Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przepalające się żarówki w motocyklu WSK-125

12 Kwi 2016 22:29 2592 17
  • Poziom 10  
    Witam.
    Problem z motocyklem jak w temacie.
    Układ oświetlenia składa się z dwóch cewek połączonych w szereg.
    Pomiary wskazują istotny wzrost napięcia prądu przemiennego wraz ze wzrostem obrotów silnika. Woltomierz pokazuje wartości rzędu nawet 60V. Instalacja z założenia jest 6V. Pozakładałem żarówki największej mocy dostępne na rynku, jednak kumulacja podwyższonego napięcia i drgań przenoszonych przez motocykl powoduje bardzo częste przepalanie żarników w żarówkach. Dodatkowo jak się spali żarówka przednia, to tylna idzie w ślady koleżanki i podnosi koszty naprawy oświetlenia.
    Pytania:
    -czy jest możliwość wpięcia, w układ zasilania, regulatora napięcia?
    - czy taki regulator może pracować z prądem przemiennym?
    - czy to w ogóle pomoże?
  • AdexAdex
  • AdexAdex
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    ways1 napisał:
    Problem z motocyklem jak w temacie.
    Układ oświetlenia składa się z dwóch cewek połączonych w szereg.

    To jest oryginalne połączenie?
    ways1 napisał:
    Pomiary wskazują istotny wzrost napięcia prądu przemiennego wraz ze wzrostem obrotów silnika.

    Normalne w Wiejskim Sprzęcie Kaskaderskim.
    ways1 napisał:
    Woltomierz pokazuje wartości rzędu nawet 60 volt.

    Chyba bez obciążenia.
    ways1 napisał:
    Instalacja z założenia jest 6-cio voltowa.

    Z tymi cewkami w szereg już niekoniecznie...
    ways1 napisał:
    Pozakładałem żarówki największej mocy dostępne na rynku,

    Próbę z żarówkami na 12V przeprowadziłeś?
    ways1 napisał:
    Dodatkowo jak się spali żarówka przednia, to tylna idzie w ślady koleżanki i podnosi koszty naprawy oświetlenia.

    Normalne.
    ways1 napisał:
    -czy jest możliwość wpięcia, w układ zasilania, regulatora napięcia?
    - czy taki regulator może pracować z prądem przemiennym?

    Możesz poeksperymentować z regulatorami stratnymi. Może sie to wszakoż skończyć spaleniem cewek...
    ways1 napisał:
    - czy to w ogóle pomoże?

    Pomoże to przywrócenie połączeń oryginalnych, cewki ZTCP były połczone równolegle...
  • Poziom 10  
    jdubowski napisał:
    To jest oryginalne połączenie?

    nie znalazłem na schematach jak ma być
    jdubowski napisał:
    Chyba bez obciążenia.

    tak, bez obciążenia
    jdubowski napisał:

    Próbę z żarówkami na 12V przeprowadziłeś?

    tak i było jeszcze gorzej- żarówki paliły się jeszcze szybciej
    jdubowski napisał:

    ways1 napisał:
    Dodatkowo jak się spali żarówka przednia, to tylna idzie w ślady koleżanki i podnosi koszty naprawy oświetlenia.

    Normalne.

    wiem, ale chciałem zobrazować istotę problemu
    jdubowski napisał:

    Pomoże to przywrócenie połączeń oryginalnych, cewki ZTCP były połczone równolegle...

    zamienię kabelki i zdam relację
    mam nadzieję, że masz rację
    pzdr
    ps.
    co znaczy określenie cewka ZTCP?

    ps2.
    rzeczywiście schemat z wcześniejszego modelu pokazuje połączenie równoległe cewek
    http://www.wsk125.co.pl/files/schemat2.jpg
  • Poziom 10  
    Witam powodem palenia Żarówek jest nie trzymanie parametrów Żarówek podróbki Rezystancja wewnętrzna Żarówki 0.8 Ohm napięcie na Biegu Jałowym 5v Prąd 3 A co daje 15 Wat
    Prawidłowe parametr żarówki pobór 5,8a Rezystancja wewnętrzna Żarówki 1.1 Ohm napięcie 6v co daje 35 Wat .
    Na Żarówce z PRL odginał jest wszystko dobrze
    Na tej stronie można wyliczyć moc Żarówki http://kalkulator.majsterkowicza.pl/oblicz/moc
  • Poziom 1  
  • Poziom 39  
    piotr pers napisał:
    Witam powodem palenia Żarówek jest nie trzymanie parametrów Żarówek podróbki Rezystancja wewnętrzna Żarówki 0.8 Ohm napięcie na Biegu Jałowym 5v Prąd 3 A co daje 15 Wat
    Prawidłowe parametr żarówki pobór 5,8a Rezystancja wewnętrzna Żarówki 1.1 Ohm napięcie 6v co daje 35 Wat .
    Na Żarówce z PRL odginał jest wszystko dobrze
    Na tej stronie można wyliczyć moc Żarówki http://kalkulator.majsterkowicza.pl/oblicz/moc

    Gówno prawda.
    Rezystancja zimnego włókna żarówki jest nawet 10 razy mniejsza niż podczas pracy przy znamionowym napięciu. Żarówka jest elementem nieliniowym.
    Słuszne stwierdzenie, że należy kupić żarówkę dobrej jakości, a nie chińszczyznę Awina której nie wolno używać na drogach publicznych.
    Rzuuf napisał:
    Witam!
    Też tak miałem!
    Da się zrobić prosto: zmień żarówki na 12-voltowe.
    Tu: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=16412 piszą nawet o stosowaniu zarówek 24V.

    Możliwe, że jest to sensowne rozwiązanie, o ile żarówki 12V pasują i cewki oświetleniowe dadzą radę uzyskać napięcie znamionowe przy sensownych obrotach.
    Zamontowanie regulatora 12V stanie się wtedy niezbędne. Jednak przy tak słabych generatorach trzeba szukać regulatorów o wysokim napięciu ogranicznika, albo zbudować własny z regulacją wg. schematu z motelek.net. Z praktyki - standardowy regulator może zbyt mocno obcinać napięcie, że światła będą działać jak świeczki.
    Oczywiście regulator 6V też można zastosować, jednak wtedy konieczne jest zbudowanie go samemu od podstaw. Gotowych regulatorów 6V praktycznie nie ma w handlu.
    Przy zastosowaniu regulatora, żarówka z tyłu nie będzie się przepalać w przypadku braku przedniego światła.
  • Poziom 10  
    Witam Żarówka firmy MCN - MotorStore 6v 53 Wat /35Wat Żarówka 12 Wolt 35 Wat/35Wat długo nie poświeciła . Napięcie dochodziło do 18 V przy obrotach 4000 RPM Żarówka 12 Wolt 35 Wat/35Wat . jej prawdziwa moc to 31w 2.60 Amper 12 Wolt.
    Ja zamontuje Żarówkę 24v 35 W/35W tylko Żarówka jest trudno dostępna obudowie BA 20 D .
    Gdzie można kupić pewne Żarówki 6v 35 Wat/35 Wat obudowie BA 20 D
  • Poziom 1  
  • Poziom 10  
    Witam żarówkę mam z trzonkiem BA20D w reflektorze. Cewki są podłączone dwie równolegle tak ja w originale. Cewki oryginalne napięcie na żarówce 8 Wolt przy obrotach 4000 RPM.
  • Poziom 1  
  • Poziom 39  
    Dlatego od końca lat '70 takiego prymitywnego rozwiązania dostosowywania wydajności alternatora do obciążenia się nie stosuje. Włączysz jeszcze jedną żarówkę - nic nie widzisz. Przepali się jedna z nich - przepalają się wszystkie.
    W PRL pierwszy regulator napięcia zastosowano w Motorydwanie (12V - pod koniec lat '80), w DDR w roku 1989 (konstrukcyjnie jeszcze dziwniejszy wynalazek), jeszcze dochodzi importowany Mińsk (regulator z modułem CDI).
    Obecnie regulatory napięcia (AC) są stosowane powszechnie, nikt obecnie nie martwi się że po przepaleniu przedniej żarówki spali się cała reszta... Poza tym mocniejsze alternatory to pełne światło przy lekkim dodaniu gazu.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    woj.tal napisał:
    piotr pers swiadomie lub nieswiadomie podal rzeczywista przyczyne kłopotów z tego typu ukladem .
    Zarowki maja byc takie jak maja być ! koniec kropka .
    Tak wiec wszystkie pomysly typu :
    Załóz zarowke na 12 czy moze 24 albo mocy takiej lub innej niestety sa po prostu idiotyczne ,to samo z sugerowaniem instalacji regulatora napiecia.


    Od razu bym podobnych pomysłów w czambuł nie potępiał, bo się może okazać że akurat będzie "bingo" - nikt nie wie co tam za cewki są założone i w jakim stopniu ich uzwojenie jest podobne do oryginalnego.
  • Poziom 1  
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    woj.tal napisał:
    jdubowski , co do potępiania w czambuł ..
    Zakładałem chęć właściciela motocykla do zachowania stanu oświetlenia nieodbiegającego od fabrycznego , tj. sprawnych cewek a wlaściwie calego magneto i oryginalnych żarówek.


    Jeno nie mamy pewności na ile oryginalne ma cewki - dziś rzadko kto zna pełną historię posiadanej WSKi, a na rynku pełno badziewia z wyglądu tylko przypominającego oryginał, stąd właśnie zwracałem również uwagę na oryginalność całości.
  • Poziom 10  
    Witam, co do palenia żarówek WSK 125 moja teoria jest słuszna. Problem rozwiązany, kupiłem żarówki do WSK 125 Firmy Hella, 6 Wolt, 35 wat/35 Wat w obudowie BA 20. Wszystko jest porządku, napięcie na pełnym gazie 5,5 Volt, prąd 5,5 Ampera. Większość żarówek na rynku to chiński Złom. w WSK 125 występują jeszcze Żarówki w obudowie R2, 6 V 45/40 W, P45t. Żarówki są trudniej dostępne. Polecam poszukać żarówek renomowanej firmy. Temat uważam za wyczerpany.
    Szukajcie Żarówek Firmy Bosma lub Hella Żarówki są dobre