszystko jest
    dobrze dopiero pomogło po wymianie regulatora napięcia w alternatorze był już
    na wykończeniu i mam spokój do dziś
  • Poziom 11  
    A jakie napięcie miałeś na ładowaniu kolego muro75? Ja sprawdzałem grzałkę miernikiem i na pewno ma przerwany obwód. Póki co ogarnąłem podciśnienia, układ zapłonowy, jeszcze czekam na sondę a w weekend złapię się za ten łańcuch. Zastanawiam się tylko dlaczego w przepustnicy pojawia mi się olej... odma nie jest zatkana, a jest go tak jakby łyżkę oleju wlał do niej. Ktoś wie od czego tak się dzieje?
  • Poziom 6  
    ładowanie miałem ponad 16 volt a dopuszczalne jest 14,5
    a co do oleju w przepustnicy to umnie też występuje , pochodzi on z odmy która jest podłączona do rury ssącej w której jest zaworek sterowany podciśnieniem z ezektora podobno to normalne ja odpuściłem
  • Poziom 11  
    A czy któryś z kolegów jest w stanie powiedzieć czy sprawdzi mi logi z VAGa? I z jakich bloków i w jakich warunkach je zrobić?
  • Poziom 11  
    Witam kolegów. Po długiej walce i metodami prób i błędów znalazłem usterkę. Przepływomierz padł, ale na tyle wrednie, że przekłamywał wartości a konkretnie zaniżał na wysokich obrotach. Porównanie wartości z innym samochodem dopiero dało mi trop i po wymianie jak ręką odjął. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i wskazówki.