Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.8 TDCI - Losowo gaśnie

panstalin2 13 Apr 2016 09:10 3972 21
Computer Controls
  • #1
    panstalin2
    Level 20  
    Ford Focus 1.8 TDCI MK1 2002r.

    Błędy w komputerze: P0251 i P1664


    Losowo gaśnie - zacznie mrugać pomarańczowa kontrolka od świec, silnik zgaśnie.

    Po ponownym uruchomieniu silnik działa normalnie przez ok. 20 - 30 km (czasami nawet po 2 km) i znowu zacznie mrugać i się wyłączy do ponownego rozruchu.

    Błędy w komputerze: P0251 ciśnienie paliwa losowo zgubi ciśnienie i się wyłączy. Przewody dobre, suche nic nie cieknie.

    wymienię na początek filtr paliwa bo wygląda na dawno nie zmieniany

    jakiś czas temu robiłem probe przelewową wtryskiwaczy - z powrotu od każdego wtrysku wylała się praktycznie identyczna ilość ropy , wtedy przetarły się przewody pod akumulatorem od wtryskiwaczy - po zlutowaniu i zaizolowaniu auto wróciło do normy

    Tym pojazdem można normalnie jeździć tylko ze czasem zgaśnie - najgorzej jak przy wyprzedzaniu
  • Computer Controls
  • #2
    panstalin2
    Level 20  
    taki preparat STP coś pomoże ?

    Ford Focus 1.8 TDCI - Losowo gaśnie
  • #3
    cojac
    Level 12  
    Podczas próby przelewowej jakie ilości miałeś na minutę? Bo to jest ważne, wystarczy niewiele przekroczona norma i czujnik ciśnienia na listwie zgasi silnik, filtr i preparat może faktycznie pomóc. Zależnie od przebiegu może się kończyć również pompa a może prozaicznie "świruje" czujnik na listwie.
  • #4
    leonov
    Level 42  
    Błąd P1664 to raczej oznacza powietrze w układzie niskiego ciśnienia.
  • Computer Controls
  • #5
    świstak84
    Level 12  
    Wykręć czujnik ciśnienia. Znajduje się on z tyłu pompy. Prawdopodobnie jest tam sitko, które lubi się czasami przypchać.
  • #6
    cojac
    Level 12  
    leonov wrote:
    Błąd P1664 to raczej oznacza powietrze w układzie niskiego ciśnienia.


    P1664 - Injection pump control unit malfunction ;-)

    P0251 - Sterowanie dawką paliwa CR

    Raczej pompa CR do regeneracji

    Dodano po 4 [minuty]:

    świstak84 wrote:
    Wykręć czujnik ciśnienia. Znajduje się on z tyłu pompy. Prawdopodobnie jest tam sitko, które lubi się czasami przypchać.


    Prawdopodobnie???
  • #7
    świstak84
    Level 12  
    Cojac akurat w tej pompie nie wyjmowałem tego czujnika robiłem to w innych samochodach ale pompa cr to pompa cr i zasada taka sama.
  • #8
    panstalin2
    Level 20  
    wlałem pól tego preparatu STP na pół baku ropy
    Zamontowałem nowy filtr ropy
    3 razy go rozpędziłem do 140 hm/h i za każdym razem zdechł .

    20 km szybciej jechałem na ekspresowce S1 tylko

    a czy w zbiorniku paliwa może być przy-pchany smok ? czy jakieś sitko ? - bo tam pompy niema niskiego ciśnienia tak jak we francuzach ....

    Ja tylko umiem francuskie auta naprawiać cytryny peugeoty renault z Common rail - ten Ford jakoś mnie dupie ...
  • #9
    Adam1988
    Level 26  
    Uszkodzone wtrysk/i... ale to skutek ;)
  • #10
    panstalin2
    Level 20  
    Nie idzie tego ecu jakoś oszukać żeby się to nie wyłączało ? rezystor do czujnika przylutować ?
  • #11
    świstak84
    Level 12  
    Wyjmowałeś czujnik ciśnienia? Sprawdzałeś czy nie ma opiłków?
  • #12
    SQ9MEM
    Level 29  
    ECU musi mieć informację o ciśnieniu. Jak Ci się klocki hamulcowe skończą to zaczniesz wpychać kawałki drewna zamiast nich ? Trzeba wyeliminować przyczynę. Trzeba sprawdzić jaką wartość ciśnienia widzi sterownik w czasie jazdy i w momencie gaśnięcia. Czym były odczytywane błędy ? Bo pewnie nie Rotundą ?
  • #13
    cojac
    Level 12  
    Sterownik w tej pompie często pada ze względu na zacinający się regulator dawki, naprawa (wstawienie mocniejszego tranzystora) pomaga na jakiś czas, generalnie pompa do regeneracji lub tylko same wtryski. Pisałeś że próbę zrobiłeś i leją mniej więcej równo ale pewnie za dużo. Po za tym błędy mówią same za siebie. Na podglądzie parametrów ciśnienie widziane przez czujnik i tak poleci w dół i nie wyczujesz momentu czy przed awaryjnym wyłączeniem systemu czy po, spadek z powodu przelewających wtrysków jest bardzo niewielki, trzeba wprawnego oka. Napisz jeszcze jakie ciśnienie jest na jałowym a jakie na przyśpieszaniu.
  • #14
    panstalin2
    Level 20  
    Dzisiaj go odpaliłem jak był zimny , nie równo pracuje jak by na 3 cylindrach , za bardzo kopci na niebiesko ; jak się nagrzeje to pracuje równo i przestaje kopcić - no i po wyżej 140 km/k zgaśnie , trzeba odpalić i znowu się rozpędzie i zgaśnie i tak wkoło Macieju .

    Od CR odkręciłem rurkę od dolotu ropy - niema tam żadnego sitka tylko srubka z dwoma podkładkami miedzianymi .

    Powiedziałem klientowi ze wtryski do regeneracji , z jednego wtryskiwacza ktoś zdrapał 1 cyfrę w kodzie - a tam jest auto adaptacja ?
  • #15
    cojac
    Level 12  
    Niektórzy twierdzą że nie ale ja wolę je dopisać po regeneracji i tak dostaniesz inne. Jak z tymi przelewami ile masz tej ropki?
  • #16
    panstalin2
    Level 20  
    We wszystkich słoikach było tyle samo ropy , 100 gram przez ok minute ,
    wszystkie wężyki tej samej długości .
  • #17
    cojac
    Level 12  
    To masz faktycznie na oko zrobione ale setka na minutę to sporo za dużo
  • #18
    panstalin2
    Level 20  
    jaki soft do lapa polecacie do tego ? do kabla ELM 327, używam ford scan

    PCM SCAN się nie możne połączyć
  • #19
    Adam1988
    Level 26  
    cojac: mylisz dwa rózne systemy wtryskowe...
    PS: do diagnozy wystarcza 4 wężyki i troche pojęcia o CR ;)
  • #21
    Adam1988
    Level 26  
    cojac wrote:
    Sterownik w tej pompie...


    Pokaż ten sterownik.
  • #22
    cojac
    Level 12  
    Faktycznie pomyliłem, przepraszam :cry: jakoś tak z marszu rozpędziłem się