Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra C '02 - Słaby zasięg pilota centralnego zamka po wypraniu kluczyków

17 Kwi 2016 23:10 7008 24
  • Poziom 11  
    Witam, wczorajszego wieczoru razem z kurtką zostały przypadkowo wyprane w pralce automatycznej (temp. prania 40*C) kluczyki od mojej Vectry C z 2002r. Zaraz po wydobyciu kluczyków z pralki rozebrałem pilot, zdemontowałem baterie po czym spsikałem microswitche oraz resztę elektroniki płynem CX-80, a następnie dokładnie wytarłem oraz osuszyłem całą płytkę, zamontowałem nową baterię i zaprogramowałem pilot do auta.
    O dziwo immobilizer działa prawidłowo, samochód otwiera się i zamyka "z przycisków", niestety drastycznie spadł zasięg pilota centralnego zamka - muszę stać praktycznie przy samych drzwiach kierowcy, by udało się cokolwiek zrobić, przy czym zapasowym kluczykiem, siedząc w domu mogę otwierać i zamykać samochód oddalony o jakieś dobre 5 metrów. Chciałbym się zapytać co mogło się uszkodzić w pilocie i czy da się to jakoś naprawić? Poniżej wrzucam dwa zdjęcia płytki zdemontowanej z pilota.

    Opel Vectra C '02 - Słaby zasięg pilota centralnego zamka po wypraniu kluczyków Opel Vectra C '02 - Słaby zasięg pilota centralnego zamka po wypraniu kluczyków

    Na drugim zdjęciu białymi strzałkami zaznaczyłem miejsca, w których poprawiłem lutowania (po uprzednim zdemontowaniu gniazda baterii) gdyż wydawało mi się, że jest to antena. Nie przyniosło to niestety żadnej poprawy.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na początek odlutuj przyciski, zobacz za pomocą zworki czy pomogło ;) Jeśli nie, podnieś duże elementy, wyczyść płytkę pod nimi, przelotki wszystkie polutuj.
  • Poziom 30  
    dieludolfs napisał:
    Zaraz po wydobyciu kluczyków z pralki rozebrałem pilot, zdemontowałem baterie po czym spsikałem microswitche oraz resztę elektroniki płynem CX-80

    CX-80 to niezbyt słuszny wybór.Wymyj w alkoholu izopropylowym nie pozostawia żadnych pozostałości po sobie w przeciwieństwie do CX.W ostateczności możesz przepłukać w normalnym spirytusie tylko później go nie pij :)
    W obwodach w.cz.(a do takich możemy zaliczyć pilota) każde zanieczyszczenie płytki może powodować jej inną pracę niż przewidywał producent.
  • Poziom 42  
    Swiczy nie ruszaj , gdyż centralka przyjęła pilota, gdyby było inaczej można bawić się włącznikami.
    Obwód w.cz. gra tu zasadniczą rolę oraz ten "środkowy " US. Zdichra dobrze podpowiada.
  • Poziom 11  
    Dzięki Panowie za podpowiedzi. Próbowałem zrobić tak jak radziliście, wylutowałem jeszcze raz gniazdo baterii, umyłem całą płytkę i elementy w alkoholu, po czym dokładnie całość wytarłem i osuszyłem, zaprogramowałem ponownie pilot do auta i żadnej poprawy - auto otwiera się i zamyka dopiero gdy się stoi przy drzwiach kierowcy, gdy się od nich oddalę o jakieś 1,5m to centralny zamek już nie reaguje. Próbowałem również zworki zamiast microswitchy i dalej to samo.
  • Poziom 25  
    Pilot do wymiany...
    Już wcześniej pisałem.......
  • Poziom 11  
    A który element z płytki muszę przelutować do nowego pilota, żeby immobiliser prawidłowo działał?
  • Poziom 25  
    Procesor- ten na środku.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ale te piloty bardzo fajnie się programują:D:D:D
  • Poziom 11  
    OP-COM sobie poradzi z zaprogramowaniem immobilisera nowego kluczyka?
  • Poziom 25  
    Nie mam pojęcia. Ja pracuję na oryginale:D:D

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wo ist Dernbach?
  • Poziom 36  
    A czy przypadkiem w tej pralce bateria nie dostała łupnia i nie rozładowała się znacznie...? Nie widzę informacji, by kolega wymienił baterię :-).

    P.s. Taki preparat dla elektroników, Cleanser Druk, ma napisane, że służy do czyszczenia również obwodów W.CZ. :-)
  • Poziom 38  
    dieludolfs napisał:
    zamontowałem nową baterię


    Tutaj jest wiec to nie bateria.
  • Poziom 11  
    Dokładnie, bateria nówka sztuka CR2032, napięcie w stanie spoczynku 3.17V, po naciśnięciu któregokolwiek z przycisku napięcie spada do 2.98V, więc problem musi leżeć gdzieś w elektronice.
  • Poziom 42  
    Spadek napięcie 0,2 V , to nic nadzwyczajnego , tak ma być przy tej baterii.!
    Ponowna płukanka (izopropylen) nie pomogła?
  • Poziom 25  
    rob4028 napisał:
    Pilot do wymiany...
    Już wcześniej pisałem.......

    jak wyżej...
  • Poziom 11  
    Zakupiłem drugi kluczyk z Vauxhualla Vectry i niestety OP-COM nie chce go zaprogramować, podczas wybrania opcji "zaprogramuj używany transponder" po chwili wyrzuca błąd "programowanie nieudane". Programowanie oczywiście robiłem przy włączonym zapłonie za pomocą nowego kluczyka.
    Jakieś wskazówki co powinienem zrobić, aby nowy kluczyk udało się wgrać?
  • Poziom 38  
    Op-com spokojnie programuje kluczyki w vectrze. Nowy masz prekodowany czy czysty?
  • Poziom 11  
    piotrekwoj1 napisał:
    Nowy masz prekodowany czy czysty?

    "Nowy" pilot jest używany, pochodzi z przedliftowgo Vauxhualla Vectry C. Op-Com jak już pisałem nie za bardzo ma ochotę go zaprogramować.

    Jaki element z nowego kluczyka powinienem wlutować do starego, aby odzyskać pełny zasięg?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Tej używki nie zakodujesz bez prekodowania, ze swojego do tego co kupiłeś przelutuj transponder i wtedy zakoduj centralny bo immo powinno być ok.
  • Poziom 2  
    Poda mi ktoś oznaczenie procesora?
  • Poziom 8  
    witam,
    Zakupiłem używany pilot, wlutowałem nowy transponder, który został prekodowany. Udało mi się zaprogramować immo jednak pilot nie działa. Na testerze wysyła sygnał.
    Czy te piloty tak mają, że nie da się zakodować ich pod inny samochód?
  • Poziom 38  
    Próbowałeś robić synchronizację.
  • Poziom 8  
    Nie robiłem. Moge prosić instrukcje?