Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pytanie o zawór bezpieczeństwa

WOJTASZEWSKII 14 Apr 2016 11:41 11577 18
  • #1
    WOJTASZEWSKII
    Level 6  
    Witam serdecznie mam od niedawna nową instalacje grzewcza z kotłem na ekogroszek, posiadam również zainstalowany bojler podgrzewany podczas palenia sie pieca, Przed bojlerem na zimnej wodzie posiadam zawór zwrotny i zawór bezpieczeństwa , na wylocie ciepłej wody posiadam również zawór bezpieczeństwa 6 bar. Teraz moje pytanie polega na tym że zawór na wylocie ciepłej wody kapie, czytałem dużo na ten temat i postanowiłem zainwestować w naczynie wyrównawcze do cwu niebieskie , podczas instalacji naczynka po zakręceniu wody z tego zaworu na górze było słychać jak powietrze ucieka, myślę że chyba nie powinno bo przecież zawór powinien otworzyć sie tylko po przekroczeniu 6 barów, po instalacji naczynka i puszczeniu wody zawór ciągle kapie, kapie nawet przy zimnej wodzie w bojlerze , na początku kapał podczas podgrzewania wody potem już cały czas. Chciałbym sie was zapytać czy mam ten zawór wymienić, czy tez może porostu go wyciąć i zastosować instalacje bez tego zaworu na ciepłej wodzie, i zostanie ten tylko na wodzie zimnej na zasilaniu, a może porostu wymienić ten zawór i niech zostaną dwa, tak jak to zrobił hydraulik

    pozdrawiam Patryk
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    stanislaw1954
    Level 43  
    Zawór bezpieczeństwa 6 bar, to pewnie trochę dużo... a jaki masz ciśnienie w sieci? Co do zaworu na ciepłej wodzie, to raczej odradzam. Powód szybsze zarastanie kamieniem , osadem, stąd to przeciekanie. Wystarczy ten na zasilaniu, ale pod warunkiem, że jest zamontowany między między zaworem zwrotnym, a zbiornikiem.
  • #4
    jarcecz
    Level 17  
    zawór na zimnej wodzie wystarczy jeśli jest zamontowany tak jak wyżej kolega napisał pomiędzy zaworem odcinającym a zbiornikiem ( najczęściej montuje się go koło naczynia przeponowego) 6 bar to dobra wartość jak dasz mniejszy to będzie kapać , ciśnienie w rurociągu to około 3-4,5 bar

    teraz dopiero widzę zdjęcie. jest ok. ten na ciepłej wodzie możesz zlikwidować
  • #5
    stanislaw1954
    Level 43  
    jarcecz wrote:
    Ciśnienie w rurociągu to około 3-4,5 bar
    A skąd ty to wiesz, jesteś sąsiadem?
  • #6
    jarcecz
    Level 17  
    nie jestem sąsiadem. Ale standardowo ciśnienie w magistralach zasilających tyle wynosi, chyba że kolega ma własne ujecie wody. zgodnie z przepisami nie mniej niż 0,5 bar i nie więcej jak 6 bar
  • Helpful post
    #8
    jarcecz
    Level 17  
    górny zawór możesz wyciąć, układ będzie bezpieczny. Nie wiem co masz na myśli szybsze zużycie rur? te zawory nie skracają ani nie wydłużają czasu zużycia instalacji. w celu zabezpieczania instalacji przed skokami ciśnienia zakłada się reduktory, a w celu ochrony przed zabrudzeniem mechanicznym ( patrz piasek itp) ora twardości wody zakłada się filtry i zmiękczacze wody

    Dodano po 1 [minuty]:

    przynajmniej raz w roku należny ten zaworek sprawdzić poprzez otwarcie za pomocą tej czarnej dźwigni
  • #9
    stanislaw1954
    Level 43  
    Ten zawór na dole to prawdopodobnie, bo wolałbym lepsze zbliżenie, zwrotny i bezpieczeństwa w jednym, wiec wystarczy. Rurom nic nie będzie. Najbardziej "cierpi" zbiornik.
    jarcecz wrote:
    . Ale standardowo ciśnienie w magistralach zasilających tyle wynosi, chyba że kolega ma własne ujecie wody. zgodnie z przepisami nie mniej niż 0,5 bar i nie więcej jak 6 bar
    Może się czepiam, ale nie znalazłem wiadomości , o podłączeniu do sieci wodociągowej. A z ciśnieniem "przepisowym"to ... A co zrobić, gdy ktoś ma swoje ujęcie i woda ledwo kapie z kranu ? Nie może używać? Pewnie,ze nie będzie używał pralki automatycznej, bo nie pobierze wody.
  • #11
    gersik
    Level 32  
    " wojtaszewskii" może się czepiam ale wytłumacz mi jak będziesz opróżniał ten bojler jak będzie taka potrzeba?
    Jeśli chodzi o ciśnienie to kup i wstaw sobie manometr. Jeśli będzie za duże ciśnienie to wykorzystasz go później do ustawienia ciśnienia na reduktorze.
    Jeszcze jedno. To podpięcie bojlera do kotła na Pex-ie jest niezbyt ciekawe.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Czy mógłbyś pokazać całą kotłownie. Chodzi mi o podłączenia kotła, bojlera, naczynia i tych wszystkich bajerów co tam masz. Napisz jaki to kocioł. Coś mi się wydaje że ten "hydraulik" nie jest hydraulikiem.
    Jeśli jest tak jak myślę to jeszcze możesz na nim wymóc poprawę tej instalacji w ramach gwarancji.
  • #13
    gersik
    Level 32  
    Za dużo nie pokazałeś. Pytałem się o model kotła i instalację bo prawdopodobnie masz źle zabezpieczony kocioł. Niektórzy producenci w gwarancji zastrzegają sobie aby kocioł był zabezpieczony prawidłowo. Niech chcesz pokazywać to nie ale przeczytaj dokładnie warunki gwarancji.
  • #15
    gersik
    Level 32  
    Przepraszam Cię bardzo ale proszę abyś przeczytał jak powinna byc zabezpieczona instalacja.
    http://www.is.pw.edu.pl/~pawel_kedzierski/ZabezpieczenieNWotwarte.pdf
    To jest twój dom i twoja instalacja ale ja jak miałbym możliwość sprawdzenia to bym to zrobił.
    WOJTASZEWSKII wrote:
    kocioł mam zabezpieczony dobrze jest naczynko

    Na jakiej podstawie to stwierdziłeś. Bo wszystko działa?
  • #17
    gersik
    Level 32  
    Czy to jest instalacja zamknięta ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A producent kotła dopuszcza ten kocioł do pracy w obiegu zamkniętym? Jaki kocioł? Producent.
    Kotły z podajnikiem raczej są do układu otwartego.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kocioł z podajnikiem powinien mieć podniesioną temp. powrotu aby lepiej pracował. U ciebie tego nie widać.