Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault scenic ll 1.9dci 04r - Jakis slaby od biegu jalowego.

18 Kwi 2016 14:36 1008 6
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich. Panowie borykam się z problemem swojego szczeniaka tj. Scenic ll 1.9 dCI 120km. Co mu jest nie wiem. Staram się poszukać jakichś tropów na własną rękę bo wiem że mechanicy mnie skasują i pewnie niewiele zdziałają. Problem w tym, że jakoś brak mu mocy. Dzieje się tak tylko w zakresie od 800 do 2000 obrotów a powyżej jest dobrze. Praktycznie jadąc na 2-3 biegu z obrotami 800 i pedałem gazu w podłodze reakcja jest mało zauważalna. Obroty rosną ale powoli i też tak samo ciągnie. Później puści małego, szarego dymka.Turbo załączy, dostanie kopa i idzie do ok. 3500 obrotów, bo powyżej to już katowanie go.
    Szukam sposobu diagnozy dlaczego nie idzie w dolnym zakresie obrotów. W porównaniu do VW Bory TDI zostaje tak w tyle, że mnie nie widać.Jemu po prostu brak tego zrywu, jest jakby zamulony. Coś jak tryb serwisowy tylko, że później załącza się turbo.
    Nie ma komunikatów. Turbo po regeneracji.
    Może macie jakiś pomysł? Tylko proszę nie odsyłajcie mnie od razu do super specjalistów, wiem znają się na pewno ale wcześniej skasują jak za zboże.
    Z góry dziękuję.
  • Poziom 41  
    Bez diagnostyki i podglądu wartości rzeczywistych Clipem podczas jazdy niewiele zdziałasz.
  • Poziom 25  
    Sprawdź czy silnik ma ,,przedmuchy'' , czy EGR sprawny, może być problem z przepływką. Ciśnienie paliwa też do kontroli. Trzeba pojeżdzić z Clipem i pogapić się w parametry. Mam podobnie w swoim Espace IV , tylko u mnie silnik ma spore przedmuchy, więc wali z odmy do dolotu poza przepływką i dawki paliwa odpowiedniej nie ma. Budzi się od 2000obr/min.
  • Poziom 11  
    No powiem koledze ze na postoju na biegu jałowym dmucha z wlewu oleju.Ale zapewniano mnie ze te typy tak maja.Oleju zaraza nic nie spali ,od wymiany do wymiany.Może i cos z paliwem jest nie tak.Na autostradzie jak przycisne go to po jakimś czasie wejdzie w tryb serwisowy z błędem "injektion a controler".Po resecie stacyjki idzie dalej. Sprawa z Egr wygląda tak że, działa ale czy dobrze nie wiem.Robiłem go już bo zacinał się, a jak jest teraz nie wiem.Myślę, że narazie zrobię mu wymianę filtrów powietrze i paliwo.

    A o co chodzi ci z tym ciśnieniem paliwa.....????
    Boję się też o wtryski,co z nimi.Mam wrażenie że czasem przy zmianie pogody np. po deszczu diabeł w niego wstępuje,że idzie jak szalony..

    Dodano po 12 [minuty]:

    Chmmm. Dziwnie się zachowuje.Miałem problemy z egr.Ale zawsze były komunikaty w kompie ,a teraz jest niby ok. Zachowuje się jakby powietrza nie miał bo jak go turbina doładuje to już idzie.

    Martwi mnie też spalanie,średnie to 9-10l.Mało jezdrze w trasie,a jak już to na tempomacie ,pokaże i 6l ,ale to bez przyspieszania.Jakiekolwiek musniecie gazu to już od razu 13-15-18l.
  • Poziom 25  
    Ciśnienie żądane i rzeczywiste muszą się w miarę pokrywać ,to musisz sprawdzić podczas testu drogowego, w zakresie obrotów , w których auto nie ciągnie. Moja też w deszcz szajby dostaje , mokry icek i para w powietrzu;). Warto też do kolektora ssącego luknąć, bo czasmi smołą na amen zabity.
  • Poziom 11  
    Kolektor ? Może i tak.Ale jak robili turbo bo poszedł olej to czyscili wszystko.Ale mię wiem czy Egr prawidłowo pracuje.Tak czy siak klip pokaze,nie tylko błędy ale i odpowiednie lub nie wartości. A ty już w swojej uporales się z tym brakiem mocy.??
  • Poziom 25  
    Składam drugi silnik, ale słabo idzie bo klientom trzeba robić ;). Zmienie słupek to zobaczę czy się poprawi. Mam też w domu Megankę 1,9dci ze zdrowym motorem ,bez przedmuchów i ona idzie praktycznie od wolnych obrotów. Nie dymi ani na czarno ani na szaro mimo, że trochę podłubałem w mapach ;)