Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co może mieć wspólnego odma i niskie ciśnienie na trzecim cylndrze w astrze 1,4

kowal362 16 Kwi 2016 19:17 564 3
  • #1 16 Kwi 2016 19:17
    kowal362
    Poziom 2  

    Witam. Moja astra 1 motor 1,4 60KM od kilku tygodni zaczęła dymić na biało. Po sprawdzeniu ciśnienia na tłokach 1,2i4 jest ok a na 3 tylko 6 jednostek a po wlaniu kilku kropel oleju wzrosło do 7- 7,5. Czy może mieć to jakiś związek z odmą która jest praktycznie podpięta na wysokości 3 cylindra. Nadmienię że ok 2 lat temu stara odma była wymieniona na taką własnej roboty i tak się zastanawiam, że może coś się dostało w okolice gniazd zaworu trzeciego cylindra np fragment stopionej izolacji albo motor ma większe przedmuchy z komory korbowej i ta maź co pojawia się pod korkiem przedostała się też w okolice gniazda zaworowego. Wnioskuję po tym, że najczęściej takie rzeczy jak spadek ciśnienia dzieją się na 1 lub 4 cylindrze a u mnie na 3 tam gdzie podpięta jest ta odma. Na pozostałych tłokach pow.10. Ok.3 lat temu była robiona uszczelka pod głowicą i przejechane ok 12tys.km.
    Może mnie ktoś objaśni, bo szkoda gwiazdkę złomować. Pozdrawiam

    0 3
  • #2 16 Kwi 2016 20:56
    sumik2
    Poziom 11  

    Witam kolegę ,a czy czasami płynu chłodzącego nie ubywa? Bo jeżeli tak to uszczelka pod głowicą.

    0
  • #3 16 Kwi 2016 21:13
    sonec
    Poziom 11  

    Kup TESTER SZCZELNOŚCI USZCZELKI GŁOWICY CO2 100ml i wykonaj test, będziesz wiedział czy uszczelka padła.

    0
  • #4 16 Kwi 2016 21:28
    kowal362
    Poziom 2  

    Witam. Faktycznie przez okres zimy do kwietnia ubyło ok 0,5 do 1 litra i po dolaniu takiej ilości jest połowa zbiorniczka wyrównawczego i przez ostatnie 2 tyg nie ubyło, ale jeżdżę głównie ,,w koło wieży'' - trasy po1, 2, góra 4 km, autko ma swoje lata, przez co nie dziwił mnie ten szlam na korku wlewu oleju bo auto ciągle niedogrzane. Po niedzieli jak machnę parę km, to zostawię włączony, aby złapał temp.Potem, jak trochę ostygnie zdejmę korek płynu i znów zagrzeję -oby nie gotowało

    0