Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF IV 4 - Regeneracja Sprężarki klmiatyzacji SD7V16

19 Kwi 2016 19:38 4005 17
  • Użytkownik usunął konto  
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 35  
    Nie sądzę, że uda Ci się zdobyć potrzebne części. Jeśli zdecydujesz się na zakup nowej, bądź używki, to uważaj na nr sprężarki, bo musi być identyczny z nr. Twojej sprężarki (końcówka nr. decyduje o sposobie mocowania, w zależności od modelu silnika).
  • Poziom 28  
    Kup chińczyka za około 400 zł i problem z głowy. Chodzi około 4 lat przy ciągle włączonej klimatyzacji. Szkoda pieniędzy na części, chyba że planujesz jeździć tym autem 10 lat. Te sprężarki często puszczają na wałku i przeważnie na tym polega regeneracja.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 11  
    Z tego co pamiętam to sanden, mam w środku zawór wydajnościowy, jak on pada to sprężarka słabo toczy lub wogule. Zawór kosztuje kolo 70 zł i jest przykręcony do płyty zaworowej. A jak by miał przetarte uszczelniacze na tłokach to raczej słabo się opłaca regenerować, i kwestia czy nie było syfu w ukladzie?
  • Poziom 41  
    ziutek16 napisał:
    Z tego co pamiętam to sanden, mam w środku zawór wydajnościowy, jak on pada to sprężarka słabo toczy lub wogule. Zawór kosztuje kolo 70 zł i jest przykręcony do płyty zaworowej. A jak by miał przetarte uszczelniacze na tłokach to raczej słabo się opłaca regenerować, i kwestia czy nie było syfu w ukladzie?

    Jak pamięć myli to Google podpowie że tam nie ma zaworu.
  • Poziom 11  
    Ireneo napisał:

    Jak pamięć myli to Google podpowie że tam nie ma zaworu.

    Google jednak podpowiada że zawór sterujący środku sprężarki jest i w golfie to była częsta przypadłość, że padały i w tedy sprężania nie mam.

    Żeby była jasność nie chodzi mi o elektrozawór, tylko zawór sterujący (wydajnościowy) środku sprężarki przykręcony wraz z pytą zaworową.
  • Poziom 41  
    Przecież tam jest sprzęgło?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Oki pomyliłem z zaworem zamiast sprzęgła :-)
  • Poziom 40  
    Ireneo napisał:
    Przecież tam jest sprzęgło?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Oki pomyliłem z zaworem zamiast sprzęgła :-)


    Są sprężarki które mają i sprzęgło i zawór.
    W tych sprężarkach chyba nie było zaworu o ile dobrze pamiętam.
  • Poziom 11  
    Jest montowany i można go wymienić bez ściągania sprężarki z auta, odkrecasz tylna pokrywę i mamy go na wyciągnięcie ręki.
  • Poziom 40  
    Krótko - gdzie dochodzą kabelki , do sprzęgła czy do tyłu sprężarki.
    I wszystko w temacie.
  • Poziom 41  
    Aleksander_01 napisał:
    Krótko - gdzie dochodzą kabelki , do sprzęgła czy do tyłu sprężarki.
    I wszystko w temacie.

    Nie o ten zawór chodzi,też o nim myślałem. :-)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Wszystko zależy od temperatury na zewnątrz, 3 bar na niskiem jest trochę za wysokim ciśnieniem, żeby chodziło powinno być w okolicy 2- 2,5.
  • Poziom 17  
    Co do montażu - wykorzystuje się przyrządy podobne do stożków.
    Ciśnienie LP 1,5-2,5bara
    Grzesiek794239 napisał:
    ziutek16 napisał:
    Z tego co pamiętam to sanden, mam w środku zawór wydajnościowy, jak on pada to sprężarka słabo toczy lub wogule. Zawór kosztuje kolo 70 zł i jest przykręcony do płyty zaworowej. A jak by miał przetarte uszczelniacze na tłokach to raczej słabo się opłaca regenerować, i kwestia czy nie było syfu w ukladzie?


    Tak jest zawór w niej. Ale wymiana jego nie pomoże gdyż tłoczki mają duże luzy na boki, ścianka tłoka jest wyższa niż pierścienia. A te pierścienie nie do zdobycia. Ciekawi mnie jak oni je w ogóle założyli. Spręzarka padła gdyż nie było w niej już praktycznie nic oleju. Według mnie płukaniem układu w serwisach ją załatwili. Wcześniej miałem produkcji Japońskiej teraz kupiłem taki sam tylko produkcji szwedzkiej. Czy ktoś wie jakie powinny być ciśnienia w 1.9tdi? Jakie wysokie jakie niskie? Bo z tego co mi wiadomo to na wysokim jest bez przerwy 8bar a niskie 3bar. Czynnika wchodzi od 750-850gr
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Czytając Twój pomysł z azotem to jednak wymóg posiadania certyfikatu jest właściwy.
    Azotem to szczelność można sprawdzić a nie poprawność działania układu klimatyzcji.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Sprężarka cierpi a będzie cierpieć bardziej gdy zrobi się ciepło gdy jest jest duzo czynnika. Po co to więcej czynnika?