Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chce kupić Opla Astre H 2006 1.9 diesel

AguguM 11 Kwi 2016 18:56 1065 22
  • #1 11 Kwi 2016 18:56
    AguguM
    Poziom 3  

    Witam.
    Jestem na etapie zmiany samochodu. Mam okazje kupić Opla Astrę 3 H z 2006r. 1.9 diesel. Sprzedający poinformował mnie że ma usunięty filtr cząstek stałych DpF - czy to dobrze czy źle?? To jest pierwsze pytanie.
    Po drugie jakie są najczęstsze awarie, usterki, wady w tym modelu?
    Auto wizualnie jest bardzo ładne - żadnych większych korozji. Sprzęgło i dwu mas był wymieniany - czy cena 13 500zł - to dużo za takie auto??

    0 22
  • #2 11 Kwi 2016 19:33
    daras41
    Poziom 25  

    Jak dpf off dobrze zrobiony to jeden problem mniej. Dwumasę też masz zrobioną. Jeśli to wersja 100 albo 120 KM to większych problemów z tym nie będzie. Ogólnie fajne auto. Czy drogo, porównaj z innymi z ogłoszeń. Z doświedczenia powiem, że jak kupisz tanio to do giełdowej i tak dołożysz. W tych autach najczęściej się wywala filtr cząstek, wymienia dwumasę, robi turbinę, czasem układ wtryskowy. Dwie rzeczy masz już ogarnięte.

    0
  • #3 11 Kwi 2016 20:45
    Kune
    Poziom 23  

    Wszystko co wymieniłeś, występuje w każdym dieslu.
    Wydaje mi się, że cena jest ok, jesli reszta auta ok, warto się zainteresować.

    0
  • #4 11 Kwi 2016 21:11
    kkknc
    Poziom 42  
  • #5 11 Kwi 2016 21:30
    Kune
    Poziom 23  

    kkknc napisał:
    Jak do przeglądów w PL zacną podchodzić zgodnie z przepisami to wycięcie DPF już nie będzie plusem.


    To 80% aut przestanie mieć przeglądy.
    Ponadto jesli puszka została, to już duży plus.

    0
  • #6 11 Kwi 2016 22:23
    tzok
    Moderator Samochody

    Kune napisał:
    Ponadto jesli puszka została, to już duży plus.
    Jakie to ma znaczenie - obowiązkowe badanie na analizatorze spalin rozwiąże problem...

    Z drugiej strony sam fakt zrobienia DPF OFF świadczy o miejskiej eksploatacji tego samochodu (co nie koniecznie jest zaletą).

    0
  • #7 11 Kwi 2016 23:08
    Kune
    Poziom 23  

    tzok napisał:
    Kune napisał:
    Ponadto jesli puszka została, to już duży plus.
    Jakie to ma znaczenie - obowiązkowe badanie na analizatorze spalin rozwiąże problem...

    Z drugiej strony sam fakt zrobienia DPF OFF świadczy o miejskiej eksploatacji tego samochodu (co nie koniecznie jest zaletą).


    Od 10 lat nie miałem tego pomiaru, będąc przynajmniej raz w miesiacu na badaniu technicznym jakimś samochodem.

    Może jak coś nie wygląda jak ostatni trup, to nie wzbudza podejrzeń.

    0
  • #8 11 Kwi 2016 23:18
    Damnian
    Poziom 34  

    Kune napisał:
    Od 10 lat nie miałem tego pomiaru, będąc przynajmniej raz w miesiacu na badaniu technicznym jakimś samochodem.

    Może jak coś nie wygląda jak ostatni trup, to nie wzbudza podejrzeń.


    Ciekawe te badanie bez analizy spalin :)

    0
  • #9 11 Kwi 2016 23:22
    Kune
    Poziom 23  

    Damnian napisał:
    Kune napisał:
    Od 10 lat nie miałem tego pomiaru, będąc przynajmniej raz w miesiacu na badaniu technicznym jakimś samochodem.

    Może jak coś nie wygląda jak ostatni trup, to nie wzbudza podejrzeń.


    Ciekawe te badanie bez analizy spalin :)


    Mówicie serio? Nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem, żeby brali to w ręce.
    Poza tym nie jestem pewien czy są w stanie sprawdzić działanie DPF analizatorem spalin. Szczerze wątpię, tym bardziej na zimnym silniku.

    0
  • #10 11 Kwi 2016 23:27
    tzok
    Moderator Samochody

    Jeśli mają analizator do diesli to mogą, ale często mają tylko miernik CO i NOx i rzeczywiście zazwyczaj go nawet nie włączają. Nie znam stacji w Bielsku, która by robiła analizę spalin w ramach przeglądu rejestracyjnego. Jak raz o to poprosiłem to twierdzili, że mają zepsuty analizator :/

    Wbrew pozorom ITD też może kontrolować osobówki na drodze...

    Niemniej wycięty DPF może być problemem za granicą i potencjalnie jest to druciarstwo, które źle wykonane może być przyczyną problemów. Jestem zdania, że jak kupować używane auto to im mniej ma modyfikacji i "patentów" tym lepiej.

    0
  • #12 11 Kwi 2016 23:37
    Kune
    Poziom 23  

    przemek25l napisał:
    samochod musi być nagrzany i badają dymomierzem. W Krakowie już zabrali tyle dowodów że szkoda gadać. Robią łapanki i dziękujemy. Tylko gorzej jak zabiorą ci na wakacjach;-)


    To co się stanie? Masz 7 dni.
    Nie wiem jak Was, ale mnie nigdy nie kontrolowano bez powodu (nie mówię tu o dmuchanku, bo to inna zabawa).
    Rozgrzany silnik, nie oznacza rozgrzanego układu wydechowego. Na zimnym katalizatorze, to zapewne żadna benzyna nie przejdzie przeglądu, a co dopiero DPF.

    Dla mnie to kolejne "urban legend". 10x więcej aut można zrobić za uszkodzenie szyb, łyse opony, luz w układzie kierowniczym czy wycieki.

    0
  • #13 12 Kwi 2016 00:11
    tzok
    Moderator Samochody

    DPF w zasadzie jest filtrem mechanicznym i działa zaraz po uruchomieniu silnika (temperatury potrzebuje do wypalania - regeneracji). Dodatkowo, sterownik silnika powinien w fazie rozgrzewania ograniczać osiągi w celu ograniczenia dymienia.

    0
  • #14 12 Kwi 2016 07:07
    Mariano7
    Poziom 9  

    Nie może w myśl obowiązującego obecnie prawa diagnosta nie przepuścić auta na przeglądzie za wycięty DPF. Organizacje związane z SKP postulują zmianę tego prawa już od dobrych 10 lat. Ale każdy kolejny rząd koncertowo olewa ich roszczenia. Powód? Zmiany na SKP to wzrost opłat za przeglądy, które są od lat na tym samym poziomie. Wzrost opłat = niezadowolenie społeczeństwa i kilka punktów procentowych mniej dla rządu w sondażach. Demokracja. Jeśli kiedyś zmienią się przepisy to z autami bez DPFów będą mieli kierowcy duży problem, ale nie zanosi się.

    A co do tematu - Czy w Astrze H nie było dostępnego silnika 1.7 CDTI? Diesel Isuzu - jeden z najlepszych w historii. Moim zdaniem nie ma porównania do niego oplowskie 1.9, nawet jeśli jest trochę mocniejsze.

    0
  • #15 12 Kwi 2016 08:02
    daras41
    Poziom 25  

    1,9 nie jest silnikiem oplowskim. To bardzo fajny motor. 1,7 na wtrysku Denso bym omijał.

    0
  • #16 12 Kwi 2016 12:44
    amator2000
    Poziom 18  

    Autor założył wątek o jednym, a ¾ postów o DPF.
    :D
    No to ja dorzucę od siebie, że lepiej nie jechać na zachód Europy z takimi "modyfikacjami", zwłaszcza do Niemiec, bo tamtejsza drogówka bardzo nie lubi "pomysłowych dobromirów" z tej strony Odry.


    Co do zasadniczego tematu Opla, to przypominam Autorowi, że to auto ma już 10 lat, i jeśli to import - to ma pewno z 350 tys. na budziku.
    A jak krajowa - to nie będę strzelał przebiegami, bo pewno od pierwszego właściciela więc można sprawdzić w ASO.

    0
  • #17 12 Kwi 2016 14:20
    AguguM
    Poziom 3  

    Samochód ma ok 190 000 tyś kilometrów - chyba tak się to piszę

    0
  • #18 12 Kwi 2016 16:51
    sebap
    Poziom 40  

    190 milionów kilometrów? Wytrzymała ta Astra.

    AguguM napisał:
    Samochód ma ok 190 000 tyś kilometrów - chyba tak się to piszę

    Pisze się 190tys.

    0
  • #19 12 Kwi 2016 18:48
    daras41
    Poziom 25  

    U nas każdy sadzomiot bez względu na rocznik ma 185-195tys km. Cud :D

    0
  • #20 12 Kwi 2016 19:32
    Mariano7
    Poziom 9  

    daras41 napisał:
    U nas każdy sadzomiot bez względu na rocznik ma 185-195tys km. Cud :D


    Przeważnie kręcą do 108-115 tys. lub 180-190 tys. km. Nie wiem dlaczego, ale większość importowanych aut w ogłoszeniach tyle ma :D. Co nie zmienia faktu, że i tak te auta z zachodu są przeważnie mniej wytłuczone niż te "polskie".

    0
  • #21 13 Kwi 2016 13:22
    amator2000
    Poziom 18  

    AguguM napisał:
    Sprzęgło i dwu mas był wymieniany

    a pokazał faktury czy tylko mówił :?:
    :D

    Kune napisał:
    To 80% aut przestanie mieć przeglądy.

    ale spadnie ilość zachorowań na alergie i nowotwory górnych dróg oddechowych


    Mariano7 napisał:
    Co nie zmienia faktu, że i tak te auta z zachodu są przeważnie mniej wytłuczone niż te "polskie".

    kluczem jest słowo "przeważnie", z tym że nie obowiązuje to w przypadku jak kupujesz od tureckiego handlarza, yugola, albo kogoś, kto mówi po niemiecku ze wschodnim akcentem
    :D

    Kune napisał:
    Na zimnym katalizatorze, to zapewne żadna benzyna nie przejdzie przeglądu, a co dopiero DPF.

    to może być kolejny HIT od VW
    :D

    0
  • #22 13 Kwi 2016 19:02
    cirrostrato
    Poziom 36  

    AguguM napisał:
    Samochód ma ok 190 000 tyś kilometrów
    I ma już wymienione sprzęgło(?) i dwumasę(?), miałem Mazdę 626 2.0D, sprzedałem przy 290tys. na liczniku i zero problemów z tymi dwoma elementami, teraz mam drugą identyczną, na liczniku 247tys. i też sprzęgło i dwumasa nie proszą o wymianę. Tak się zastanawiam, autka ok. 10-cio letnie mają średnio 190tys. nalatane (obojętnie czy kraj czy import) a ile naprawdę mają..........

    0
  • #23 13 Kwi 2016 21:37
    tzok
    Moderator Samochody

    Dwumasa w dieslach średnio wytrzymuje ok 200tys. km. Zarówno w Puncie jak i w Octavii wymieniałem przy ok 180 tys. km. Przebieg Punta jest pewny ale auto po przedstawicielu handlowym (4 lata), a je też go nie oszczędzałem (zresztą jeśli ktoś jeździł Multijetem 1.3 to wie o co chodzi). Przebieg Octavii mniej pewny ale wysoce prawdopodobny.

    0