Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra C 1.9CDTI - Gaśnie podczas jazdy/na postoju

13 Kwi 2016 16:55 4710 2
  • Poziom 8  
    Mam problem z moją VC 1.9 CDTI 150KM od czasu wymiany alternatora zdarzy się, że auto mi zgaśnie jak się zatrzymam np. na światłach lub nawet podczas jazdy. Czasem wyskoczy auto z kluczykiem i dopiero gaśnie (tak jest podczas jazdy) lub po rpsotu obroty spadają czasem najpierw do 500-600 i gaśnie lub gaśnie od razu. Zazwyczaj auto można od razu odpalić i jechać dalej bez problemu bo drugi raz się to mi nigdy nie stało tego samego dnia i dodatkowo zawsze na zimnym silniku. Dzisiaj natomiast zgasło mi, odpaliłem i problem był taki, że dodawanie gazu nic nie dawało, obroty nie wzrastały, a puszczenie sprzęgła powodowało gaśnięcie silnika co mnie już bardziej zaniepokoiło... Odpaliłem drugi raz wcisnąłem gaz i po kilku sekundach obroty poszły w góre i mogłem normalnie jechać. Po podpięciu do kompa błedy mam takie:

    P0621-01 Obwód sterujący lampką alternatora "L", wadliwe działanie
    P0087-12 Za niskie ciśnienie szyny

    O ile drugi bład rozumiem, pewnie nawala pompa paliwa, to pierwszy jest dla mnie zagadką. Nie wiem też czy nie mam tu do czynienia z dwoma osobnymi problemami (bo raz gasnie z autem z kluczykiem, raz bez). Wie ktoś co może być przyczyną i co mógłbym najpierw sprawdzić/zrobić we własnym zakresie bo wolałbym do mechanika podjechać z gotową diagnozą żeby tam nie zostawić 2 tys. zł jak wpadnie w szał wymieniania.
    Dzięki.
  • Poziom 27  
    Nie szalej z mechanikiem tylko oddaje się auto do elektromechanika i nikt nie wymieni ci pół auta tak myślą wszyscy ci co chcą 10zł zaoszczędzić żeby tylko auto nie trafiło do mechanika, trzeba przeprowadzić diagnostykę na komputerze dokładną a nie same błędy i zobaczyć co się dzieje.
  • Poziom 8  
    A co więcej można zobaczyć na komputerze w tym samochodze bo ja komputer do niego mam? Jak się przejechałem autem to ciśnienie na szynie było takie jak zadane, ale nie wystąpił wtedy ten problem z gaśnięciem auta, oba błędy po skasowaniu pojawiają się od razu po rozruchu. Czy to możliwe, że słabe napięcie z alternatora powoduje wadliwe działanie pompy? Akumulator ma 14V i jest nowy.