Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 4motion avf - Brak mocy po rozgrzaniu i odcięcie turbo

11 Kwi 2016 15:24 1497 19
  • Poziom 9  
    Witam, posiadam passata z 2001 roku silnik avf .Pare dni temu w tracie auto złapało tryb awaryjny przekrecenie kluczyka pomaga na chwile ale po dodaniu gazu znów traci moc . N75 podmieniony na inny wszystkie wężyki od vacum wymienione na nowe , sztanga pięknie chodzi . Silnik zimny auto zachowuje się normalnie 0 problemow .Po osiągnieciu około 90 stopni powstają wyżej wymienione objawy. Wstawiłem trójnik na wężyk który idzie od n75 i podłaczyłem vacumeter https://youtu.be/A0bUhtKFomY - silnik zinmy
    https://youtu.be/-JSNvFITI3I - silnik 90°
    Jesli ma ktos jakies pomysły :-)
  • Poziom 30  
    Gdzieś ci znika podciśnienie sprawdź przed n75 ma być -0,7 lub mniej (np -0,8 ) jak niema to pomiar bliżej vaku-pompy. Albo coś ma dziurę albo pompka podciśnienia siada.
  • Poziom 21  
    wojt_22 napisał:
    Wstawiłem trójnik na wężyk który idzie od n75

    Od zaworu na gruszkę, czy na wężyku podciśnienia idącym do n75?
    Czy dobrze widziałem, że po puszczeniu gazu podciśnienie wzrasta do około -0.6 i to regularnie - przy zmianie biegów? Co się dzieje z podciśnieniem przy zwiększeniu obrotów na postoju?
  • Poziom 9  
    Zanim nastąpił problem też miałem -0.6 ten miernik jest mało precyzyjny. Trójnik jest między N75 a gruszką turbiny. Tak jak puszczę nogę z gazu odrazu wraca na -0.6 ( sprawdzałem wczoraj super b reaguje tak samo) . Na postoju wystarczy ze dotkne gaz odrazu wskazowka pokazuje zero do mometu az puszczę (pukam w gaz impulsami to wskazowka lata 0 do-0.6
  • Poziom 21  
    Wepnij miernik przed n75 - będzie widoczne jakie jest w układzie podciśnienie. To co opisujesz przedstawia pracę zaworu - zachowuje się niepoprawnie albo tak mu nakazuje ecu. Bardzo przydałyby się logi wskazań czujnika ciśnienia doładowania. Bo jeśli to ecu to musi mieć jakieś podstawy do takiego zachowania.
  • Poziom 9  
    Witam, przed N75 jest -1. za juz -0.6 do -0.7
  • Poziom 26  
    A jakie błędy w sterowniku?.
  • Poziom 9  
    Błąd P1557 cisnienie doładowania graniczna wartość regulacji przekroczona w górę ale dzieje się tak tylko na rozgrzanym silniku
  • Poziom 21  
    Na zimnym wartość ciśnienia doładowania prawdopodobnie mieści się w wyznaczonych granicach proporcji paliwo - powietrze (z uwzględnieniem innych parametrów).
    Niestety czeka Cię pełna diagnostyka łącznie z logami, zakładając, że sztanga pracuje w pełnym zakresie i przestawia kierownice na minimum. Zawór steruje prawidłowo zbijając ciśnienie do zera aby ograniczyć doładowanie. A mimo to następuje przeładowanie. Zapieczone kierownice - częsty przypadek. Niewłaściwe wartości płynące do ecu - najlepiej zobaczyć logi.
  • Poziom 9  
    Z jakiego kanału zrobić te logi , nigdy jeszcze nie robilem :-)
  • Poziom 21  
    Grupa 003 wartości z przepływki, 011 - ciśnienie doładowania, 008 i 010 dla pełniejszego obrazu. Sztangę mam nadzieję sprawdziłeś, czy porusza się w całym zakresie. Szczególnie, czy cofa się do końca. Jak nie, to ją rozruszaj - najlepiej mechanicznie i zobacz, czy nastąpiła jakaś zmiana.
  • Poziom 9  
    Mieszkam na islandi a tu o tdi cięzko ale dostałem na szrocie skode i zdobyłem czujnik cisnenia doladowania ale zamiast literki C miał B na koncu . Wstawilem i autko odzyskało moc ale na 15 km . Niestety silnik mi się rozbiegł :-(
  • Poziom 21  
    Czyli problemem było przekłamanie z czujnika ciśnienia?
    wojt_22 napisał:
    Niestety silnik mi się rozbiegł

    Zaciągnął olej z turbo?
  • Poziom 9  
    Do konca z tym czujnikiem to nie wiadomo ma troche inny nr. Jest jeszcze jedna sprawa przy gaszeniu niezamykało klapy gaszacej (mieszek cały) dzis po wymianie tego czujnika od doładowania nagle klapa zaczeła działac z 10 razy sprawdzałem. Tak zassało olej ale odrazu 5 reczny i zdusiłem go :-) za tydzien bede w pl kupie nowy czujnik turbo do regeneracji i dam znac . Dziękuję za zainteresowanie tematem.
  • Poziom 9  
    Witam turbo po regeneracji :-) wstawiony nowy czujnik temperatury i doładowania niestety brak mocy i bład czujnik temp. Okazało sie że nowy bosch a juz uszkodzony wiecwymiana na 2gi i autko uzdrowione :-) dodam jeszcze że w aucie jak sie rozgrzało przestawała działać klapa gasząca wiec mysle ze czujnik cisnienia doładowania też ma na nią jakiś wpływ. Teraz już wszystko ok jest moc :-) tylko przy okolo 2100 obr pod obciążeniem np 4 bieg i dodaje gazu dochodzi do 2100 lekko szarpie ale 2300 jiz jest ok . Na biegu jałowym jak delikatnie dodam gaz to przy 2100 delikatne wibracje
  • Poziom 30  
    Klapa gasząca działa na podciśnienie w tym silniku może masz problem z podciśnieniem. Pompa tandem pada albo dziura wężykach, gruszce turbo ,serwie hamulców.
  • Poziom 9  
    Klapa gasząca już działa :-) na zimnym silniku przed usterka też działała a jak silnik sie nagrzał to przestawała i turbo przeładowywało wszystko wróciło do normy po wymianie czujnika cisnienia doładowania i temperatury 038 906 051 C więc myślę że ten czujnik też ma wpływ na klapę gaszącą . Przerabiałem już n75 n18 wszystkie węże podcisnienia a okazało sie ze to ten czujnik podałem info. Z klapą gasząca może się komuś w przyszłości przydać :-) pozdrawiam Wojtek
  • Poziom 9  
    Witam, trochę odgrzeje temat chodzi o to szarpanie okazało się że wałek wytarty a popychacze zjechane w jednym aż dziura była. Wałek wymieniony popychacze też po sciągnięciu dzwigienek pompowtryskiwaczy okazało się ze na 2 pompkach bolce pęknięte w aso dostałem ale troche inne zamiast bolców grzybki śruby dociskajace tez nowe w komplecie . I teraz mam mały problem na forach sporo opisów regulacji ale zabardzo nie rozumiem . Biore czujnik zegarowy ustawiam dzwignie w najniższej pozycji i dokręcam śrubę . W instrukcjach jest ze do momentu aż wyczuje opór , i tego właśnie nie rozumiem. Czy kręcić delikatnie aż sruba zatrzyma się na grzybku i cofnąć o 180° czy krecic az spreżyna zacznie sie dociskac i srubą noe bedzie już mozna kręcic i wtedy cofnąć o 180° pozdrawiam Wojtek
  • Poziom 4  
    Czesc dokręcić do konca a następnie poluzowsć180 stopni .Jezeli wytarty wałek ,to kiepski olej lub brak koleczków aluminiowych w wałkach przez co spadło ciśnienie oleju,do sprawdzenia smok w misce olejowej czy nie zasyfiony
  • Poziom 9  
    Dzieki za odpowiedz :-) koreczki były wałek wytarty na 7 i 8 popychaczu 7 mocno starty z 8 sprężynka wyszła. Dokręciłem do momentu w którym już nie chciało isć dalej poluzowalem o 180° jest duza poprawa drgania jeszcze są ale juz bardzo delikatne . Jeszcze raz dzieki za odpowiedz pozdrawiam Wojtek