Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik do żyroskopu ~ 10-20k obr/min

piort_b 15 Kwi 2016 20:43 1608 25
  • #1 15 Kwi 2016 20:43
    piort_b
    Poziom 3  

Witam. Robię pracę na temat precesji żyroskopu, a konkretnie muszę zaprojektować stanowisko (bez wykonywania). Potrzebuje rozpędzić niewielki dysk o masie 50-100 gram do prędkości obrotowej 10.000-20.000 obrotów na minutę. Mechanicznie ogarniam wszystko ale w elektronice jestem zielony. Stanowisko będzie podłączone normalnie do gniazdka, z przetwornicą częstotliwości. Mogę użyć dowolnych komercyjnych części więc nie ogranicza mnie nic. Silnik nie może być za duży, najlepiej wielkości silników do modeli. Z góry dziękuje za propozycje, lepiej posłuchać ludzi którzy się na tym znają :)

• #2 15 Kwi 2016 21:24
    kot mirmur
    Poziom 27  

Witam,miałem kiedyś w rękach orginalne silniki z żyroskopów wojskowych,konkretnie samolotowych.Łożyska były chyba były ceramiczne/białe kulki w łożyskach były białe kulki.Ale same silniki były zasilane prawdopodobnie z falownika .
    Współczesne rozwiązani można podpatrzeć w>laserowe niwelatory budowlane z oświetlaniem do okólnym.Najtańsze można kupić za ok.1000pln.

• #3 16 Kwi 2016 13:24
    RitterX
    Poziom 35  

Silnik od dysków twardych SCSI mogą mieć 10000obr/min. Poszukaj uszkodzonych, będziesz miał od razu na płytce falownik. sprzedawcę możesz zapytać czy silnik się kręci? To wystarczy.

• Pomocny post
    #4 16 Kwi 2016 15:15
    antrykot
    Poziom 20  

A może lotniczy silnik modelarski? Do tego od razu masz gotowe i tanie regulatory obrotów.

• #5 16 Kwi 2016 18:28
    _jta_
    Specjalista elektronik