Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
OxomiOxomi
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] V23134-K59-x312 - Co to za przekaźnik?

12 Apr 2016 23:25 3744 22
  • Level 9  
    Witam serdecznie, Chciałbym się dowiedzieć czy ten typ przekaźnika Simens V23134-K59-x312 BMW może zastępować np. taki zwykły 30A ?? Dokładnie chcę odciążyć wyłącznik od świateł a mam na stanie od zezłomowanej bmw własnie takie przekaźniki. Czy może mi ktoś powiedzieć coś na ten temat?
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • OxomiOxomi
  • Moderator of Cars
    Ze schematu na obudowie wynika, że jest to standardowy przekaźnik, z rezystorem tłumiącym i pojedynczym stykiem zwiernym (wyprowadzonym podwójnie).
  • Level 41  
    Jest to zwykły przekaźnik BMW tylko o styku zwiernym i podwójnym wyjściu.
    Nie możesz go zastąpić tradycyjnym przekaźnikiem ponieważ sterowanie cewką oraz wejście i wyjście jest symetryczne, a w BMW asymetryczne. Można przerobić instalację, ale to dla bardziej zaawansowanych w temacie.
  • OxomiOxomi
  • Level 9  
    Dziękuje serdecznie panowie za odpowiedzi :) Czyli jednym słowem muszę szukać dalej bo to egzaminu mi nie zda... Pojadę na szrot może coś się znajdzie.
  • Moderator of Cars
    Zda egzamin. Tylko w podstawce/gnieździe nie będzie zamienny ze tradycyjnym przekaźnikiem bo ma inaczej nóżki rozmieszczone.
    Kolega Aleksander_01 chyba nie zrozumiał co chcesz z nim zrobić.
  • Level 9  
    to już ostatnia fotka z zapytaniem czy ten przekaźnik zda egzamin?? Coś mi ręka drgnęła z robieniem fotki i dlatego taka jakość za którą przepraszam :) V23134-K59-x312 - Co to za przekaźnik?
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    Tak, oczywiście
    tylko zwróć uwagę na rozmieszczenie styków, bo jest inne niż w tym z beemki
  • Level 9  
    Aa dziękuje serdecznie kolego :) Jeszcze jak by mi ktoś podpowiedział co pod którą nóżkę podłączyć to by było super :) Wiem że + to pod 30 to chyba zasilanie tego przekaznika tak??
  • Level 9  
    Dziękuje serdecznie Ci kolego za naprawdę ciekawy temat:) Sporo się dowiedziałem.
    Teraz jeszcze mam jeszcze jeno pytanie a więc może od początku napiszę co i jak.Mam opla insignie i po jakimś czasie chciałem podłączyć przyczepkę do haka. Okazało się ze w gniazdku elektrycznym nie ma kompletnie prądu bo ktoś przed sprzedażą auta po prostu zwinął moduł :( i dziś po szperałem w necie no i trafiłem że można zamiast modułu zastosować 6 przekaźników i wszystko powinno działać. Zacząłem składać i teraz do rzeczy... Wiązka z przewodami od haka została podpięta pod nóżki od 6 przekaźników (87) stały plus (30) został zmostkowany z wszystkich przekaźników a - czyli masa została podłączona pod (85) tylko że jak zewrę ten przewód masowy z karoserią to wtedy coś buczy w przekaźnikach jak odłączę od blachy to przestaje. A i jeszcze jedno jak włączę awaryjne to coś nie tak chodzą 2 przekaźniki a jak wyłączę i włączę kierunek to jest ok. Bardzo proszę o poradę co z tym fantem zrobić.
    Przepraszam za chaotyczne pisanie ale to było na biega tak naskrobane podczas mojej pracy ;)
  • Moderator of Cars
    Masz spięte ze sobą przekaźniki pozycyjnych, tak nie wolno !, muszą być zasilane (ich cewki) z obu lamp.
    Czemu się dziwisz, ze jak włączysz awaryjne, to włączają się oba przekaźniki kierunkowskazów ?, przecież tak ma być :D
    Co do tych odgłosów, to zlokalizuj, który konkretnie przekaźnik brzęczy
  • Level 2  
    nie wiem, trudno powiedziec
  • Level 9  
    carrot wrote:
    Masz spięte ze sobą przekaźniki pozycyjnych, tak nie wolno !, muszą być zasilane (ich cewki) z obu lamp.
    Czemu się dziwisz, ze jak włączysz awaryjne, to włączają się oba przekaźniki kierunkowskazów ?, przecież tak ma być :D
    Co do tych odgłosów, to zlokalizuj, który konkretnie przekaźnik brzęczy


    To jak to podłączyć tak żeby to działało?? Dziś pojechałem do elektryka i wydaje mi się że więcej bałaganu mi narobił niż sam sobie zrobiłem :( Wrzucę zdjęcia... Wiem że połączył mi pozycyjne lewe z prawym pod jeden przekaźnik spalił mi bezpiecznik bo tak ostro robił i na koniec już się pogubiłem i opier.. dziada co wyprawia mi z tą instalacją :/
    Cały montaż tych przekaźników wziąłem z tej strony. http://www.opel-insignia.com.pl/viewtopic.php?f=11&t=14177 nie wiem czy mogę wrzucać linki tu do strony jakiejś ale już mi ręce opadają. Orientuje się coś nie coś w tym temacie ale te dziwne odgłosy przekaźników mnie rozwalają. Pomóżcie mi panowie bo do elektryka już chyba więcej nie pojadę bo kolejny to mi wreszcie spali auto i powie ze no nie wiem jakoś tak to wyszło. Liczę na Was koledzy, co kilka głów to nie jedna :) Chciałem jeszcze podziękować Adminowi za pomoc w tej sprawie bo nikt na innych forach nie chce za bardzo pomagać tylko blokują posty np. Bo nie umiem sprecyzować usterki.
  • Level 9  
    Prąd sterujący przekaźnikami poprzedził półprzewodnikami tak szczerze to nie wiem po co ??
  • Level 9  
    Może ktoś mi rozrysuje jakiś schemat podłączenia tych przekaźników bo może faktycznie coś przeoczyłem na tej stronie co podałem wyżej??
  • Level 9  
    carrot wrote:
    V23134-K59-x312 - Co to za przekaźnik?


    Dziękuje kolego za rysunek tylko jeszcze bym prosił o oznaczenie symboli na przekaźniku czyli 30, 85, 86, 87 i te półprzewodniki wywalić?? a minus do karoserii czy do akumulatora podłączyć??
  • Moderator of Cars
    Oznaczenia na przekaźnikach są znormalizowane i masz je w temacie, do którego dałem odnośnik. O ile w aucie nie ma stopu i pozycji na jednej żarówce i sterowane zmiennym wypełnieniem to nie powinno być problemów.

    Jedną stronę cewki (86) łączysz do masy (punktu masy na nadwoziu), drugą (85) do zasilania odpowiedniej żarówki. Styk wspólny przekaźnika (30) podłączasz do stałego plusa, a styk zwierny (87) do gniazda haka.

    Nie ma tu żadnej filozofii - jak na przewodzie zasilającym daną żarówkę pojawia się napięcie, to równolegle z żarówką zasila cewkę przekaźnika, a ten zamyka styk zwierny i podaje napięcie na odpowiedni styk w gnieździe haka.
  • Level 9  
    Już zrobione i prawie wszystko działa tak jak powinno :) tylko własnie jest problem ze stopem bo jak włączę światła postojowe to zaczyna mi buczeć przekaznik od stopu i co teraz tu zrobić???

    kolego trafiłeś idealnie teraz w setno tych przydźwięków z przekaźnika takie buczenie :(
  • Moderator of Cars
    Ja to bym się w ogóle w rzeźbienie na przekaźnikach nie bawił tylko kupił uniwersalny moduł np. MP2, a jeszcze lepiej dedykowany. Taki dedykowany moduł po podpięciu przyczepy odłącza tylne światło przeciwmgielne, dezaktywuje czujniki cofania, a w niektórych samochodach zmienia punkty przełączania wentylatorów chłodnicy.

    Możesz próbować dołożyć na zasilaniu sterownika STOPu jedną lub kilka (do 4 w szeregu) diod. Możesz też zbudować układ z pierwszego postu tego tematu do sterowania tym jednym przekaźnikiem: Dodatkowe swiatło STOP w autach z PWM na żarówkach lub LED.
  • Level 9  
    tzok wrote:

    Możesz też zbudować układ z pierwszego postu tego tematu do sterowania tym jednym przekaźnikiem: Dodatkowe swiatło STOP w autach z PWM na żarówkach lub LED.



    Teraz to już nie mam wyjścia bo wszystko prawie jest gotowe tylko chodzi o ten stop i nic więcej. Jaki układ z czego on ma się składać?? Podpowiedz mi kolego bardzo Cie proszę :) Mam dodatkowy stop w tylnej szybie może z niego pociągnąć zasilanie??
  • Level 9  
    Witam i zarazem temat zakańczam :) Ponieważ problem rozwiązałem ze stopem :) Pociągnąłem z dodatkowego światła które jest w spojlerze przewód i po sprawie. Nic się nie dzieje jest oki
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuje wszystkim tym którzy się wypowiedzieli w moim temacie :) Miłej Niedzieli :) :)
  • Level 9  
    Cały układ na przekaźnikach działa bez zastrzeżeń. Więc po co przepłacać i kupować moduł?? Dziękuję za podpowiedzi pozdrawiam.