Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ST93c46w3 Licznik Toyota Verso - Toyota Verso Brak odczytu po KLIP

17 Kwi 2016 11:22 2211 36
  • Poziom 21  
    Witam
    W w/w samochodzie szwankuje mi licznik (w trakcie jazdy zaczyna głupieć), posprawdzałem luty w liczniku (jest OK) i kupiłem za drobne pieniądze licznik od anglika i licznik od anglika działa dobrze.
    Chciałem zczytać pamięć 93c46w3 od anglika i wgrać do starego licznika i zobaczyć czy to wina pamięci lub zczytać pamięć od starego i wgrać do anglika (ma dwie skale do mil i kilometrów i liczyłby przebieg w kilometrach).
    Mam programator SP200SE który ładnie czyta i zapisuje mi pamięci które dokupiłem i wskadzam do programatora 93c46WP (chyba takie same tylko tolerancją temperatury się różnią). Mam Klipa i przejściówkę do podstawki i w obu licznikach nic nie mogę odczytać (same FF), co może być nie tak, czy może coś przeba podać na jakąć nóżkę, próbowałem też zasilać układ poprzez rezystor aby zmniejszyć napięcie zasilania do 3,5v (może procesor go blokuje przy 5V). Najprościej byłoby wylutować układ (DIP8) ale płytka jest dwustronna i aby dostać się do drugiej strony jest masę rozkręcania i trzeba wskazówki ściągać i można uszkodzić silniczki i zaktrzaski.
    Link do programatora
    https://smartrobots.pl/programator-SP200SE
  • TermopastyTermopasty

  • Poziom 34  
    jeżeli kwarc od procka jest na widoku to go zewrzyj na czas odczytu. a co to za problem z rozebraniem takiego sympatycznego licznika? :)
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 21  
    Zwierałem kwarca i nic to nie dało, nadal brak odczytu.
    Rozebrałem licznik i próbowałem odlutować układ (DIP8), ale płytka jest dwustronna i w dodatku metalizowana i odsysacz tego nie ruszy i tylko gorące powietrze może coś pomoże jak nie usmażę ścieżek przy układzie.
    Odnośnie rozbierania licznika to narobiłem sobie kolejnych problemów bo po ściągnięciu wskazówek wszystko się rozregulowałem i musiałem je wsadzać na odpalonym silniku i podglądzie pod wartości z OBD2 (obroty,temperatura), a prędkościomierz jeździć i przestawiać wskazówkę (są na to jakieś szybsze sposoby?).
    Są jakieś możliwości odczytu układu bez wylutowywania?
  • Poziom 34  
    Cytat:
    Są jakieś możliwości odczytu układu bez wylutowywania?

    Np. klips, ale nie zawsze idzie w układzie.
    Zalej wszystkie nogi cyną z obu stron do tego dużo topnika może być zwykła kalafonia i schodzi zwykłą kolbą w 5 sekund.
  • Poziom 21  
    coperfild napisał:
    Cytat:
    Są jakieś możliwości odczytu układu bez wylutowywania?

    Np. klips, ale nie zawsze idzie w układzie.
    Zalej wszystkie nogi cyną z obu stron do tego dużo topnika może być zwykła kalafonia i schodzi zwykłą kolbą w 5 sekund.


    Ale to jest DIP8 i to dwustronnie przylutowany, z SMD nie byłoby problemu.

    Odnośnie klips-a to nie chcę czytać, na starym liczniku były ślady programowania przez klipsa (rysy na nóżkach), czyli da się coś takiego odczytać i zaprogramować tylko co można zrobić po-za zwieraniem kwarca i obniżaniem napięcia zasilania.
  • Poziom 31  
    Maher napisał:
    Ale to jest DIP8 i to dwustronnie przylutowany, z SMD nie byłoby problemu.

    Na podstawie tego stwierdzam że problemem jest brak doświadczenia a nie obudowa. Zrobisz to tą samą metodą tylko potrzebujesz normalnej lutownicy chociaż 50W. Potem za pomocą odsysacza oczyść kolejno przelotki. Pierwszo słyszę żeby ktoś się pchał z HA do montażu przewlekanego. Tak samo że nie da się wylutować scalaka z druku dwustronnego używając odsysacza, kwestia umiejętności i odpowiedniego sprzętu.
    Problem z odczytem przez klps może powodować programator. Może mieć zbyt małą wydajność prądową do zasilenia całej szyny licznika a te najtańsze programatory nie mają kontroli napięć. Droższe programatory sprawdzają czy napięcie na pinie zgadza się z tym które usiłują wystawić i jeśli są one różne to zgłaszają błąd wraz z pinem na którym on występuje. Zmierz to zasilanie kostki i w razie potrzeby zasil ją zewnętrznym zasilaczem.
  • Poziom 21  
    Odnośnie odlutowania to układ to DIP8 ale ścieżki nie mają grubości nawet milimetra i nie chcę je po prostu zniszczyć gdy przygrzeje je trochę dłużej lutownicą.
    Napięcia mierzyłem i programator zasilany jest z portu USB i zasilanie na taki sam układ w gnieździe programatora to równe 5.0V, gdy podłączam go poprzez klips-a to spada do 4,85V także wydolność prądowa wydaje się OK.
  • Poziom 31  
    Maher napisał:
    Odnośnie odlutowania to układ to DIP8 ale ścieżki nie mają grubości nawet milimetra i nie chcę je po prostu zniszczyć gdy przygrzeje je trochę dłużej lutownicą.

    To właśnie jest kwestia odpowiedniego sprzętu i doświadczenia, nikt się z tym nie urodził dlatego dziwię się, że rzucasz się na głęboką wodę. Prześledź zasilania czy nie jest to przypadkiem układ w jakiejś odwróconej wersji wyprowadzeń, a następnie sprawdź co się dzieje przy próbie odczytu na pinach wyboru układu, zegara, wejścia i wyjścia danych. Jeśli nie idzie odczytać układu to coś musi blokować którąś z tych lini.
  • Poziom 21  
    Układ nie jest odwrócony bo kupiłem podobny (93c46WP na mniejsze temperatury) i w programatorze i poprzez clip go odczytuje i programuje. Biegunowość zasilania też jest prawidłowa, resztę jak to można sprawdzić?
  • Poziom 21  
    Jeżdżę na angolu, tylko źle liczy mi przebieg w milach i przy LPG jest to trochę kłopotliwe przeliczanie, przez to mam licznik drugi na stole.
    Podałem 5V na CS i do tego zwarłem kwarca i zaczął coś odczytywać tylko same głupoty i za każdym razem co innego. Nikt nie jest w stanie coś doradzić aby go prawidłowo odczytać z klips-a bez rozbierania licznika?

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Załóż angola i pojeździj trochę.

    To żeś zabłysnął. Za takie rady nałapałeś tyle "pomógł"?
  • Poziom 31  
    Maher napisał:
    Nikt nie jest w stanie coś doradzić aby go prawidłowo odczytać z klips-a bez rozbierania licznika?

    Poprzecinaj a później polutuj ścieżki idące do pamięci.
    Upewnij się że zwarłeś odpowiedni kwarc bo na płytce może być ich kilka.
    Maher napisał:
    To żeś zabłysnął. Za takie rady nałapałeś tyle "pomógł"?

    To, że z kranu nie leci woda nie znaczy że kran jest popsuty. Nie pisałeś wcześniej że ciągle jeździsz na angliku i wszystko jest ok.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Klipsem można sobie narobić więcej dziadostwa niż się wydaje. A oszczędność pracy często żadna. Zaopatrz się (pożycz od kogoś) elektryczny odsysacz, nie musi to być od razu Denon i bez problemu wylutujesz.
    Niektórzy stosują jeszcze inną metodę (nie próbowałem nigdy osobiście) - rozgrzewają nóżkę lutownicą i wydmuchują cynę sprężonym powietrzem.
  • Poziom 41  
    Nie dmuchaj sprężonym powietrzem bo zrobisz sobie zwarcie w innym miejscu.
  • Poziom 21  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Kolego skoro jeszcze masz właściwy wsad to rób wylut pamiątki i tyle.
    Jak nie potrafisz wylutować 8 nóżek to zleć to komuś.


    Wylutawać potrafię tylko wiąże się to z dostaniem do drugiej strony płyty drukowanej, a to się wiąże znowu demontażem wskazówek licznika, zdemontowaniem wyświetlacza i ponownym montażem i kalibracją licznika (sama kalibracja licznika to z godzina roboty i przejechanie kilku kilometrów).
    Na starym liczniku były ślady programowania przez klipsa (może nieumiejętne i może przez to licznik głupieje) czyli skoro się da tak programować to po co mam odlutowywać układ.
  • Poziom 21  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Procesor ci psioczy w transmisji.


    Wiem że procesor przeszkadza, ale gry zwieram kwarca to nie powinien wystartować. Własnie jak go zwierałem podłączałem dodatkowo 5V do CS to zacząłem coś odczytywać, spróbuje jeszcze obniżyć napięcie zasilania to może procesor nie będzie mieszał całkiem.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Będziesz kombinował klipsem, odczytasz jakieś śmieci, wgrasz je do drugiego licznika i w ten sposób ubijesz oba liczniki.
    Skoro nie idzie teraz po klipsie to zastanów się czy jak pójdzie to odczyt będzie poprawny.
  • Poziom 21  
    grala1 napisał:
    Będziesz kombinował klipsem, odczytasz jakieś śmieci, wgrasz je do drugiego licznika i w ten sposób ubijesz oba liczniki.
    Skoro nie idzie teraz po klipsie to zastanów się czy jak pójdzie to odczyt będzie poprawny.


    Ja uda się wypracować jakąś dobrą metodę to nie będę musiał licznika całkowicie rozbierać. Wgrywać będę dopiero jak np. zczytam to samo kilkanaście razy.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Tyle że możesz 10 razy odczytać to samo a to nie będzie poprawnym wsadem.
    Możesz ciąć ścieżki tylko czy wiesz jak idą ścieżki pod scalakiem?
    Gdy już wypracujesz tą swoją metodą i uda Ci się odczytać wsad to proponuje wgrać go z powrotem do pamięci i zobaczyć czy po tym zabiegu działa popranie licznik.
  • Poziom 32  
    Panowie taki licznik robi się w przeciągu 30 min., bo rzeczywiście trzeba poświęcić chwilę czasu na niego, a autor nie może zrobić przez 5 dni.
    I do autora.
    Co jeszcze ci podpowiedzieć?
    Po prostu brak wiedzy i sprzętu.
    Zleć komuś zanim zepsujesz bo będzie drożej.
  • Poziom 21  
    bodzio012 napisał:
    Panowie taki licznik robi się w przeciągu 30 min., bo rzeczywiście trzeba poświęcić chwilę czasu na niego, a autor nie może zrobić przez 5 dni.
    I do autora.
    Co jeszcze ci podpowiedzieć?
    Po prostu brak wiedzy i sprzętu.
    Zleć komuś zanim zepsujesz bo będzie drożej.


    Jak na razie nic nie podpowiedziałeś, co do mojej wiedzy to nie zamierzam studiować programowania i działania pamięci dla przeprogramowania jednego układu po klips, pewnie w innych dziedzinach jestem expertem w których ty nie masz najmniejszego pojęcia i po to jest forum aby sobie pomagać i nie tracić nie wiadomo ile więcej czasu z dokształcenia się z innej dziedziny, nie zamierzam też wydawać na sprzęt więcej niż 100zł (który kupiłem wcześniej do programowania innych rzeczy), po drugie licznik kompletny kosztuje 100zł (za anglika dałem 30zł) i też nie zamierzam płacić 150zł za np. przeprogramowania licznika z anglika na kilometry i ustawienie prawidłowego przebiegu i niewiadomo ile drożej za naprawę starego.

    Na razie samochód jeździ, nam kilka miesięcy do przeglądu , odczyty mam też z podglądu telefonu z OBD2.

    Jak się znasz to może rzeczywiście coś doradzisz jak prawidłowo odczytać przez klips-a, bo pewnie jak odlutuje układ to będzie tylko formalność.
  • Poziom 41  
    Dlaczego się upierasz na tego klipsa ze SWOIM programatorem?Skoro nie czyta to tak raczej zostanie.
    Bodzio012 nie jest z pierwszej łapanki ,jak pisze pół godz to sobie daj trzy razy więcej,skoro i tak robisz to kilka dni...Samo czytanie forum nie pomoże,trzeba samemu też działać.
  • Poziom 43  
    Maher napisał:
    w innych dziedzinach jestem expertem w których ty nie masz najmniejszego pojęcia

    Więc zajmij się tym co potrafisz.
    Maher napisał:
    nie zamierzam też wydawać na sprzęt więcej niż 100zł (który kupiłem wcześniej do programowania innych rzeczy), po drugie licznik kompletny kosztuje 100zł (za anglika dałem 30zł) i też nie zamierzam płacić 150zł za np. przeprogramowania licznika z anglika na kilometry i ustawienie prawidłowego przebiegu i niewiadomo ile drożej za naprawę starego.


    To idź kup dużą pizze przejedz szmal i jezdzij na angolu.
  • Poziom 21  
    Ireneo napisał:
    Dlaczego się upierasz na tego klipsa ze SWOIM programatorem?Skoro nie czyta to tak raczej zostanie.
    Bodzio012 nie jest z pierwszej łapanki ,jak pisze pół godz to sobie daj trzy razy więcej,skoro i tak robisz to kilka dni...Samo czytanie forum nie pomoże,trzeba samemu też działać.


    Może programator czyta (czyta tylko w podstawce), tylko procesor miesza i może właśnie obniżenie napięcia pomoże, może źle zwieram kwarca (zwieram dwie nogi od procesora a powinienem wszystko zewrzeć do masy), może powinienem podać np. stan wysoki na którą z nóżek itd.?
  • Poziom 31  
    A może wszystkie możliwe rady juz dostałeś tylko nie chcesz/nie potrafisz sie do nich zastosować?
    Daj już spokój z tym tematem bo Twoje pytanie brzmi analogicznie do: jak zoperować wyrostek za pomocą widelca i noża kuchennego?
    Są tutaj ludzie którzy z tego żyją i nikt im takiej wiedzy na tacy nie podał tylko do wszystkiego dochodzili sami więc nie dziw się, że nikt Cię za rączkę nie poprowadzi bo do tego potrzebna jest elementarna wiedza elektroniczna a Ty zamiast niej masz jedynie rozszczeniową postawę. Tacy jak Ty to najlepsi klienci bo kasuje sie ich podwójnie za odkręcenie tego co nabroili.
    Bajo.
  • Poziom 28  
    Temat powinien zostać zamknięty. Autorowi wszyscy po kolei dali wskazówki co i jak zrobić, więc nie ma nad czym debatować.
  • Poziom 21  
    SQ9MEM napisał:
    Temat powinien zostać zamknięty. Autorowi wszyscy po kolei dali wskazówki co i jak zrobić, więc nie ma nad czym debatować.


    [quote="sk700"
    Są tutaj ludzie którzy z tego żyją i nikt im takiej wiedzy na tacy nie podał tylko do wszystkiego dochodzili sami więc nie dziw się, że nikt Cię za rączkę nie poprowadzi bo do tego potrzebna jest elementarna wiedza elektroniczna a Ty zamiast niej masz jedynie rozszczeniową postawę. Tacy jak Ty to najlepsi klienci bo kasuje sie ich podwójnie za odkręcenie tego co nabroili.
    Bajo.[/quote]

    Widać teraz dlaczego niektórym temat bardzo przeszkadza i jakby mogli to od razu by go wykasowali i zamknęli i pewnie ich porady mogą tylko skutkować uwaleniem licznika. Mi się nie spieszy i poszukam rozwiązań na innych niekoniecznie polskojęzycznych forach i na złość podam gotowe rozwiązanie, a za porady typu wylutuj pamięć dziękuje ale wiedziałem o tym przed założeniem tematu.
  • Poziom 41  
    Problem jest taki że chyba nikt z grzebiących przy autach nie używa takiego jak Ty programatora.A znając kłopoty odczytu takiej pamięci w układzie proponują wylut.Więc w sumie nie to że nikt nie chce pomóc,tylko masz ostrzeżenia że może to się źle skończyć,podparte doświadczeniem,programowaniem takiej pamięci w układzie.Tak że w sumie jak znajdziesz rozwiązanie to prawdziwym fachowcom nie pomożesz :-)