Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd nawigacji BMW E39, Philips SA 609

12 Kwi 2016 08:06 1752 15
  • Poziom 8  
    Witam, mam problem z napędem nawigacji z samochodu marki BMW E39, firmy Philips typu SA 609, problem polega na tym że napęd nie reaguję na włączenie i na wyjęcie płyty, płytę wyjełem rozkręcając mechanicznie napęd, lecz napęd nie reaguję na włożenie płyty, podświetlenie napędu się świeci. Próbowałem już wszystkich sposobów takich jak:
    1) Trzymanie przycisku Eject przez około 3 min
    2) Odłączając jedną (niebieską) wtyczkę

    Proszę o jakieś wskazówki.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 8  
    Poczekam jeszcze może ktoś miał taki przypadek lub problem, zależy mi na tym napędzie aby wgrać polskie napisy, bo teraz chyba jest w "trybie awaryjnym" i jest tylko funkcja TV na ekranie a nie ma nic z nawigacją.
  • Poziom 8  
    Kupiłem auto, potem patrze że są wyjęte dwie wtyki niebieska i fioletowa, lecz nie reaguję na włączenie, działa tak jak mówiłem podświetlenie w napędzie gdzie wkłada się płytę i słychać przekaźnik podczas próby włączenia.
  • Poziom 8  
    Ceny sprawnych są nawet tańsze ale chodzi mi o fakt naprawy, a w napędzie siedziała oryginalna płyta BMW mapą. Jedynie mnie zastanawia fakt, że jak siedziała właśnie płyta, to na ekranie powinna być funkcja navi lecz jej nie ma, myślę że napęd uległ zepsuciu, odłączono ją i dlatego wyświetlane są takie funkcje jakie widać na monitorku.
  • Poziom 35  
    Kiedyś walczyłem z naprawą swojego napędu w e46.

    Dałem sobie spokój, kupiłem drugi.

    Niestety jednak navi z tej epoki nadaje się do ... ;)

    Jako sztuka dla sztuki można mieć sprawne.

    Zobaczysz jak uda Ci się uruchomić, ile płyt i transferów na chomiku zmarnujesz zanim coś zadziała. Powodzenia
  • Poziom 8  
    Już czytałem fora itp, jak to się odbywa, lecz głównie chodzi mi o zmianę języka na polski a nie o samą nawigację, chyba że jest opcja inna do zmiany języka na ojczysty. Jeszcze inna rzecz mi przyszła do głowy czy jeśli wyjmę zegary to przebieg stały ulegnie skasowaniu ? Bo muszę wyjąć w celu naprawy martwych pikseli.
  • Poziom 8  
    Ok, to zostało tylko wgranie języka. Pozdrawiam.
  • Spec od car audio
    Trochę walczyłem z podobną nawigacją, co prawda kolorową ale czytnik w zasadzie ten sam i mam parę spostrzeżeń.
    Jeżeli w menu brakuje opcji nawigacji to znaczy, że system chodzi w trybie nazwijmy to awaryjnym. Wtedy napisy generuje sam sterownik (monitor w e46) lub tuner telewizyjny (w wersji z kolorowym ekranem). Oznacza to kilka możliwości - martwy czytnik (zwykle po zalaniu), wywalony soft (zwykle po próbie zmiany oprogramowania lub czasem po wyłączeniu zasilania w niewłaściwej chwili) oraz trzecia możliwość przełączenie trybu pracy nawigacji (z trybu mono na kolor).
    O ile przypadek całkowicie martwej nawigacji łatwo rozpoznać (zupełny brak reakcji) o tyle drugi przypadek jest taki, że niby żyje ale np. nie oddaje płyty. Trzeci przypadek jest dosyć ciekawy bo niby żyje i wszystko zachowuje się jak trzeba ale nie jest widziana przez monitor monochromatyczny. W takim przypadku trzeba ją odczytać programem diagnostycznym i sprawdzić albo też ewentualnie poprawić tryb pracy.
    I jeszcze jedna uwaga do języka. Zmienia się (w zasadzie nakłada się napisy) w samej nawigacji. Jeżeli czytnik nie odpowiada to system wchodzi w tryb awaryjny i już spolszczenia nie ma.
    To co napisałem jest kompilacją tego co udało mi się samemu doświadczalnie ustalić przy naprawie nawigacji w BMW opartej na czytniku MK2 i MK3 oraz na podstawie opisów, które w między czasie znalazłem próbując całość rozgryźć.
  • Poziom 8  
    To tak samo jak u mnie, bo już trochę oczytałem fora BMW i spostrzeżenia ludzi. I wiem, że jest w trybie awaryjnym i generuje to sterownik TV, bo opcje tą mam wyświetlaną.

    Ze wszystkich opinii i sugestii jeśli nie sprawdzę tego z drugiego napędu to nie mam co na razie gdybać. Jeśli będę coś miał dam znać.
  • Poziom 36  
    lautrec1989 napisał:
    I wiem, że jest w trybie awaryjnym


    Nie ma żadnego trybu awaryjnego tylko jest ubity czytnik i tyle.

    Ten czytnik wystarczy odłączyć od prądu przed zgaśnięciem diody i na 99 % będzie ubity.
  • Poziom 8  
    Chodzi o to co się wyświetla na ekranie, a czytnik już doszedłem do tego, że jest zepsuty.

    A jeśli chodzi o czytnik to jedynie widać podświetlenie płyty tak jak mówiłem.