Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamasaki - Napięcie ładowania 14,7V w nowym silniku.

Darqs250 13 Kwi 2016 16:11 756 8
  • #1 13 Kwi 2016 16:11
    Darqs250
    Poziom 10  

    Witam,
    Zakupiłem nowy silnik do motoroweru "marki" Moretti 125 poziomy 4t, który rzekomo miał mieć 6 cewek a okazuje się że ma 8. Wszystko było by dobrze gdyby nie to, że posiada 2 przewody żółte czyli jest to cewka bez masowa. Wpiąłem wszystko do instalacji jak również dedykowany regulator napięcia (4-pin). Zakupiłem również nowy akumulator i okazuje się, że napięcie ładowania oscyluje w granicach 14,6-14,7V, trochę jak dla mnie za wysoko więc zaprowadziłem sprzęt do elektryka samochodowego, który po dwóch dniach stwierdził, że ten typ tak ma i wszystko jest w porządku. Nie chce mi się wierzyć że wszystko jest w porządku skoro jest takie napięcie. Boję się o nowe aku.
    Czy ktoś mógłby napisać jak to posprawdzać dokładnie by znaleźć usterkę?
    Nie mam i też nie mogę nigdzie znaleźć schematu instalacji do tego modelu.
    Czy silnik z cewką bez masową trzeba podłączyć inaczej niż zmasowaną?
    Będę wdzięczny za każdą pomoc.

    0 8
  • #2 13 Kwi 2016 17:29
    MarcinSamouk
    Poziom 9  

    Ja w swoim motorku posiadam również regulator 4 pinowy. Chyba działa na takiej samej zasadzie jak twój. Napięcie ładowania wynosi max. 14,8V. Twój mechanik może mieć rację, że ten typ tak ma.

    1
  • #3 14 Kwi 2016 12:17
    Darqs250
    Poziom 10  

    Jak dla mnie może być nawet 20V ale nie jest to zdrowe dla akumulatora.
    W XJ900S mam ładowanie bez obciążenia 14,3-14,4V tak jak powinno być, a w FZS600 z '99 jest 14,0-14,1V ale się wcale nie dziwię bo jeszcze nie była robiona instalacja.
    Tak drogi kolego można ugotować aku.
    Jak obniżyć prąd ładowania?

    0
  • #4 14 Kwi 2016 12:26
    rafik54321
    Poziom 21  

    Pamiętaj że takie motorki często ostro zawyżają napięcie jeśli nie ma obciążenia.

    Do tego różnica rzędu 0,3V to niewiele. Akumulator kwasowy zniesie to spokojnie, gorzej jeśli masz żelowy

    0
  • #5 14 Kwi 2016 14:23
    robokop
    Moderator Samochody

    Panowie, nie piszczcie bzdur. Pomiar dokonany multimetrem z aktualnym świadectwem wzorcowania? Jeśli nie, to nie ma o czym dalej rozmawiać.

    0
  • #6 14 Kwi 2016 17:43
    Darqs250
    Poziom 10  

    Akumulator AGM kwasowy bezobsługowy, po całej nocy w garażu i tak pokazuje 12,98V na mierniku. Ledwo po odpaleniu silnika jest już 14,62V na wolnych obrotach (nie wiem ile obr. bo nie ma obrotomierza).
    Tern sam aku ww modelach ma takie ładowanie jak napisałem.
    Sprawdzone jednym i tym samym miernikiem.
    Nawet włączając światła przednie, żarówka H3 55watt, obniża nie wiele bo do 14,00-14,12V a po dodaniu lekko gazu znowu jest 14,60-14,70V.

    0
  • #8 14 Kwi 2016 17:58
    Darqs250
    Poziom 10  

    Super artykuł, kilka dni temu szukałem czegoś takiego ale w tej chwili nie oto mi chodzi.
    Nie ładowanie akumulatora ładowarką a ładowanie akumulatora w motocyklu, jak dla mnie jest różnica.

    0
  • #9 14 Kwi 2016 18:23
    robokop
    Moderator Samochody

    Darqs250 napisał:
    Nie ładowanie akumulatora ładowarką a ładowanie akumulatora w motocyklu, jak dla mnie jest różnica

    Nie nasza to wina że nie pojmujesz świata tak jak powinieneś. Żeby było jasne:
    - przy pracy cyklicznej (dorywczej) producent dopuszcza ładowanie akumulatora nawet do 14,9V - przy czym nie ważne, czy źródłem jest ładowarka, prądnica motocykla czy generator antymaterii. . Zamykam.

    1