Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dlaczego ping w grach drastycznie skoczył i jak to naprawić? PC po formacie.

wiktor3235 14 Apr 2016 17:32 1131 25
Nazwa.pl
  • #1
    wiktor3235
    Level 8  
    Witam.
    Mam problem z pingiem w grach typu Counter-Strike:Global Offensive.
    Ping podskakuje do 500 a nawet 1000,na speed testach jest niby okej bo ping jest w granicach 70,czyli tyle ile na początku umowy.
    Jest to chyba internet radiowy nie wiem na 100% ale chyba tak,wcześniej nie było problemów dopiero od miesiąca zaczęło się coś dziwnego dziać.
    Zrobiłem format komputera nic,dzowniłem do dostawcy i u niego tez niby okej(był 3 razy -_-),dzisiaj nawet wymienił ruter i chyba jest to samo bo jeszcze nie pobrałem żadnej gry ze Steam po formacie,ale patrzyłem na grach z przeglądarki i się strasznie zacinają(to nie jest wina sprzętu).
    Ja już po prostu nie wiem co mam zrobić,czego to może być wina i co mogę ewentualnie na to zaradzić.To nie jest też wina serwerów bo jak gram z kumplami to maja normalne pingi,dostawca internetu mówi ze to jest coś z jakimiś serwerami itd.
    I że jego gry nie obchodzą bo nie gwarantuje stabilnego pingu w grach,tylko że miesiąc temu było wszystko dobrze.
    Bardzo proszę o pomoc i dziękuje.

    PS:Zasięg też jest w porządku bo pracownik sprawdzał i jest maksymalnie a router to nie wiem bo nie mam pudełka ale pisze na nim TP-LINK.
  • Nazwa.pl
  • Helpful post
    #2
    humbel
    Level 26  
    Nic nie pobierasz w tle? Np. Windows Update?
  • #3
    wiktor3235
    Level 8  
    Nic nie pobieram a Windows Update nawet wyłączyłem i jakąś zaporę firewire czy coś takiego...

    Dodano po 5 [minuty]:

    W tej chwili na speed test mam 110ping,niestety nie mam pobranego cs go,ale sprawdzałem na przeglądarkowej grze agar.io to cała się zacina a to nie jest wina komputera bo sterowniki są wszystkie zainstalowane a tak wgl to nawet taka gra poszła by bez sterowników...
    Oczywiście komputer wczoraj formatowany.
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #4
    humbel
    Level 26  
    W nocy ping skacze tak samo jak w dzień?
    Jest aplikacja winMTR, która monitoruje twoje połączenie na bieżąco. Zostaw kompa na noc i rano zobacz jak wszystko przebiegło.
  • #5
    wiktor3235
    Level 8  
    Z tego co zauważyłem to ping jest identyczny,ostatnio siedziałem o 2:00 w nocy to było to samo.
    Dodam jeszcze że internet jest bardzo niestabilny bo gdy włączę grę,podskoczy ten ping,wyłączę grę to na speed tescie ping jest zawyżony i dopiero po około pół godzinie zaczyna się poprawiać.
    Aha i na telefonach przez wi-fi też wolno działa,bo raz filmiki na yt ładują sie w 480p a raz nawet nie chcą w 144p :( Więc ja nie wiem co jest nie tak i bardzo prosze o pomoc i dziękuje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    I na speed test niby ping jest normalny więc raczej ta aplikacja co podał pan wyżej raczej nie zda egzaminu.
  • Nazwa.pl
  • Helpful post
    #6
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    Jaki dostawca netu, na jakim sprzęcie, jaki masz UL (do sieci - bo tu obstawiam problem).
    No i Kolega chyba nie wziął pod uwagę, że skoro to net radiowy - to operator mógł dołożyć nowych klientów, a nie zwiększyć (i z tym zapewne mamy do czynienia) "narzutu" na ów nadajnik.
    Po prostu z nadajnika idzie np. 20 Mb do Ciebie, ale OD Ciebie idzie tylko 2 Mb - jest 10 ludzi - działa, działa - a teraz nic nie zmieniamy, ale dokładamy jeszcze 10 ludzi - to jakie mamy już tu wyniki na 20 klientów - a podane wartości Mb są tylko LABORATORYJNE, bo w realu mają się NIJAK do rzeczywistości.
    No i proszę pamiętać - rozchodzenie się fali radiowej (a z tym mamy dokładnie tu do czynienia) zależne jest od pogody - paradoksalnie, im lepsza pogoda tym gorzej dla sygnału.

    Rozwiązania:
    - zwiększenie prędkości netu - będzie więcej DL, ale i UL (a to jest dla Ciebie najważniejsze) - będziesz też miał "pierwszeństwo" na jego "BTSie",
    - skierowanie anteny na zupełnie inny nadajnik tego operatora,
    - zmuszenie go do zwiększenia tego "narzutu" na ten konkretny nadajnik,
    - całkowita zmiana dostawcy.

    Temat pingu to tu stały punkt programu - klienci radiówek i Orange z netem DO 10 Mb to tu stali bywalcy.
    W 99% przypadków nic nie można z tym zrobić - przykro mi.
  • #7
    wiktor3235
    Level 8  
    Ok dzięki bardzo,spróbuje jeszcze skierować w inną stronę antenę a jak nic nie pomoże to postaram się zmienić dostawce internetu :(
    Dziękuje i pozdrawiam.
  • #8
    wiktor3235
    Level 8  
    A jak mogę sprawdzić ten UL?
  • #10
    wiktor3235
    Level 8  
    PING
    137 ms
    DOWNLOAD SPEED
    0.69 Mbps
    UPLOAD SPEED
    0.09 Mbps
    Czy to chodzi o to?
  • #11
    rozales
    Level 24  
    Podam dla porównania swój wynik z kablówki.
    PING 16ms
    DL 56,09 Mbps
    UL 5,77 Mbps
    I w CS GO też bywają czasem problemy.
  • #12
    wiktor3235
    Level 8  
    U mnie wszystko było okej od początku umowy czyli około roku,ale od miesiąca jest tragedia ping dochodzi nawet do 1000.
    Raz na speed tescie mialem 3000 ping więc nie wiem co jest nie tak,dostawca zapewnia mnie że u niego jest wszystko ok.
    Już nie wiem co robić,a ja mieszkam w takim miejscu że to jest jedyny sensowny dostawca internetu...
    Jeszcze dodam,że problemy są też w innych grach i na wi-fi jest to samo.
  • #13
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    wiktor3235 wrote:
    UPLOAD SPEED
    0.09 Mbps

    Masz 0,5 Mb DL i uwaga 0,09 Mb UL - i Ty się dziwisz, że Ci wszystko tnie i leży.
    wiktor3235 wrote:
    dostawca zapewnia mnie że u niego jest wszystko ok.
    Już nie wiem co robić,

    No i co z tego, że u niego ok - u Ciebie nie i jego OBOWIĄZKIEM USTAWOWYM jest to usunąć.
    Piszesz reklamację z żądaniem usunięcia niedomagania - to NIE Twoja głowa co jest winne - ma działać bo za to płacisz.
    Żądaj naprawy, odszkodowania, obniżenia abonamentu (wszystkie 3 naraz - masz do tego PRAWO) - przestanie być taki cwany.
    Na stronie UOKIKu masz wszystko opisane co powinna pisemna reklamacja zawierać.
    Telefonicznie to można co najwyżej zapytać ISP co u niego słychać - Ty nie masz żadnego dowodu, że w ogóle mu cokolwiek mówiłeś.
    Jeśli i to nie pomoże, albo nie będzie lepiej pozostaje jeszcze PRK (Powiatowy Rzecznik Konsumentów) - z nim nikt sobie w kulki nie poleci - reprezentuje urząd i państwo - a tego się takie cwaniaczki boją, bo nie spławią go tekstem "u nas wszystko ok".
  • #14
    rozales
    Level 24  
    Z pierwszego postu wynika, że dostawca internetu chce usunąć problem.
    Tylko, że efektów nie widać niestety.
    wiktor3235 wrote:
    Już nie wiem co robić,a ja mieszkam w takim miejscu że to jest jedyny sensowny dostawca internetu...

    Z powodu braku konkurencji radzę najpierw na spokojnie porozmawiać.
    I posprawdzać transfery na innych urządzeniach.
  • Helpful post
    #15
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    rozales wrote:
    Z pierwszego postu wynika, że dostawca internetu chce usunąć problem.

    Skoro wymienił sprzęt i nadal jest tak samo, skoro u niego jest ok - to JEGO obowiązkiem jest sprawdzić całą drogę jaką jego sygnał pokonuje i dlaczego u tej konkretnej osoby jest problem.
    Może to sama antena szwankuje, wszak jest na dworze (może być mechanicznie uszkodzona), może to wina kabla który z takiej anteny schodzi do domu.

    Obowiązkiem operatora jest sprawdzić, wymienić CAŁY sprzęt (tego operatora) w domu klienta by rozwiązać problem - usługa ma działać - nie ma tłumaczenia, nikt nikomu łaski nie robi.
    Dowcip polega na tym, że operatorzy spławiają klientów - dlaczego:
    klient
    - nie działa mi internet,
    operator
    - u nasz jest wszystko dobrze
    No i co - klient spławiony, bo nie wie co mu przysługuje i jakie ma PRAWA.

    To co zrobił ten operator to była ściema i spławienie klienta, a nie próba naprawienia usterki - był na dachu, podmienił antenę, sprawdził kabel, podmienił go - wątpię.

    Co mi da nowy łańcuch w rowerze, jak będę miał stare zębatki?.
  • #16
    wiktor3235
    Level 8  
    Też jestem zdania że narazie trzeba pogadać na spokojnie,ale ja już z nim tak gadam od ponad miesiąca czasu.
    Sprawdzał zasięg z anteny,okazało się że jest idealny.
    Spytałem go czy to może być wina kabla,powiedział że to nie ma nic do tego.
    Uzgodniłem z nim że będę mu pisał na e-mail co kiedy mi nie działa.
    Kazał podawać jakieś ip serwera na którym gram lub po prostu nazwę strony,niestety nie miałem czasu ale dzisiaj postaram mu wysłać tego maila.
    Na razie wam dziękuje jak dowiem się czegoś nowego od niego to będę pisał.
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #17
    pawel0414
    Level 20  
    Na jaką prędkość masz podpisaną umowę ? Pomijając kwestię jakości połączenia to w obecnych czasach ledwo ponad 0,5Mb/s DL to bardzo mało a UL to śmiech), druga sprawa ping na poziomie 100ms, 300 czy nawet 1000 jak wspominasz świadczy że operator leci w kulki bo skoro z twoim sprzętem jest wszystko okej to połączenie jest po prostu niestabilne. Podaj jeszcze wyniki testu polecenia ping w konsoli cmd w czasie gdy masz problem z połączeniem :
    ping wp.pl -t 1
    ping o2.pl -t 1
  • #18
    wiktor3235
    Level 8  
    Umowę mam na 150kb/s,zawsze było po 200kb/s.
    ping 02.pl
    Minimum-46 ms, Maksimum-182 ms, Sredni-102 ms
    ping wp.pl
    Minimum-40 ms, Maksimum-169, Sredni-99 ms
    Jak żle coś zrobiłem to przepraszam ale nie znam się na tym.
  • #19
    wiktor3235
    Level 8  
    A jak bym miał coś nie tak z kompem to czy ma to wpływ na internet przez wi-fi?
    Jak sprawdzić czy mam w pełni sprawną kartę sieciową?
    Dodam że mam procesor windows 7 Professional.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aha i mam jeszcze jedno małe pytanko...
    Zamówiłem komputer na stronie morele.net i chciałbym go wyczyścić w środku ale na złączeniach obudowy są przyklejone naklejki z logo morele.net.
    I czy mogę je spokojnie odkleić czy jak odkleje to stracę gwarancje?
    Komputer był składany przez morele.net.
    Dziękuje i pozdrawiam.
  • #20
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    wiktor3235 wrote:
    A jak bym miał coś nie tak z kompem to czy ma to wpływ na internet przez wi-fi?

    Oczywiście, wszak to system tym zarządza.
    wiktor3235 wrote:
    Jak sprawdzić czy mam w pełni sprawną kartę sieciową?

    Podmienić na inną - samej karty nie sprawdzisz - a podmieniając na inną można wtedy wywnioskować czy to stara jest sprawna czy nie.
    wiktor3235 wrote:
    Aha i mam jeszcze jedno małe pytanko...

    Zerwiesz plomby - masz po gwarancji.
  • #21
    wiktor3235
    Level 8  
    Ale ja aby wybrałem usługę montażu a każda część ma oddzielna gwarancje więc wydaje mi się że mogę rozebrać komputer bo Nie mam tak jak by na niego gwarancji.
  • #22
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    Masz zaplombowaną całą obudowę? - pozamiatane!.
    A zrobisz jak zechcesz.
  • #23
    Szczota6
    Level 16  
    Wklej test ze speedtest to zobaczymy jakie łącze ma ooerator.
    Mam dziwne przeczucie że dzieli neostrade i dlatego taki problem bo pakietowo nie daje rady.
    Zrob test przez WinMTR i wklej jak to wygląda
  • #24
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    Szczota6 wrote:
    Zrob test przez WinMTR i wklej jak to wygląda

    I co nam to niby powie - na początku musimy mieć pewność, że sam sygnał jest ok.
    Tu sam autor nie wykazuje woli sprawdzenia czegokolwiek i reakcji - więc co jeszcze możemy Mu poradzić - dostał już info co zrobić, jakim programem testować - i co, nic kompletnie - nic nie zrobił.
  • #25
    wiktor3235
    Level 8  
    Napisałem wyżej że sygnał jest na maksa,na razie próbuje rozwiązać ten problem pisząc na e-mail dostawcy o problemach(co kiedy,jakie ip serwera,godzina,itp.),jutro ma do mnie przyjechać i coś zobaczyć.
    A mówił mi żebym mu wysyłał te maile aby zobaczył gdzie zanika działanie internetu czy coś w tym stylu.
    Przepraszam oczywiście że nie jestem tak aktywny w tym temacie ale nie mam ostatnio na tyle czasu.
    Dziękuje za wytrwałość i pozdrawiam.
  • #26
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    wiktor3235 wrote:
    Napisałem wyżej że sygnał jest na maksa

    Tak naprawdę po prześledzeniu całego tego tematu NIC konkretnego nie napisałeś.
    KOCUREK1970 wrote:
    Jaki dostawca netu, na jakim sprzęcie,

    wiktor3235 wrote:
    internet przez wi-fi?

    Co, jak, na czym, gdzie i jak podłączone? - skoro z wifi niby jest problem, to pomyślałeś choć o podłączeniu się kablem na czas testów.