Mam problem z instalacją drukarki i skanera na laptopie Apple MacBook Air z systemem OS X "El Capitan" (v 10.11). Szczerze mówiąc moje doświadczenie z produktami Apple jest niezbyt wielkie, więc może stąd te problemy.
Próbowałem normalnie zainstalować RICOH'a jako drukarkę w sieci. Wchodzę w kreator, wpisuję adres IP, jest rozpoznawana (jako MP171), system proponuje sterownik PS (PostScript) i... Tyle. Gdy dam "dalej" po chwili pojawia się komunikat o błędzie (błąd połączenia). Spotkaliście się z czymś takim? Niestety nie mam teraz dostępu do tego laptopa, bo to komputer należący do klienta. Za wszelkie porady będę wdzięczny. Jeśli uda mi się rozwiązać problem własnoręcznie to dam znać.
Jeśli chodzi o skanowanie to MacBook nie jest widoczny w sieci z poziomu kserokopiarki.
Dodam, że nie było problemów z konfiguracją na komputerach z Windowsem (7, 8 i 10). Kserokopiarka ma zaktualizowany firmware do najnowszych wersji poszczególnych modułów.
Próbowałem normalnie zainstalować RICOH'a jako drukarkę w sieci. Wchodzę w kreator, wpisuję adres IP, jest rozpoznawana (jako MP171), system proponuje sterownik PS (PostScript) i... Tyle. Gdy dam "dalej" po chwili pojawia się komunikat o błędzie (błąd połączenia). Spotkaliście się z czymś takim? Niestety nie mam teraz dostępu do tego laptopa, bo to komputer należący do klienta. Za wszelkie porady będę wdzięczny. Jeśli uda mi się rozwiązać problem własnoręcznie to dam znać.
Jeśli chodzi o skanowanie to MacBook nie jest widoczny w sieci z poziomu kserokopiarki.
Dodam, że nie było problemów z konfiguracją na komputerach z Windowsem (7, 8 i 10). Kserokopiarka ma zaktualizowany firmware do najnowszych wersji poszczególnych modułów.