Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Falownik wektorowy + silnik PM

Carcik_W 18 Apr 2016 16:56 2238 13
Fluke Pomiar Jakości Zasilania
    Carcik_W
    Level 12  
    Witam.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć że nie mam żadnego doświadczenia w silnikach z magnesami trwałymi ani z falownikami wektorowymi więc moje pytania mogą okazać się dla części kolegów śmieszne.

Posiadam silnik z magnesami trwałymi:
    (bardzo nietypowe parametry)
    98,7A/325VAC
    4610RPM/103Nm
    50kW

Jest to silnik od samochodu EV więc nie ma własnej karty katalogowej więc nawet znalezienie tych parametrów było trudne a i tak pochodzą one po części od innych ludzi którzy je zmierzyli.

Wyczytałem że silniki z magnesami trwałymi muszą być zasilane/sterowane metodą zorientowano-polową albo wektorową. Czy falownik który mam na myśli (Danfoss VLT5000) ma możliwość pracy z takim silnikiem bez enkodera ? Silnik nie jest w niego wyposażony co wyczytałem może być problemem (dużo wyższa cena falownika).

Mam na stole falownik VLT3000 (stary lecz sprawny) lecz ma moc chyba 2,2kW czy mogę ten silnik sprawdzić na stole bez obciążenia i będzie pracował prawidłowo (wiadomo bez obciążania go)

Zakup falownika o mocy 45kW to koszt 3,5-4tys (używany) i chciałbym dobrze się zorientować zanim dokonam błędnego zakupu.
  • Fluke Pomiar Jakości Zasilania
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    Prawdopodobnie to typ silnika PMSM (Permanent Magnets Synchronous