Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW GOLF IV 4 - Regeneracja Sprężarki klmiatyzacji SD7V16

19 Apr 2016 19:38 4725 17
  • User removed account  
  • Level 35  
    Nie sądzę, że uda Ci się zdobyć potrzebne części. Jeśli zdecydujesz się na zakup nowej, bądź używki, to uważaj na nr sprężarki, bo musi być identyczny z nr. Twojej sprężarki (końcówka nr. decyduje o sposobie mocowania, w zależności od modelu silnika).
  • Level 28  
    Kup chińczyka za około 400 zł i problem z głowy. Chodzi około 4 lat przy ciągle włączonej klimatyzacji. Szkoda pieniędzy na części, chyba że planujesz jeździć tym autem 10 lat. Te sprężarki często puszczają na wałku i przeważnie na tym polega regeneracja.
  • Level 11  
    Z tego co pamiętam to sanden, mam w środku zawór wydajnościowy, jak on pada to sprężarka słabo toczy lub wogule. Zawór kosztuje kolo 70 zł i jest przykręcony do płyty zaworowej. A jak by miał przetarte uszczelniacze na tłokach to raczej słabo się opłaca regenerować, i kwestia czy nie było syfu w ukladzie?
  • Level 41  
    ziutek16 wrote:
    Z tego co pamiętam to sanden, mam w środku zawór wydajnościowy, jak on pada to sprężarka słabo toczy lub wogule. Zawór kosztuje kolo 70 zł i jest przykręcony do płyty zaworowej. A jak by miał przetarte uszczelniacze na tłokach to raczej słabo się opłaca regenerować, i kwestia czy nie było syfu w ukladzie?

    Jak pamięć myli to Google podpowie że tam nie ma zaworu.
  • Level 11  
    Ireneo wrote:

    Jak pamięć myli to Google podpowie że tam nie ma zaworu.

    Google jednak podpowiada że zawór sterujący środku sprężarki jest i w golfie to była częsta przypadłość, że padały i w tedy sprężania nie mam.

    Żeby była jasność nie chodzi mi o elektrozawór, tylko zawór sterujący (wydajnościowy) środku sprężarki przykręcony wraz z pytą zaworową.
  • Level 41  
    Przecież tam jest sprzęgło?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Oki pomyliłem z zaworem zamiast sprzęgła :-)
  • Level 41  
    Ireneo wrote:
    Przecież tam jest sprzęgło?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Oki pomyliłem z zaworem zamiast sprzęgła :-)


    Są sprężarki które mają i sprzęgło i zawór.
    W tych sprężarkach chyba nie było zaworu o ile dobrze pamiętam.
  • Level 11  
    Jest montowany i można go wymienić bez ściągania sprężarki z auta, odkrecasz tylna pokrywę i mamy go na wyciągnięcie ręki.
  • Level 41  
    Krótko - gdzie dochodzą kabelki , do sprzęgła czy do tyłu sprężarki.
    I wszystko w temacie.
  • Level 41  
    Aleksander_01 wrote:
    Krótko - gdzie dochodzą kabelki , do sprzęgła czy do tyłu sprężarki.
    I wszystko w temacie.

    Nie o ten zawór chodzi,też o nim myślałem. :-)
  • User removed account  
  • Level 11  
    Wszystko zależy od temperatury na zewnątrz, 3 bar na niskiem jest trochę za wysokim ciśnieniem, żeby chodziło powinno być w okolicy 2- 2,5.
  • Level 18  
    Co do montażu - wykorzystuje się przyrządy podobne do stożków.
    Ciśnienie LP 1,5-2,5bara
    Grzesiek794239 wrote:
    ziutek16 wrote:
    Z tego co pamiętam to sanden, mam w środku zawór wydajnościowy, jak on pada to sprężarka słabo toczy lub wogule. Zawór kosztuje kolo 70 zł i jest przykręcony do płyty zaworowej. A jak by miał przetarte uszczelniacze na tłokach to raczej słabo się opłaca regenerować, i kwestia czy nie było syfu w ukladzie?


    Tak jest zawór w niej. Ale wymiana jego nie pomoże gdyż tłoczki mają duże luzy na boki, ścianka tłoka jest wyższa niż pierścienia. A te pierścienie nie do zdobycia. Ciekawi mnie jak oni je w ogóle założyli. Spręzarka padła gdyż nie było w niej już praktycznie nic oleju. Według mnie płukaniem układu w serwisach ją załatwili. Wcześniej miałem produkcji Japońskiej teraz kupiłem taki sam tylko produkcji szwedzkiej. Czy ktoś wie jakie powinny być ciśnienia w 1.9tdi? Jakie wysokie jakie niskie? Bo z tego co mi wiadomo to na wysokim jest bez przerwy 8bar a niskie 3bar. Czynnika wchodzi od 750-850gr
  • User removed account  
  • Level 18  
    Czytając Twój pomysł z azotem to jednak wymóg posiadania certyfikatu jest właściwy.
    Azotem to szczelność można sprawdzić a nie poprawność działania układu klimatyzcji.
  • User removed account  
  • Level 18  
    Sprężarka cierpi a będzie cierpieć bardziej gdy zrobi się ciepło gdy jest jest duzo czynnika. Po co to więcej czynnika?