Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai i30CW, 2008, 1.6 CRDI - Philips daylight 9 instalacja.

12 Kwi 2016 15:05 3411 3
  • Poziom 2  
    Dzień dobry Forumowiczom.

    Po krótce przedstawię problem. Samochód Hyundai I30CW, rocznik 2008, 1.6 CRDI, manualna skrzynia.

    Zainstalowałem homologowane światła do jazdy dziennej Philips Daylight LED 9.
    Sam montaż bez problemu.

    Podpięcie Philips Daylight do instalacji wykonałem wedle instrukcji dla standardowego montażu

    Niebieski i czarny kabel LED do minusa akumulatora, czerwony do plusa. Wyszukałem kabelek (plusowy) do zasilania postojowej przedniej lewej żarówki.
    Zgodnie z instrukcją producenta włączyłem silnik , przełączyłem światła na postojowe (środkowe ustawienie przełącznika świateł) pomarańczowy kabelek LED zwarłem z brązowym plusowym postojowego. Zabezpieczyłem kabelki taśmą izolacyjną.
    Zgodnie z opisem (vide obrazek instrukcja) LEDy się wyłączyły.

    I tutaj pojawia się problem. LEDy nie działają zgodnie z opisem producenta.
    Przy połączonych kabelkach ( pomarańczowy od LED i brązowy od postojowego) LEDy się w ogóle nie włączają. W związku dla testu odłączyłem kabel pomarańczowy od brązowego. LEDY ( hurra działają, ale... Przy odpiętym kablu pomarańczowym LED od brązowego -postojowe) światła się NIE wyłączają zgodnie z opisem producenta, czyli po przełączeniu z postojowych (środkowe ustawienie przełącznika) na drogowe (dolne lub górne ustawienie ) LEDy powinny się WYŁĄCZYĆ.

    Efekt jest taki, że LEDY są włączone non stop przy każdym ustawieniu świateł. Wyłączają się po wyjęciu kluczyka. Włączają po starcie silnika.
    Gdzie tkwi problem? Jak ustawić instalację, aby dzienne LEDy działały zgodnie z opisem producenta tylko przy włączonych światłach postojowych- środkowe ustawienie przełącznika

    Na załączonych zdjęciach instrukcja obsługi dla standardowej instalacji oraz instalacji dla wersji aut START i STOP.

    W moim Hyundaiu fabryczne ustawienia świateł po włączeniu stacyjki wyglądają następująco.
    Dolne położenie przełącznika – z automatu świtała postojowe + drogowe . Podświetlenie tablicy rozdzielczej wyłączone.
    Środkowe ustawienie – z automatu włączone tylko postojowe.
    Górne położenie: z automatu postojowe+drogowe+tablica rozdzielcza.

    Instalacja jest fabryczna nigdy nie modyfikowana. Bezpieczniki oraz wszystkie światła w pełni sprawne.
    Proszę o pomoc w instalacji.
  • Poziom 27  
    Witam czerwony i czarny, niebieski zostaw sobie podpięte tak jak masz do akumulatora, ledy zaświecą, odepnij pomarańczowy od postojówek i podłącz do plusa akumulatora, powinny zgasnąć coś mi się wydaje że wpiąłeś się w jakąs masę do lampy, jak sprawdzasz plus świateł pozycyjnych to odepnij sobie kostkę od lampy i wtedy na pinach sprawdzaj prąd. Jeśli to nie pomoże to spróbuj odłączyć niebieski kabel i zobacz czy bez niego działa. Jak zobaczysz co jest przyczyną to poskładaj całość. PS. w razie gdyby okazało się że nic nie pomaga może okazać się że centralka tych ledów jest uszkodzona często bywa w najtańszych ledach ale w tym przypadku zawsze można dołożyć przekaźnik i będzie wszystko działać.
  • Poziom 2  
    Dobry wieczór,

    Dziękuję uprzejmie za odpowiedź.
    Philipsy są markowe, dlatego kupiłem żeby uniknąć kłopotów z chińskimi wynalazkami.
    Pomarańczowy kabelek testowałem na kostce postojowych na wszystkich stykach. Tylko jeden, ten od plusa postojowych dawał napięcie na LEDach i zgodnie z instrukcją Philipsa powodował ich wyłączenie.
    Oczywiście, jutro za dnia przetestuję pańską propozycję. Zobaczymy. Sam testowałem kilka rozwiązań. Niestety bez skutku.
    Mam nadzieję, że układ elektroniczny Philipsa nie jest uszkodzony. Zastanawiam się, czy to nie jest kwestia, że Hyundai ma de facto na stałe włączone światła. W każdej pozycji przełącznika. Czy to postojowe, czy drogowe.
    Na firmowym forum Hyundaia znalazłem opinię, że czerwony kabel w ogóle nie powinien być wpięty do plusa akumulatora tylko do napięcia , które pojawia się po przekręceniu kluczyka- czyli np. wpiąć się do napięcia po kluczyku. Problem jest taki, że w komorze silnika znaleźć jakikolwiek kabel z plusem i napięciem po kluczyku graniczy z cudem.
    Jedno pytanie do Pana- co znaczy dołożyć przekaźnik i jeśli tak to gdzie taki się umiejscawia. Pytam ponieważ jestem laikiem elektronicznym :-)

    Dziękuję za odpowiedź.

    JasJerzy
  • Poziom 27  
    Wg. schematu plus i minus ma być z akumulatora a nie plus po przekręceniu stacyjki, te ledy pewno włączają się po odpaleniu auta kiedy napięcie wzrasta do 14V dlatego ten plus po stacyjce jest nie potrzebny, najpierw przetestuj co ci pisałem a jak nie pomoże to narysuje ci schemat z przekaźnikiem.