Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4BNM - Dymi na czarno, nie ma mocy, błędów brak.

Frost160 17 Kwi 2016 10:43 1005 7
  • #1 17 Kwi 2016 10:43
    Frost160
    Poziom 14  

    Auto z silnikiem 1.4 BNM(zwykła turbina bez VTG) kopci przy 3tys rpm (nawet nie jadac, zwykła przygazówa a za autem jest czrna chmura).

    Podczas jazdy b. cięzko wkręca się na wyższe obroty b. mało mocy.

    Teraz tak:

    Błędów brak

    Egr sprawny(wyczyszczony)

    Korekty b.dobre(okolice 0.3-0-5)

    Pompki sprawdzone nawet na stole w serwisie bosh-a i sa ok.

    Synchronizacja okolice 2(nie wiem czy dobrze pamietam jutro sprawdzę vcds-em).

    Przepływka ponoć podmieniona na o takich samych numerach z innego jezdzącego auta, efektów brak.

    Filtr powietrza nowy.

    Czujniki temp, temp paliwa itp sprawdziłem są ok.

    Rorząd dość stary, obecnie auto ma 200tys.

    Podciśnienie jest, wężyki od podciśnienia ok, sprawdzone.

    Gdzieś wyczytałem że przyczyną może być lekko ścienty klin na wale ? W starych 1Z itp. to czesty przypadek ale wiadomo cieżko pali wtedy i widać w parametrach.
    Tutaj auto zapala bez problemu żadnego, tylko dość twardo pracuje jakby miał za szybki zapłon min.

    Jakieś rady ? Szczególnie czy może tam się coś stać z tym klinem na wale ?

    Dzięki z góry za jaką kolwiek podpowiedz, może coś przeoczyłem.

    0 7
  • #3 17 Kwi 2016 11:00
    Frost160
    Poziom 14  

    Zapomniałem napisać, dolot wygląda na szczelny nic nie świesczy nawet przy 3tys rpm. Ciśnienie sprawdzę jutro vcds-em, ale wygląda na to że pompuje turbina węże twardze przy 3 tys rpm.

    0
  • #4 17 Kwi 2016 17:17
    lemmak
    Poziom 20  

    Myślę, że obejrzałeś dokładnie dolot - niekoniecznie może być to łatwy w wychwyceniu odgłos.
    Odepnij wężyk od gruszki - zobacz, czy coś się zmieni (turbina ładuje wtedy na max).
    Sprawdź sztangę, może jest przycięta i nie zamyka obejścia spalin. A dalej -diagnostyka i analiza parametrów.

    0
  • #5 17 Kwi 2016 19:23
    Frost160
    Poziom 14  

    leemak dzięki. O jakim odgłosie piszesz ? Nieszczelności tak ? Myślę że byłby błąd niedoładowania(choć może na tyle małe że nie zapisze się ?) Zaworku od upustu turbo chyba nie sprawdze bo jest już jeden zbiorczy, nie jak w starszych n75 itp.

    Sztangę sprawdzę, jednak w starszych silnikac typu 1Z to praktycznie nie mozliwym było by to się przycieło na otwartym bo była sprężyna która docistała ten grzybek w turbinie i dopiero sztanga na podcisnieniu je otwierała.
    Tu nie jest podobnie ?

    Których grup zrobić logi w tescie statycznym(003?) tu już powinno cos być widać bo jak pisze przy około 3tys rpm na postoju za autem jest chmura i dynamicznym(08 011?) ?

    0
  • #6 17 Kwi 2016 20:19
    lemmak
    Poziom 20  

    Frost160 napisał:
    dopiero sztanga na podcisnieniu je otwierała

    Pewnie na tej samej zasadzie jest i tu - sprężyna w gruszce - ale to możesz już sam sprawdzić.
    Jak odłączysz wężyk z gruszki to turbo będzie pompować na max. Jak nie będzie kopcił (co najwyżej błąd przeładowania - powinien) to poszukiwania skieruj w stronę tej puszki w której jest zawór sterujący pracą turbiny. Jak będzie nieszczelny to ciągle ogranicza doładowanie.
    Jak dalej kopci to już trochę inna bajka.
    Nieszczelny zawór upustowy (ten w środku turbiny- obejście spalin) nie da się turbinie rozkręcić i będzie za mało powietrza=czarny dym - najpierw sprawdź jak pracuje sztanga. U Ciebie turbo sterowane jest nadciśnieniem. W parametrach zaloguj na początek przepływkę i ciśnienie doładowania - może i BS wystarczy na początek.

    0
  • #7 18 Kwi 2016 19:14
    Frost160
    Poziom 14  

    Logi grupy doładowania 011
    Statyczny: LOG-01-011...xx-xxx.rar Download (1.24 kB)
    dynamiczne:
    LOG-01-011...czne 3.rar Download (1.19 kB)

    Wydaje mi się że to właśnie turbo wolno startuje i momentami jest różnica 0.3mBar co się przekłada na kopcenie.
    Gdy już turbina dokręci do wymagananego ciśnienia jadąc nie kopci, i od razu słychać różnicę w pracy silnika oraz czuć moc.

    W grupie 018 wszędzie 0 0 0 także pokrywa się to z koretkami pompowtryski wyglądają na sprawne.

    0