Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A8 D2 - Kontrolki ABS - FIS

11 Kwi 2016 22:20 2136 4
  • Poziom 6  
    Witam serdecznie.
    Mam pewien problem z którym chciałbym sobie poradzić. Problem polega na kontrolce ABS i ( ! ) na wyświetlaczu FIS-a.
    Próbowałem z tym udać się do elektronika samochodowego lecz pan stwierdził, że trzeba bebeszyć całą instalację a i tak nie wiadomo w czym może być dokładnie problem.
    Przejdę do konkretów. Auto pracuje prawidłowo jest to Audi A8 D2 z 1996r z układem hamulcowym bez kontroli trakcji.
    Problem polega na tym, że system ABS pracuje prawidłowo natomiast na FIS-e zapala się od razu ikon ( ! ) i kontrolka ABS.
    Z tego co mi wiadomo to jest jakiś problem w komunikacji z zegarami.
    Teraz przejdę do konkretów. Potrzebuję pomocy w diagnozie wiązki która dochodzi do zegarów. Mianowicie chciałbym by mi ktoś podpowiedział, wytłumaczył co mam sprawdzić przy pinach które dochodzą do liczników. Które z nich odpowiadają za informację o tych kontrolkach i co ma się na nich pojawić ( jakie napięcie ). Co do schematów to jestem dosłownie zielony.

    Poniżej załączam opis pinów poszczególnych kostek:
    A - Multi-pin connector for basic
    functions 26-pin, yellow
    B - Multi-pin connector for basic
    functions 26-pin, red
    C - Multi-pin connector for basic
    functions 26-pin, green
    D - Multi-pin connector for
    power supply, 6-pin, white
    E - Multi-pin connector for radio
    clock, 4-pin, white
    → Multi-
    Multi-pin connector for basic
    functions, 26-pin, yellow -A

    1 - Tank sender signal
    2 - Tank sender earth
    3 - Door contact, driver's side
    4 - Ignition key terminal 86s
    5 - Hydraulic system/brake fluid
    level
    6 - Belt switch
    7 - Washer fluid level
    8 - Right-hand parking light
    9 - On-board computer, left
    rocker
    10 - On-board computer, right
    rocker
    11 - On-board computer reset
    12 - Temperature sender earth
    13 - Tank sender (reserve fuel
    contact)
    14 - Ambient temperature
    sensor/air conditioner
    15 - Diesel (glow plug relay
    16 - (Buzzer "ON")
    17 - Temperature sender
    18 - Cooling water level
    19 - Brake light
    20 - Reversing light/dipped
    beam
    21 - Left-hand parking light
    22 - Fan, speed 3
    23 - Oil temperature (earth)
    24 - Oil temperature
    25 - Ambient temperature
    sensor earth
    26 - Air-conditioner compressor
    "OFF"

    Multi-pin connector for basic
    functions 26-pin, red-B

    1 - Tailgate
    2 - Door contact, passenger's
    side
    3 - Door contact, rear left
    4 - Door contact, rear right
    5 - Tank level (for OBD II)
    6 - Vacant
    7 - Oil pressure 1.2 bar
    8 - Vacant
    9 - Gear indicator
    10 - Vacant
    11 - Auxiliary heater (radio
    input)
    12 - Hydraulic system pressure
    13 - Service life signal as of
    ABS system 5.3
    vacant with ABS system 5.0
    14 - Navigation enable
    15 - Navigation clock
    16 - Navigation data
    17 - Summer/winter
    18 - Rev counter signal
    19 - Consumption signal
    20 - Auxiliary heater
    21 - Vacant
    22 - Speed signal (output 2)
    23 - Speed signal (output 1)
    24 - Speed signal (sender)
    25 - Brake pad
    26 - K wire
    Multi-pin connector for basic
    functions 26-pin, green - C

    1 - Vacant
    2 - Vacant
    3 - Vacant
    4 - Vacant
    5 - Vacant
    6 - Airbag
    7 - ABS
    8 - Door lock (output)
    9 - Left turn signal
    10 - Vacant
    11 - Vacant
    12 - Vacant
    13 - Vacant
    14 - Vacant
    15 - TCS
    16 - OBD II
    17 - Trailer turn signal
    18 - CAT/diesel
    19 - Main beam
    20 - Parking brake and brake
    warning (for brake fluid pressure and
    level)
    21 - Charge indicator
    22 - Right turn signal
    23 - Vacant
    24 - Immobilizer
    25 - Airbag (active)
    26 - ABS (Sila)
    → Multi-pin connector for power supply,
    6-pin, white - D

    1 - Terminal 30
    2 - Terminal 31
    3 - Lighting (3W)
    4 - Lighting, console (40W)
    5 - Terminal 58
    6 - Terminal 15

    Pozdrawiam serdecznie.
  • Poziom 35  
    Witaj, miałem kiedyś D2 i podobny problem. Generalnie to było auto weekendowe i długo olewałem sprawę, ale pamiętam że jak odpiąłem wtykę z modulatora abs okazało się że jest zielono..Penetrator, osuszenie i ponowne podłączenie usunęło problem.

    Dodam że miałem błąd komunikacji z zegarami.
  • Poziom 6  
    @nici niestety nie pomogło. Mało tego pojawił się dodatkowy problem. Dziś otworzyłem schowek pasażera by wyjąć dokumenty. Okazało się, ze na samym spodzie są doszczętnie rozszarpane i pogryzione papiery jak by przez jakieś gryzonie.
    Pytanie czy może to mieć jakiś związek. W A4 miałem dwa lata temu podobny przypadek z tym, że musiałem lutować całą wiązkę od ECU bo auto nie chciało odpalić.
    Mam nadzieje, że ktoś pomoże.

    Proszę zmienić sposób zamieszczania zdjęć na zgodny z regulaminem forum.
    Regulamin: Instrukcja zamieszczania zdjęć oraz schematów na forum
    Mod.[CameR] Audi A8 D2 - Kontrolki ABS - FIS
  • Poziom 26  
    Masz z pewnością pogryzione wiązki. rozbierać i sprawdzać.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 6  
    Tego się obawiam. A sprawdzając np te piny gdzie pisze ABS to jak sprawdzić tam napięcie ? Nie chciał bym czegoś popalić sprawdzając miernikiem.
    Z tego co widzę to w trzech pinach jest wzmianka o ABS.
    Gdyby ktoś mógł mi tylko podpowiedzieć czy na tych pinach powinien być + czy -
    Modle się o to, żeby wiązka była ok bo drzeć kokpit będzie ciężko.