Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Avensis T22 2.0 D-4D - Błędy P0340 P1228 auto traci zupełnie moc

japan_tuning 11 Apr 2016 18:10 4320 9
Tespol
  • #1
    japan_tuning
    Level 13  
    Witam,

    Pojawił się u mnie następujący problem. Wyskakują dwa błędy: P0340 i P1228. Auto ma takie momenty ze nagle traci moc - zero ciągu, mija chwila i nagle coś puszcza i idzie normalnie. Przy zapalaniu tez potrzebuje ok 4 obrotów żeby odpalić a jak jest rozgrzany ok 5-6. Czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć w co uderzyć i co to może być?

    Dodam jeszcze że wtrysku były regenerowane jakies 3 miesiące temu. Tz. jeden wymagał regeneracji a 3szt tylka kąpiel w myjce ultradźwiękowej.

    Będę wdzięczny za wszystkie sugestie.
  • Tespol
  • #2
    ladamaniac
    Level 39  
    P0340 to czujnik wałka, P1228 to osławione zaworki SCV, przy zaworkach powinien gasnąć na wolnych od czasu do czasu. P0340 jeżeli dzieje się regularnie najlepiej sprawdzić oscyloskopem, kontrolka LED zasadniczo też powinna dać radę.
  • Tespol
  • #3
    japan_tuning
    Level 13  
    Hmm to dziwne bo jeżeli chodzi o gaśnięcie to jeszcze nigdy mi się to nie zdarzyło. Z tym brakiem mocy to jest tak że jak jeżdżę spokojnie bez żadnych szaleństw itd to jest ok i nie zauważam praktycznie różnicy. Ale jak trafi wyprzedzać lub ostro przyspieszyć gdzie obroty idą do ok 3 tys i wyżej to nagle koniec jakby ktoś odciął paliwo. Przytrzymam pedal gazu i nagle idzie dalej. Dziwne. Czyli były do wymiany zaworki SCV?

    Jeżeli chodzi o to sprawdzenie oscyloskopem lub kontrolką LED to na czym to polega i co to pokaże? Sorki za pytanie ale chciałbym byc mądrzejszy jadąc drugi raz do mechanika.

    Pozdrawiam.
  • #4
    lemmak
    Level 21  
    Oscyloskopem można sprawdzić czy jest i jaki przebieg ma sygnał z czujnika - czyli bardzo dokładnie zdiagnozować czujnik. Dioda led wpięta w obwód czujnika wskaże zanik sygnału - przestanie "mrugać"- czyli padnięty czujnik. Warunek "dzieje się regularnie". Jeśli sporadycznie, w określonych warunkach pracy silnika diagnoza będzie utrudniona.
  • #5
    andrend
    Level 26  
    Na początek bym podmienił zaworki SCV. Z tymi zaworkami jest tak że w jednym silniku nie chcą chodzić, podkładamy do drugiego i jest gitara.
    Pozdrawiam.
  • #6
    japan_tuning
    Level 13  
    No i chyba od tego będę musiał zacząć. A mam jeszcze pytanie odnośnie wtrysków, które wysyłałem do regeneracji. Czy po takim zabiegu trzeba jakoś stroić z silnikiem czy po prostu wkręcam i koniec?
  • #7
    japan_tuning
    Level 13  
    Witam ponownie. Kupiłem na aukcji używany zawór zielony za 100 zł i wymieniłem go po czym wlałem na ok 50 litów ON 1 litr liqui moly spulung. Na początku wszystko było super jak ręką odjął. Niestety po przejechaniu ok 600-700 km znowu identycznie to samo.

    Czy przy błędzie P1228 zawsze może to być tylko zawór uszkodzony? Czy mogą być jakieś inne przyczyny gubienia mocy? Wygląda to tak jakby nagle było odcięcie paliwa. Po chwili szarpnie i ciągnie dalej.

    Niestety na zawór żadnej gwarancji nie dostałem. Był on z auta z 2011 roku (moja toyota 2002) ale wyglądał identycznie na ok (czysty bez korozji).

    Nie wiem teraz czy inwestować w inny (może nowy) zawór czy szukać czegoś innego. Może pompa jest zabrudzona i po wlaniu tego środka coś się zapycha? Wiem, że ciężko będzie cokolwiek diagnozować online ale będę wdzięczny za podpowiedzi i w co uderzać.
  • #8
    Zbig81
    Level 3  
    Witam. Mam tak samo w swojej Avie. Jak sobie poradziłeś z tematem? Mam tak samo, błąd p1228, brak mocy i auto nie idzie, albo zalapie za jakiś czas z opuznionym zapłonem i dopiero przyspiesza do pewnego momentu i koniec, muszę zmieniać wbić bieg koło 3.000 obrotów bo dalej nie idzie. Wymieniałeś ten zaworek? Czy coś innego pomogło prócz regeneracji wtrysków?
  • #9
    japan_tuning
    Level 13  
    Witam. Wymieniłem obydwa zaworki SCV (czerwony i zielony) i do tej pory ani razu to się nie powtórzyło. Nie polecam regeneracji itp. bo działa to na chwilę. Dopiero po założeniu nowych Denso problem zniknął w 100%. A i wymieniłem też od razu filtr paliwa.
  • #10
    Zbig81
    Level 3  
    Dziękuję za informację i podpowiedź. Pozdrawiam