Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra C '02 - Słaby zasięg pilota centralnego zamka po wypraniu kluczyków

dieludolfs 17 Kwi 2016 23:10 2367 20
  • #1 17 Kwi 2016 23:10
    dieludolfs
    Poziom 11  

    Witam, wczorajszego wieczoru razem z kurtką zostały przypadkowo wyprane w pralce automatycznej (temp. prania 40*C) kluczyki od mojej Vectry C z 2002r. Zaraz po wydobyciu kluczyków z pralki rozebrałem pilot, zdemontowałem baterie po czym spsikałem microswitche oraz resztę elektroniki płynem CX-80, a następnie dokładnie wytarłem oraz osuszyłem całą płytkę, zamontowałem nową baterię i zaprogramowałem pilot do auta.
    O dziwo immobilizer działa prawidłowo, samochód otwiera się i zamyka "z przycisków", niestety drastycznie spadł zasięg pilota centralnego zamka - muszę stać praktycznie przy samych drzwiach kierowcy, by udało się cokolwiek zrobić, przy czym zapasowym kluczykiem, siedząc w domu mogę otwierać i zamykać samochód oddalony o jakieś dobre 5 metrów. Chciałbym się zapytać co mogło się uszkodzić w pilocie i czy da się to jakoś naprawić? Poniżej wrzucam dwa zdjęcia płytki zdemontowanej z pilota.

    Opel Vectra C '02 - Słaby zasięg pilota centralnego zamka po wypraniu kluczyków Opel Vectra C '02 - Słaby zasięg pilota centralnego zamka po wypraniu kluczyków

    Na drugim zdjęciu białymi strzałkami zaznaczyłem miejsca, w których poprawiłem lutowania (po uprzednim zdemontowaniu gniazda baterii) gdyż wydawało mi się, że jest to antena. Nie przyniosło to niestety żadnej poprawy.

  • #3 17 Kwi 2016 23:55
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Na początek odlutuj przyciski, zobacz za pomocą zworki czy pomogło ;) Jeśli nie, podnieś duże elementy, wyczyść płytkę pod nimi, przelotki wszystkie polutuj.

  • #4 18 Kwi 2016 06:55
    zdzichra
    Poziom 28  

    dieludolfs napisał:
    Zaraz po wydobyciu kluczyków z pralki rozebrałem pilot, zdemontowałem baterie po czym spsikałem microswitche oraz resztę elektroniki płynem CX-80

    CX-80 to niezbyt słuszny wybór.Wymyj w alkoholu izopropylowym nie pozostawia żadnych pozostałości po sobie w przeciwieństwie do CX.W ostateczności możesz przepłukać w normalnym spirytusie tylko później go nie pij :)
    W obwodach w.cz.(a do takich możemy zaliczyć pilota) każde zanieczyszczenie płytki może powodować jej inną pracę niż przewidywał producent.

  • #5 18 Kwi 2016 11:02
    emeryt2
    Poziom 42  

    Swiczy nie ruszaj , gdyż centralka przyjęła pilota, gdyby było inaczej można bawić się włącznikami.
    Obwód w.cz. gra tu zasadniczą rolę oraz ten "środkowy " US. Zdichra dobrze podpowiada.

  • #6 18 Kwi 2016 17:29
    dieludolfs
    Poziom 11  

    Dzięki Panowie za podpowiedzi. Próbowałem zrobić tak jak radziliście, wylutowałem jeszcze raz gniazdo baterii, umyłem całą płytkę i elementy w alkoholu, po czym dokładnie całość wytarłem i osuszyłem, zaprogramowałem ponownie pilot do auta i żadnej poprawy - auto otwiera się i zamyka dopiero gdy się stoi przy drzwiach kierowcy, gdy się od nich oddalę o jakieś 1,5m to centralny zamek już nie reaguje. Próbowałem również zworki zamiast microswitchy i dalej to samo.

  • #7 18 Kwi 2016 21:03
    rob4028
    Poziom 23  

    Pilot do wymiany...
    Już wcześniej pisałem.......

  • #8 18 Kwi 2016 21:17
    dieludolfs
    Poziom 11  

    A który element z płytki muszę przelutować do nowego pilota, żeby immobiliser prawidłowo działał?

  • #9 18 Kwi 2016 22:58
    rob4028
    Poziom 23  

    Procesor- ten na środku.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ale te piloty bardzo fajnie się programują:D:D:D

  • #10 18 Kwi 2016 23:52
    dieludolfs
    Poziom 11  

    OP-COM sobie poradzi z zaprogramowaniem immobilisera nowego kluczyka?

  • #11 19 Kwi 2016 00:04
    rob4028
    Poziom 23  

    Nie mam pojęcia. Ja pracuję na oryginale:D:D

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wo ist Dernbach?

  • #12 19 Kwi 2016 00:44
    Ture11
    Poziom 33  

    A czy przypadkiem w tej pralce bateria nie dostała łupnia i nie rozładowała się znacznie...? Nie widzę informacji, by kolega wymienił baterię :-).

    P.s. Taki preparat dla elektroników, Cleanser Druk, ma napisane, że służy do czyszczenia również obwodów W.CZ. :-)

  • #13 19 Kwi 2016 05:33
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    dieludolfs napisał:
    zamontowałem nową baterię


    Tutaj jest wiec to nie bateria.

  • #14 21 Kwi 2016 14:06
    dieludolfs
    Poziom 11  

    Dokładnie, bateria nówka sztuka CR2032, napięcie w stanie spoczynku 3.17V, po naciśnięciu któregokolwiek z przycisku napięcie spada do 2.98V, więc problem musi leżeć gdzieś w elektronice.

  • #15 21 Kwi 2016 14:40
    emeryt2
    Poziom 42  

    Spadek napięcie 0,2 V , to nic nadzwyczajnego , tak ma być przy tej baterii.!
    Ponowna płukanka (izopropylen) nie pomogła?

  • #16 21 Kwi 2016 22:39
    rob4028
    Poziom 23  

    rob4028 napisał:
    Pilot do wymiany...
    Już wcześniej pisałem.......

    jak wyżej...

  • #17 06 Wrz 2016 21:29
    dieludolfs
    Poziom 11  

    Zakupiłem drugi kluczyk z Vauxhualla Vectry i niestety OP-COM nie chce go zaprogramować, podczas wybrania opcji "zaprogramuj używany transponder" po chwili wyrzuca błąd "programowanie nieudane". Programowanie oczywiście robiłem przy włączonym zapłonie za pomocą nowego kluczyka.
    Jakieś wskazówki co powinienem zrobić, aby nowy kluczyk udało się wgrać?

  • #18 07 Wrz 2016 05:45
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Op-com spokojnie programuje kluczyki w vectrze. Nowy masz prekodowany czy czysty?

  • #19 26 Wrz 2016 22:16
    dieludolfs
    Poziom 11  

    piotrekwoj1 napisał:
    Nowy masz prekodowany czy czysty?

    "Nowy" pilot jest używany, pochodzi z przedliftowgo Vauxhualla Vectry C. Op-Com jak już pisałem nie za bardzo ma ochotę go zaprogramować.

    Jaki element z nowego kluczyka powinienem wlutować do starego, aby odzyskać pełny zasięg?

  • Pomocny post
    #20 27 Wrz 2016 05:38
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Tej używki nie zakodujesz bez prekodowania, ze swojego do tego co kupiłeś przelutuj transponder i wtedy zakoduj centralny bo immo powinno być ok.

  • #21 03 Sie 2017 17:32
    kabzik24
    Poziom 1  

    Poda mi ktoś oznaczenie procesora?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME