Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowy Ford Ranger wildtrak czy Nissan Navara np300 tekna

aksel_pl 16 Kwi 2016 07:34 957 7
  • #1 16 Kwi 2016 07:34
    aksel_pl
    Poziom 25  

    Witam
    Chciałbym kolegów podpytać odnośnie tych dwóch pojazdów. Samochód będzie kursować dwa razy w miesiącu na dość odległe trasy zagraniczne. Zastosowanie uniwersalne zarówno przewóz osobowy jak i poniekąd ciężarowy z przyczepa. Cięższy teren raczej rzadko. Interesuje mnie wersja Forda limited albo wildtrak a z Nissana tekna. Z wyglądu bardziej pasuje mi Ranger jednak standardowe lampy halogenowe to trochę porażka w porównaniu do Nissana gdzie jest full Led. Również system wspierający parkowanie tak dużym autem w nissanie jest o wiele ciekawszy. Natomiast na plus Forda jest stylistyka wewnętrzna. Niestety ciężko mi porównać parametry mechaniczne auta oraz sama eksploatację gdyż zawsze jeździłem typowymi osobowkami. Interesuje mnie manual z najmocniejszym silnikiem bo np ford i tak mocą nie grzeszyl podczas jazdy próbnej mimo 200km. Czy koledzy mogli by się podzielić radami w kwestii wyboru?
    Pozdrawiam

    0 7
  • #2 16 Kwi 2016 07:42
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Nie mam doświadczeń w tego typu autach, ale patrz też na rodzaj zawieszenia i amortyzacji, bo wiekszość auta w tym segmencie tylko wygladają efektownie, a prowadza się kiepsko "troche lepiej od żuka" jak powiadaja. Z reguły sa to auta do pracy , do lasu , na budowę itd , a na trasy możesz być zawiedziony. Chyba musisz sam sie takim autem przejechać.

    0
  • #3 16 Kwi 2016 08:27
    aksel_pl
    Poziom 25  

    Niestety potrzebny jest bagażnik taki jak w pickupie. Odnośnie zawieszenia to podobno lepiej wypada Navara bo ma sprężynowe a Ranger piórowe. Przydałoby się aby wypowiedział się ktoś obeznany w tym temacie.

    0
  • #4 16 Kwi 2016 23:49
    Kune
    Poziom 23  

    A Amarok? Najbardziej cywilizowany z tej ekipy moim zdaniem.

    Nie mam styczności z nową Navarą, ale jeździłem Navarem i Pathfinderem z lat 2008. Auto jest bardzo "uciupane" w stylu dostawczaka, nie była to taka współczesna terenówka (jak np. Pajero czy Grand Cherokee) tylko toporna maszyna. Prowadzenie gumowe, słabe wykończenie wnętrza - średnie auto na trasy, raczej jako maszyna do roboty w terenie. Oczywiście teraz mogło się to zmienić, ale za pewne przekonałeś się sam o tym podczas jazdy testowej. To dość mało popularne samochody, wiem, że Navara miała dość dużo bolączek m.in. związanych z rozrządem i dwumasem, ale mam nadzieje, że to już przeszłość.

    0
  • #5 16 Kwi 2016 23:57
    aksel_pl
    Poziom 25  

    Odnośnie Amaroka to odpada, z zewnątrz wygląda jak przerobiony passat a nie rasowy pickup, w środku również bardzo tandetnie w porównaniu do Rangera który ma nawet całą deskę z skóry czy Navary. Jakby tego było ma słaby silnik w porównaniu do Forda i Nissana, a mimo że Ford i Nissan mają mocniejsze silniki to i tak są mułowate wiec co dopiero Amarok...

    0
  • #6 17 Kwi 2016 16:49
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    200 KM w tej klasie wozów to tylko do normalnego przemieszczania się i to ze spalaniem rzędu 10L+ropy i drogim serwisie diesla. Chcesz dobrych osiągów i prawdziwej jazdy to weź używana tundrę 5,7 w benzynie ( LPG) i skończa się problemy z mocą... Prawie 400 KM i 550Nm. Auta te spalają średnio 20 l LPG ( 30 zł/100km !!) w automacie przy niesamowitych osiagach w tej klasie , wszystkie ( skomplikowane i drogie w utrzymaniu) diesle wysiadają jak i większość GTI w osobówkach ( poniżej 6s do setki takim karawanem... :D )
    Auto nie boi sie żadnych przyczep, ciagnie jak diesel, tylko pod maska przyjemnie mrucząca V8-ka.

    0
  • #7 21 Kwi 2016 13:55
    aksel_pl
    Poziom 25  

    Ford już kupiony, od razu po odbiorze z salonu pojechałem na chipa i podnieśli mi z 480nm do 600nm :D

    0
  • #8 25 Kwi 2016 13:34
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    aksel_pl napisał:
    Ford już kupiony, od razu po odbiorze z salonu pojechałem na chipa i podnieśli mi z 480nm do 600nm :D
    To jest silnik rodziny Puma stosowany jakiś czas temu (krótko) w Transitach, potem jego produkcję przeniesiono z Europy do fabryki Forda w Struandale w Port Elizabeth w Płd. Afryce. Większość tych silników montowana jest w amerykańskiej wersji Transita pod nazwą Power Stroke, w Europie nadal jako Duratorq w Rangerze.
    Wszystkie silniki Puma (2,0, 2,2, 2,4, 3,2l) w wersjach bardziej wysilonych i mocno ganianych w trasach miały kłopoty z pęknięciami tłoków - a w konsekwencji wypalaniem dziury w tłoku. Ford wprowadzał kilka akcji serwisowych ratujących sytuację (zmiana softu), ale to jest zawsze połowiczne rozwiązanie.
    To jest bardzo fajny silnik, wkręcający się ochoczo na obroty, fantastycznie brzmiący, ale jazda w trasie z pedałem w podłodze jest mocno niewskazana.
    Osiągi wynikające z chipa warto jest mieć pod butem na różne okoliczności, ale wykorzystywać je trzeba z umiarem.

    Zresztą żaden diesel nie lubi długotrwałej jazdy szosowej z pedałem w podłodze...

    0