Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik B&S 11 HP model 252707 nie odpala

11 Kwi 2016 07:26 3294 23
  • Poziom 9  
    Witam,
    wpadł mi w ręce silnik jak w temacie. chciałem go wsadzić do kosiarki, w której obecnie siedzi 8 HP o podobnej konstrukcji. Niestety silnik nie odpala. Układ paliwowo-powietrzny oraz zapłonowy ok. Po wielu nieudanych próbach odpalenia wkręciłem manometr i nic. ciśnienie poniżej 1 bar. Nie wiem czy kręcenie rozrusznikiem daje wystarczające obroty aby manometr coś pokazał.
    kolejny punkt to sprawdzenie luzów zaworowych. wydechowy 0,1 a na ssącym brak luzów. Przypuszczam, że zawór się nie domyka szczelnie.
    ściągnąłem głowicę w celu oględzin cylindra i tragedii nie ma. próg prawie nie wyczuwalny. jeszcze nie walczyłem z średnicówką, ale nie ma sensu bo ledwo co zdarte ślady honowania, więc zużycie nie takie straszne jak na wiek tego silnika.
    Nie mam doświadczenia z silnikami kosiarki wiec rodzi mi się kilka pytań:
    1. gdzie odszukać schemat tego silnika? głównie chodzi mi o prawidłowe ustawienie rozrządu.
    2. planuje wymienić pierścienie i czy w tym silniku raczej winno się honować gładź cylindra?
    3. Czy regulacja luzu zaworowego odbywa się przez korektę jego długości? jeśli tak to czym to szlifować.
    4. ściąganie zaworów. mam ściągacze do głowicy samochodowej a tutaj trzeba mieć jakiś specjalny ściągacz. czy macie jakiś domowo-garażowy patent na sprężynę w tym silniku?
    5. luz na prowadnicy zaworowej. Jaki jest tolerowany?
    6. jakie powinno być w tym silniku ciśnie sprężania i jak je mierzyć? czy duży akumulator i szybkie obroty rozrusznika wystarczają?
  • Poziom 43  
    marek_gabrys napisał:

    2. planuje wymienić pierścienie i czy w tym silniku raczej winno się honować gładź cylindra?
    3. Czy regulacja luzu zaworowego odbywa się przez korektę jego długości? jeśli tak to czym to szlifować.
    6. jakie powinno być w tym silniku ciśnie sprężania i jak je mierzyć? czy duży akumulator i szybkie obroty rozrusznika wystarczają?

    2. Sprawdź najpierw czy jest to konieczne - może jednak ucieka na rozrządzie. Tym bardziej że piszesz, że cylinder w nienajgorszej kondycji. Rysy widać na gładzi?
    3. Widziałem w akcji kosiarkę po zeszlifowaniu zaworów - odpalała ładnie i miała moc, ale po jakimś czasie korba wyleciała bokiem. Być może ze starości (silnik ogólnie mocno zużyty), być może przez niewłaściwą eksploatację. Ja miałem z kolei mocno wyeksploatowaną kosiarkę z bardzo niską kompresją (brak oporu nawet przy szarpaniu sznurkiem). Żeby ją odpalić kręciłem jakieś 20 minut aż cylinder się trochę rozgrzał (niezła siłownia :-) ). Na ciepło odpalała od jednego pociągnięcia. Po 4 sezonach padła i to w dość ciekawy sposób. Żadnego trzasku czy huku. Podczas koszenia nagle zaczęła się tak zachowywać, że mimo sprawnego regulatora obrotów, po zjechaniu z wysokiej trawy wchodziła na wysokie obroty. Zgasiłem. Zupełny brak kompresji przy próbie odpalenia. Diagnoza - pęknięcie między zaworami. Oba opisywane silniki to B&S 3,6 HP.
    6. O ile wiem, ciśnienie sprężania mierzy się przy obrotach rozruchowych wału w każdym silniku, a nie przy pracy, nawet na biegu jałowym. Nie ma ciśnienia, nie ma odpalania, więc prędkość rozruchowa powinna wystarczyć.
  • Poziom 9  
    helmud7543 napisał:

    2. Sprawdź najpierw czy jest to konieczne - może jednak ucieka na rozrządzie. Tym bardziej że piszesz, że cylinder w nienajgorszej kondycji. Rysy widać na gładzi?

    To że ucieka na zaworach to jestem pewien. zalewałem cylinder naftą i podsiąkanie przez pierścienie nie było tak duże. Widywałem silniki z szybciej uciekającą naftą i trzymały ciśnienie. Chodzi o to, że jak mam już motor rozebrany to niewielkim nakładem siły można mu pierścienie wymienić. Rysy są, ale nic głębszego.
    helmud7543 napisał:

    6. O ile wiem, ciśnienie sprężania mierzy się przy obrotach rozruchowych wału w każdym silniku, a nie przy pracy, nawet na biegu jałowym. Nie ma ciśnienia, nie ma odpalania, więc prędkość rozruchowa powinna wystarczyć.
    nawet nie umiem sobie wyobrazić pomiar ciśnienia podczas pracy w silniku jednocylindrowym.
    Jaka powinna być wartość tego ciśnienia?
  • Poziom 31  
    Na kołach zembatych wału i rozrządu są znaki (kropki) , musisz je zgrać ze sobą.Przy okazji sprawdż regulator czy działa.
  • Poziom 9  
    darfur5 napisał:
    Na kołach zembatych wału i rozrządu są znaki (kropki) , musisz je zgrać ze sobą.Przy okazji sprawdż regulator czy działa.

    Problem w tym, że na dużym kole ( wałek rozrządu) jest znak. natomiast na małym (wał korbowy) nie ma znaku, natomiast jest widoczny klin, ale nie zgrywa się z znakiem na dużym kole wiec chyba do ustawienia rozrządu nie służy.
    Jaki regulator masz na myśli? odśrodkowy regulator obrotów? czy odprężnik?
    Jeśli chodzi o rozrząd to nie ma tam żadnego odprężnika. wałek popychacze zawory i sprężynki i tyle.
    Rozebrałem silnik i go wyczyściłem. czekam na części do złożenia.
    Martwi mnie to, że wszystko wydaje się być ok. jedyna nadzieja to, że za brakiem luzu na zaworze ssącym szło jego nie domykanie się, chociaż piękna gładź w gnieździe zaworu nie wskazuje na to.
    jakie są tu tolerowane luzy na zamkach pierścieni? (stare pierścienie mają około 0,8 mm) zamówiłem nowe.
    Jak ten rozrząd ustawić? bo chyba nie będę ustawiał na oko, analizując pozycję zaworów i tłoka? te dwa koła zębate mają dwa charakterystyczne znaki ( kropka na dużym i klin na mały) czy producent podaje jakieś zależności miedzy tymi znakami?
    Nie umiem w sieci odszukać jakiegoś rysunku pokazującego ten rozrząd.
    Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie sprężania?
    jakie prawidłowe luzy zaworowe? (analizując forum to znajduje rozbieżności pomiędzy 0,15 a 0,30 mm)
    Proszę o pomoc
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Rycho T napisał:
    Jaki dokładnie masz ten silnik?

    model jak w temacie: 252707 typ: 0718 01
    code: 9001x331 , znak "x" to albo 6 albo 0. nieczytelne.

    to jest oznaczenie z górnej obudowy. zakładam, że ta część należała od nowości do tego silnika.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Niestety moje koło nie ma tego znaku, ale to nie problem nabije sobie go na 14 zębie licząc od klina zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

    jakie powinny być luzy zaworowe?
    Jakie powinno być ciśnienie sprężania?

    Luz pomiędzy cewką a kołem (wyczytałem, że 0,2mm)
    dane wyjściowe regulacyjne gaźnika ( to 1 i 1/8 obrotu dla obu iglic)
    Czy te dane można zastosować w tym silniku?
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Rycho T napisał:
    Ssący 0.15 mm wydech 0.25 mm. Odległość cewki od koło to 0.3 - 0.4 mm. Sprężaniem się nie przejmuj.
    Jeżeli prawidłowo ustawisz rozrząd, to gdy tłok będzie maksymalnie w górze, pomiędzy suwem sprężania i pracy, oba zawory powinny być całkowicie zamknięte.
    Jeżeli ustawisz tłok w górnym położeniu, pomiędzy suwem wydechu i ssania, to oba zawory powinny być minimalnie uchylone.

    Dzięki za dane.
    Została mi tylko jedna niewiadoma. Przyszły nowe pierścienie i ku mojemu zdziwieniu mają podejrzanie mały luz na zamkach ( 0,03-0,05 mm).
    Na pewno muszę je przypiłować.
    Jaki powinienem ustawić luz na zamkach pierścieni?
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Bardzo mi te dane nie psują, albo popełniam błąd obliczeniowy.

    0,0015 '' x 3,2 '' =0,0048'' to jest 0,12 mm.
    jaki popełniam błąd bo 0,12 mm to bardzo mało jak na tłok 81 mm.


    Ale mniejsza z tym.

    Zaniepokoiła mnie praca rozrządu. Nie mogę zrozumieć krzywki zaworu ssącego. Zawór ssący dopiero się domyka w GMP podczas cyklu sprężania.
    dlaczego? znaczy wygląda na zamknięty, ale luzu zaworowego nie ma.
    Generalnie zadziwiło mnie to bo ustawiłem sobie luzy prawidłowe, złożyłem silnik. Przed przykręceniem dekla zauważyłem, że oba zawory są zamknięte a luzu na ssącym nie ma.

    Wkładam więc szczelinomierz 0,05mm i sprawdzam.
    Kręcę wałem. Kończy się suw ssania. Tłok zaczyna iść do góry. zawór ssący się zamyka, ale szczelinomierz nadal uwięziony, kręcę dalej i już połowa suwu sprężania a szczelinomierz nadal uwięziony. Więc kręcę dalej i tłok już prawie przy GMP ( kilka stopni) tu gdzie mniej więcej powinien być zapłon. szczelinomierz nadal uwięziony (luzu nie ma). Kręcę dalej i dopiero w GMP pojawia się luz. Szczelinomierz nagle wypada. Dalej podczas suwu pracy jest już luz.

    Jak ten silnik ma sprężyć mieszankę jak zawór podczas sprężania nie jest zamknięty. ( znaczy wygląda na zamknięty, ale nie ma luzu zaworowego). oczywiście robię to na zimnym silniku. jak się zawory nagrzeją to na bank zawór się nie domyka.

    O co chodzi??
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Rycho T napisał:
    Twierdzisz, że 0,12 mm to strasznie mało, przecież przerwa 0.9 mm kwalifikuje pierścienie do wymiany.
    Tyle ma być.
    Masz na wałku stały odprężnik czy odśrodkowy?

    Ja mam sam wałek rozrządu, między krzywką a zaworem jest popychacz. Kawałek stali. Nic tam się nie może reguloać.
    Za kołem zębatym na wałku rozrządu jest regulator odśrodkowy pchający dźwignie wychodzącą na zewnątrz do regulacji obrotó silnika.. nie zauważyłem nic co by mogło spełniać rolę odprężnika.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Rycho T napisał:
    to jak te luzy ustawiłeś jak nic nie można regulować?

    luzy ustawiłem 0,15 na ssącym, 0,25 na wydechowym. i na wydechowym luz jest zawsze kiedy zawór jest zamknięty.
    ale na ssącym luz pojawia się dopiero w GMP i w suwie pracy (te 0,15 mm). podczas całego suwu sprężania zawór wydaje się być zamknięty a luzu nie ma. nagle pojawia się w samym GMP.
    Rycho T napisał:

    w takim przypadku jedyne wyjście to szlifowanie trzonka zaworu.

    no ok. doszlifuje ten zawór dalej, ale efekt będzie taki, że jak ustawie ten luz powiedzmy w 3/4 suwu sprężania na 0,15 mm to podejrzewam, że podczas susu pracy będzie z 0,4mm.
    Nie będzie klepał ten zawór z takim luzem?
    Rycho T napisał:

    Czy na krzywce wałka, po przeciwnej srtonie jest małe wzniesienie?

    Co masz na myśli przeciwna strona. Przy rozebranym silniku oglądałem wałek rozrządu interesując się zużyciem krzywek i nie zauważyłem na nim jakiś anomalii typu drugie malutkie uwypuklenie.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Rycho T napisał:
    Rycho T napisał:

    Jeżeli prawidłowo ustawisz rozrząd, to gdy tłok będzie maksymalnie w górze, pomiędzy suwem sprężania i pracy, oba zawory powinny być całkowicie zamknięte.
    Jeżeli ustawisz tłok w górnym położeniu, pomiędzy suwem wydechu i ssania, to oba zawory powinny być minimalnie uchylone.


    Jest tak jak napisałem?
    Tak musi być przy prawidłowo ustawionym rozrządzie.

    Jest Tak.
    uwierz mi nie pierwszy raz w życie składałem silnik spalinowy. co prawda nigdy w kosiarce, ale silnik 4T to silnik 4T.
    Sytuacja z tym niby zamkniętym zaworem ssącym mnie kompletnie zaskoczyła.

    silnik przed rozbiórka nie odpalał. strzelał z gaźnika co by świadczyło o nie domkniętym zaworze ssącym. sądziłem, że to kwestia regulacja zaworów i docierania zaworów. gniazdo zaworowe nie było szczelne. zawory szlifowałem i docierałem w gnieździe. po tym zabiegu uzyskałem zadowalającą szczelność, Kolejno ustawiłem luzy skracając zawory. Złożyłem silnik i podczas zamykania odmy zauważyłem brak luzu gdy oba zawory są zamknięte i tłok jest u góry. delikatny ruch kołem i nagle sie luz pojawił, wiec zacząłem to badać.

    skracać ten zawór dalej?

    Nie znam historii silnika. nie wiem co z nim było wcześniej. dostałem go jako nie zapalający.
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Rycho T napisał:
    Jeżeli na krzywce rzeczywiście nie ma dodatkowego garbu a wałek jest oryginalny, to gdy tłok jest w GMP pomiędzy suwem sprężania i pracy, musi być luz na zaworach taki jak ustawiłeś. Jeżeli jest to musi być OK.

    Tak, ale 3 mm wcześniej go nie ma. Pełne domkniecie zaworu następuje dopiero w samym GMP. W miejscu zapłonu (jakieś kilka stopni przed GMP) zawór nie jest szczelny. Jak w takim wypadku silnik ma sprężyć mieszankę?
    Dla mnie to nie jest normalne. Czy krzywka mogła się zużyć tylko w jednym miejscu?
  • Poziom 1  
  • Poziom 9  
    Rycho T napisał:
    Złóż ten silnik i odpal go.

    mam drugi silnik 8 HP i sprawdziłem. jest tak samo.
    Zakładam, że to jest jakiś prymitywny mechanizm odprężania przy niskich obrotach. Przy dużych obrotach (szybki ruch tłoka) ten minimalny uch zaworu (0,15 0 0,2 mm) może być nie istotny.

    Silnik odpalił, ale pojawiły się kolejne przeszkody.

    1) jak silnik pracuje bez obciążenia to delikatnie strzela z tłumika. Pod obciążeniem jest ok.
    próbowałem korygować nastawy na gaźniku, lecz bez pozytywnego efektu.
    Tłumik mam nie oryginalny bo ( tymczasowo ) od silnika 8 HP wkręcony przez redukcję (1'' na 3/4 ''). nie wiem czy ten wydech o mniejszym przepływie może mieć taki efekt. Przeglądnę się jeszcze klinowi na kole magnesowym. Patrząc na niego od góry to wygląda na cały, ale bo zdemontowaniu zobaczę czy nie ma jakiś zniekształceń. Praca silnika sprawia wrażenie jakby delikatnie zapłon był przestawiony.

    2) sprawa to kiepsko kręci rozrusznik. rozrusznik mam od silnika 8 HP. wydawało mi się, że jest taki sam. akumulator nowy 35 Ah. gdzieś wyczytałem, że rozrusznik ma 0,65 KW dla wersji silników od 7 - 17 HP. Pomierzę dziś prąd podczas rozruchu.
  • Poziom 1