Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Trabant, syrena, maluch - Regulowane fotele w starszych autach

kaseciak22 18 Kwi 2016 01:56 4524 23
  • #1 18 Kwi 2016 01:56
    kaseciak22
    Poziom 16  

    Witam
    Ostatnimi czasy zastanawiałem się, czy w starszych samochodach typu np. Trabant, syrena, "maluch" itp. była możliwa zarówno regulacja oparc od foteli jak i przesuwania całych foteli do tylu i do przodu. Jeżeli nie to czy byłaby możliwa ich zmiana na takie z tym udogodnieniem? Wiem ze pytanie może wydawać się głupie, aczkolwiek prawie w ogóle nie znam się na samochodach A ta informacja jest mi bardzo potrzebna.

    0 23
  • #2 18 Kwi 2016 04:52
    Lech54
    Poziom 20  

    Witam.
    W 126P były stosowane fotele kierowcy i pasażera tylko przesuwane do przodu i do tyłu. Regulacji oparcia nie było. Można było cały fotel pochylić do przodu przy wsiadaniu na tylne siedzenie. Można je wymienić na inne pod warunkiem dopasowania nowego fotela do prowadnic na podłodze,

    0
  • #3 18 Kwi 2016 07:15
    zdzichra
    Poziom 29  

    W Syrenie regulacja tył przód przesunięcie rozwiązane było w ten sposób,że do podłogi była przyspawana listwa z otworami a do siedzenia przyspawane "haki" co umożliwiało przy okazji pochylanie siedzeń przy wsiadaniu.Regulacja przesunięcia fotela wymagała jego przechylenia,wyciągnięcia z otworów i zamontowaniu w innych otworach-taka to bolszaja tjechnika wtedy była :D
    Regulacji oparcia brak.

    0
  • #4 18 Kwi 2016 08:36
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Ojciec w latach 60-tych miał Moskwicza 407. Patent z dziurami w podłodze był ten sam co w Syrenie, tyle że nie było potrzebne odchylanie siedzeń do wsiadania i wysiadania z tylnej kanapy (Moskwicz miał czworo drzwi) tak więc siedzisko z przodu było pojedyncze, a oparcia podwójne. Było więc możliwe przesuwanie w przód/tył tylko całości. Była jednak ciekawa cecha tego siedzenia: możliwe było jego rozłożenie do spania. Kładło się oparcia, ale całe siedzenie wyciągało się z auta, obracało o 180 stopni i montowało z powrotem "przodem do tyłu" (oparcie było pod kierownicą) Trzeba przyznać, że uzyskana płaszczyzna była zaskakującą równa i wygodna do spania. :)
    Można jeszcze zwrócić uwagę na sposób blokowania siedzeń: w Syrenie (z uwagi na częste używanie) blokada miała kształt dźwigni na sprężynie którą można było nacisnąć nogą przy wsiadaniu do tyłu) W Moskwiczu (z uwagi na rzadkie używanie) były to po prostu dwa jarzma dociskające szyny siedzenia do podłogi przy pomocy śrub "motylkowych"

    1
  • #5 19 Kwi 2016 19:38
    kaseciak22
    Poziom 16  

    A co sądzicie o trabancie?

    Dodano po 3 [godziny] 23 [minuty]:

    A co sądzicie o trabancie? Tzn czy w nim była możliwa w jakimkolwiek sposób regulacja oparc oraz przesuwania samych siedzen (zwłaszcza przednich) w tył i w przód? Konkretnie chodzi mi o model 601 i wszystkie jego odmiany, ewentualnie ten ostatni 1.1

    0
  • #6 09 Maj 2016 21:49
    Mihó
    Poziom 27  

    Zarówno 601 jak i 1.1 posiadają regulację przesuwu fotela i pochylenia oparcia. Niestety, gdy wypuszczasz kogoś z tylnej kanapy, to oparcie masz do ustawienia na nowo

    0
  • #7 29 Maj 2016 14:29
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, siedzenie w malcu mozna było pochylać, była regulacja oparcia nie we wszystkich modelach i w tych modelach już z przełomu lat 70-80 była jak mnie pamięć nie myli to miał oznaczenie K jak komfort. :D

    0
  • #8 17 Lip 2016 18:09
    RYCHO35
    Poziom 9  

    Choć temat już sprzed kilku tygodni to się podepnę-jak wopor napisał w maluchu była opcja regulacji oparcia foteli przednich i były one najczęściej na rynki zachodnie. Miałem kiedyś malucha na rynek holenderski i miał właśnie regulowane oparcia. Samochód był z roku '80 lub '81 i wyposażeniem baaardzo odbiegał od krajowych.

    0
  • #9 18 Lip 2016 19:50
    DjMapet
    Poziom 43  

    Kolega miał limitowanego Brown-a. Nie dość że było regulowane oparcie fotela kierowcy, to jeszcze zagłówki, bezwładnościowe pasy, wsteczne światła, Włoski osprzęt silnika. :-)

    Pozdrawiam.

    0
  • #10 19 Lip 2016 14:05
    kaseciak22
    Poziom 16  

    Witam ponownie
    Cały temat "odsuwanych siedzeń w starszych samochodach" został poruszony, ponieważ ja z kolegami składamy się na taki właśnie starszy samochód, z tymże dla osoby dość otyłej. Jakie auto z czasów PRL lub ewentualnie trochę pózniejszych moglibyście dla kogoś takiego zarekomendować? Tzn. chodzi mi o w miarę wszechstronne wnętrze, szczególnie za kierownicą.

    0
  • #11 19 Lip 2016 14:59
    kortyleski
    Poziom 41  

    Jakie by nie było to będzie wymagało kapitalnego remontu. A to są bardzo duże pieniądze. Zdajesz sobie z tego sprawę? Z takich większych i kultowych to fiat 125 pikap, polonez coupe. O maluchu czy trabancie zapomnij, tam normalny człowiek ma ciasno a co dopiero większy. Może jakiś busik? Barkas albo coś od Volkswagena..
    Jaki budżet?

    0
  • #13 20 Lip 2016 14:32
    DjMapet
    Poziom 43  

    To nie rozumiem, dlaczego przy takim budżecie interesuje Cię:

    kaseciak22 napisał:
    Trabant, syrena, maluch

    Za taką kasę, można kupić wygodne autko z przedziału lat (mniej/więcej) 2000-2005.
    Jak w miarę dokładnie określisz preferencje przyszłego użytkownika auta, to na pewno coś konkretnego doradzimy.

    Pozdrawiam.

    0
  • #15 21 Lip 2016 11:02
    RYCHO35
    Poziom 9  

    Trudno coś polecić ale pracował kiedyś ze mną kiedyś mocno otyły pan i jeździł zastawą 1100p. Szczerze mówiąc nie wiem jak się tam mieścił ale faktem jest ze ją użytkował i to intensywnie. Ale...łamał się fotel i nie wytrzymywało zawieszenie z jego strony! W skodzie 105-120 też jest sporo miejsca za kółkiem ale zawias też raczej delikatny. Może faktycznie tak jak napisał kortyleski jakiś barkas itp bo trudno żeby polecać nyse czy innego tarpana. O, a może honker? Zależy jak będzie wykorzystywał ten samochód.

    0
  • #16 19 Gru 2016 16:25
    mossa125125
    Poziom 12  

    Polecam Wartburga, dość przestronny, fotele regulowane, a za taką kasę to może być ten z silnikiem czterosuwowym.

    0
  • #18 19 Gru 2016 17:14
    kkknc
    Poziom 42  
  • #19 04 Sty 2017 16:50
    Lech54
    Poziom 20  

    Witam. Mam Poloneza Caro GLE 1992 r. przebieg 32 tys. km. Pojemność 1,5 52kW (82 KM) Stan idealny w oryginalnym lakierze. W sam raz do tęższej osoby.

    0
  • #20 04 Sty 2017 17:43
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Lech54 napisał:
    W sam raz do tęższej osoby
    Lech54 napisał:
    Witam. Mam Poloneza Caro GLE 1992 r. przebieg 32 tys. km. Pojemność 1,5 52kW (82 KM) Stan idealny w oryginalnym lakierze. W sam raz do tęższej osoby


    Coś więcej?

    Dodano po 36 [sekundy]:

    Bo ja się ledwo mieściłem jako kierowca a mam zaledwie 86kg i jestem chudzinka.

    0
  • #21 04 Sty 2017 18:16
    Lech54
    Poziom 20  

    Za kierownicą Poloneza swobodnie zmieści się kierowca swobodnie o wzroście 180 i wadze 120.Kierownica regulowana a fotel przesuwany i regulowane oparcie. Jeśli coś więcej to proszę o konkretne pytanie. Samochód bez grama rdzy.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Proszę nie zamieniać tematu w portal ogłoszeniowy. Takie informacje można autorowi na PW wysłać. Następnym razem będzie ostrzeżenie!
    3.1.14. Nie wysyłaj wiadomości w złym dziale forum, powoduje to bałagan na forum. Przed zadaniem pytania, przeczytaj opis działu.
    3.1.10. Nie reklamuj stron internetowych lub usług w jakiejkolwiek formie.

    0
  • #22 08 Sty 2017 23:16
    kaseciak22
    Poziom 16  

    Przed paroma laty widziałem pod jednym z okolicznych szpitali w moim mieście, dosyć otyłego starszego pana, który najnormalniej w świecie... utknął w drzwiach od Poldka. Więc nie wiem czy taki samochód byłby najlepszym pomysłem.

    0
  • #23 13 Sty 2017 09:22
    Lech54
    Poziom 20  

    To zostaje auto tylko dwu drzwiowe . Tam są drzwi dłuższe.

    0
  • #24 13 Sty 2017 11:13
    DjMapet
    Poziom 43  

    To z osobowych zostaje chyba tylko Syrena, no i może Trabant. Nie wiem, czy któraś inna osobówka z tamtego okresu miała szersze drzwi od Syrenki.
    Tyle, że eksploatacja takiego auta, może okazać się wielokrotnie droższa, od aut z przełomu wieków. :-)

    Pozdrawiam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów