Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zakup używanego oscyloskopu

SKORPION-SKO1 16 Apr 2016 08:42 2883 21
    SKORPION-SKO1
    Level 10  
    Jestem typowym amatorem elektroniki, ostatnio zacząłem szukać sobie oscyloskopu do 450zł. Nigdy nie miałem do czynienia z tym sprzętem i chciał bym się zapytać na co zwracać uwagę. Zauważyłem że większość tłumaczy się w następujący sposób "Nie mam sondy, nie umiem tego obsługiwać, nie wiem czy działa".

Skoro nie ma sondy to czy zamiast niej można użyć zwykłego kawałka przewodu aby się wpiąć we wbudowane wyjście przebiegu prostokątnego?

Zakup używanego oscyloskopu
    goldi74
    Level 43  
    SKORPION-SKO1 wrote:
    Skoro nie ma sondy to czy zamiast niej można użyć zwykłego kawałka przewodu aby się wpiąć we wbudowane wyjście przebiegu prostokątnego?

Do szybkiego sprawdzenia można użyć przewodu bez sondy.

SKORPION-SKO1 wrote:
    Zauważyłem że większość tłumaczy się w następujący sposób "Nie mam sondy, nie umiem tego obsługiwać, nie wiem czy działa".

Najczęściej oznacza to, że oscyloskop jest uszkodzony.
    SKORPION-SKO1
    Level 10  
    SKORPION-SKO1 wrote:
    Zauważyłem że większość tłumaczy się w następujący sposób "Nie mam sondy, nie umiem tego obsługiwać, nie wiem czy działa".

Najczęściej oznacza to, że oscyloskop jest uszkodzony.[/quote]

Wiem o tym, dlatego zawsze dzwonię i i proszę o dodatkowe zdjęcia właśnie z ukazanym przebiegiem prostokątnym. Do tej pory odrzuciłem już w ten sposób 4 oscyloskopy, teraz znalazłem sobie dt6620 za 350zł.
    Krzysztof Gustaw
    Level 23  
    Witam!