Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Starter do uruchamiania silników samochodowych.

Kamilloo 10 Lut 2008 20:24 17511 35
  • #31
    agronom
    Poziom 14  
    Kolego fasol86 od kiedy moc mierzy się w faradach?
    Jeśli chodzi o wymiary transformatora, to w prostowniku Bestera ma on wymiary takie jak w migomacie. Kolumna środkowa ok. 50 cm² okno ok 75 cm² wysokie na ok 15 cm. Urządzenie zasilane 2-f
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic908959-30.html zdjęcia są tu.
  • Sklep HeluKabel
  • #32
    Marian B
    Poziom 35  
    Moim zdaniem, wszystkie te pomysły można stosować w starszych samochodach, z klasycznym przerywaczem w układzie zapłonowym, gdzie niema żadnej zaawansowanej elektroniki. Nie zaryzykował bym podłączenia czegoś takiego do nowszych samochodów ze względu na przepięcia, i ryzyko uszkodzenia dosłownie "wszystkiego", łącznie z np. przerywaczem kierunkowskazów, itp. W tych samochodach nie warto ryzykować nawet ładowania akumulatora bez jego uprzedniego odłączenia chociaż jednym końcem od instalacji.
    Podpowiem mój pomysł na "słaby" akumulator rozruchowy. Warto zainstalować dodatkowy, mały akumulator np. motocyklowy, do zasilania tylko sterownika silnika, (lub układu zapłonowego). Byłby on ładowany przez diodę oddzielającą od głównego akumulatora.
    Wtedy na sterowniku będzie zawsze 12V, a silnik można uruchomić nawet jeżeli rozrusznik ledwo rzęzi.
  • Sklep HeluKabel
  • #33
    Hoopek
    Poziom 15  
    witam. mam nissana 1.6 16v , do tego akku 55ah. czy jak padnie mi akumulator , do uruchomienia jego wystarczy podłączyć równolegle akumulatorek żelowy 12v , 7ah na solidnych kablach ?
  • #34
    Tomex
    Poziom 20  
    W swoim czasie zrobiłem taki rozrusznik. Trafoczek 3600VA, uzwojenie wtórne 17V, dalej prostownik, i 2-stopniowy filtr LC, następnie stabilizator na uA723 i 15szt KD 502, miałem ich dożo więc nie żałowałem, powieszone na 3szt radiatorów 35x12cm. Do tego elektroniczny woltomierz, i amperomierz elektroniczny z odpowiednim bocznikiem. Oczywiście wszelkie zabezpieczenia nad prądowe etc. Do tego układ miękkiego startu, bo każde zabezpieczenia wywalały.

    95% tajli było załatwionych wiec mnie to kosztowało z kilkadziesiąt zł + trochę czasu

    Zastanawiacie się po co ten stabilizator, otóż spotkałem sie z uszkodzeniem elektroniki w autach odpalanych z prostowników wyposażonych w sam mostek, dlatego zainwestowałem nieco więcej
  • #36
    kierbedz4
    Poziom 34  
    Przy zasilaniu 230V i poborze z sieci 16A możesz z urządzenia uzyskać prąd w granicach 160 max200A urządzenie powinno być zasilane dwu ch faz 400V wówczas możesz pobrać z niego prąd wielkości 400A i nap około 16V Posiadam takie urządzenie i mogę odstąpić ze względu na rezygnację z uprawy działki.

    Dodano po 37 [minuty]:

    Takie urządzenie posiada duży rdzeń trafo a uzwojenie nawijane jest taśmą miedzianą o dużym przekroju z odczepem na 12V i 24V w wersji uniwersal wyprostowanie stanowi mostek z 4 diod o prądzie 200A jedna i zabudowane na dużych radiatorach.Waga takiego urządzenia to około 60-80kg zabudowane na wózku transportowym.Przewody aku min 35mm2 l = 10m ze względu na spadek napięcia.

    Dodano po 11 [minuty]:

    WW urządzeniem bez trudu odpala się silniki ciągników Jumz Białoruś i inne oraz silniki kombajnów zbożowych.Wszystkie serwisy samochodowe ostrzegają przed odpalaniem aut gdzie zabudowana jest zaawansowana elektronika gdyż odpalenie auta tym urządzeniem może spowodować finansową dziurę w portwelu a koszty naprawy auta będą bardzo wysokie.Temat dotyczący tego urządzenia był wałkowany na Elektrodzie w ubiegłym roku.