Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi Carisma - 1,8GDI 1997 Nieprawidłowe ciśnienie paliwa

tommy 112 11 Kwi 2016 15:39 789 3
  • #1 11 Kwi 2016 15:39
    tommy 112
    Poziom 23  

    Witam
    Problem z samochodem jest taki, że po dłuższej dynamicznej jeździe nagle zaczyna przymulać, później przerywać powyżej 3500rpm, aż w końcu przekroczenie 1500rpm objawia się kichaniem w wydech przerywaniem i silnik nie wkręca się ponad te obroty nawet na luzie. Wyłączenie zapłonu i włączenie (czy to na luzie, czy gdy samochód toczy się na biegu) pomaga na maksymalnie kilka minut jazdy, samochód wtedy ładnie jedzie i wkręca się na obroty prawidłowo, ale po czasie jest powtórka z rozrywki i trzeba wyłączyć i włączyć zapłon.

    Co zostało zmierzone?
    -Ciśnienie paliwa na przewodzie zasilającym ze zbiornika paliwa-jest idealne 3,5 bara nawet w chwili występowania usterki.
    -Wymieniono filtr paliwa
    -Parametry z czujników temperatury itp wydają się być w normie
    -Natomiast wysokie ciśnienie spada w momencie występowania usterki z prawidłowych 40-50 barów do nawet 2-3 barów. Gdy odpuścimy pedał gazu to ciśnienie wraca do normy. Wciśniemy gaz ponownie, usterka się powtarza.
    -W sterowniku występuje błąd "Nieprawidłowe ciśnienie paliwa" i w chwili wystąpienia usterki mruga "check engine"

    Pytanie brzmi od czego zacząć? Dlaczego zresetowanie sterownika wyłączeniem zapłonu pomaga?

    0 3
  • Sklep HeluKabel
  • #2 11 Kwi 2016 20:32
    złowrogi_boncur
    Poziom 27  

    Pierwsza sprawa czujnik temperatury, być może widzi -40stopni i daje dawkę taką że ciśnienie spada ale raczej to mało prawdopodobne, ja bym w tym przypadku wymienił wtryski bo pewno leją i tak się dzieje lub regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej puszcza paliwo na powrót, najpierw wyjm listwe wtryskową i pokręć silnikiem zobacz jak wtryski psikają bo jak leją to już wiadomo że do wymiany, potem sprawdzaj dalej.
    Być może że poprostu sterownik silnika jakieś lewe impulsy daje na wtryski i za dużo leją ale z czymś takim się nie spotkałem, co innego gdy auto nie chodzi na 1 cylinder z przyczyn sterownika.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 11 Kwi 2016 20:35
    jurekk55
    Poziom 34  

    Silnik oryginał czy wymieniony?

    0
  • #4 12 Kwi 2016 09:00
    tommy 112
    Poziom 23  

    Temperatury z wszystkich czujników są poprawne lub nie odbiegają zbytnio od rzeczywistych, to sprawdziłem na samym początku.
    Silnik jest oryginalny 1,8 GDI na bezpośrednim wtrysku benzyny. Widać, że pompa wysokiego ciśnienia była już kiedyś wymieniana.

    0