Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Inteligentny dom DIY tworzenie PCB [przekaźniki 230V 5V, MCP23017, FINDER 40.61]

11 Kwi 2016 18:26 2088 3
  • Poziom 8  
    Cześć, pracuje nad płytką PCB zawierającą:
    Finder 40.61.8.230.0000 (Link) x 8szt. do odczytu przepływającego prądu,
    MCP23017 jako rozszerzenie GPIO dla Raspberry Pi 2

Niestety nie mam doświadczenia w tworzeniu samych płytek, a elementów na płytce jest na tyle dużo, że automat sobie z tym nie radzi więc proszę o pomoc...

Założenia projektu płytki:
    1. do płytki doprowadzę zewnętrznie +3V, +5V, GND (listwa opisana PWR) z zasilacza zewnętrznego (połączone z GND maliny)
    2. SCL i SDA z maliny (9 i 10 pin z górnej listwy opisanej IN/OUT)
    3. do każdego findera podłącze równolegle (każdy z osobna) jakiś układ (najprawdopodobniej głównie oświetlenie, nie przekroczę 10A na jednego findera)
    4. na wyjściu/wejściu (górna listwa opisana IN/OUT) chciałbym wyprowadzić pozostałe piny GPA0-GPA7 do podłączenia ośmiu przekaźników 230V->5V http://botland.com.pl/przekazniki/2966-osmiok...-z-izolacja-optoelektroniczna-10a125vac.html)
    5. całość podłączona do maliny powinna zająć mi 2 GPIO, po magistrali l2c, gdzie w efekcie będę mógł sterować oraz odczytać aktualny stan 8 układów (np. 8 żarówek)
    6. wszystkie układy (230V) będą podłączone na zasadzie wyłącznika schodowego, gdzie jednym wyłącznikiem będzie malina, a drugim standardowy wyłącznik schodowy na ścianie
    7. muszę mieć możliwość adresowania MCP23017 (dipswitch x3)
    8. płytka nie może przekroczyć rozmiarów [230mm x 75mm] (lepiej) lub [170mm x 135mm] (gorzej),ponieważ mam skrzynkę [240mm x 150mm], w której całość chcę pomieścić (findery na płytce z MCP23017 oraz moduł 8 przekaźników + mały zasilacz z przetwornicą 5V -> 3,3V)