Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór napędu bramy przesuwnej Beninca BULL 8 OM.S.PM i Tousek pull T5.

joszkok 20 Kwi 2016 08:09 1500 9
  • #1 20 Kwi 2016 08:09
    joszkok
    Poziom 3  

    Witam
    Po przeczytaniu kilku tematów na forach i opinii zastanawiam się nad kupnem napędu do bramy przesuwnej o masie ok 250kg dwóch firm o podobnych rozwiązaniach tj. smarowanie ciągłe w oleju, Beninca BULL 8 OM.S.PM i Tousek pull T5. Proszę w związku z tym o podaniu, który napęd jest lepszy i mniej awaryjny w naszym klimacie, bo mieszkam na śląsku i śniegu czasami jest dość dużo, a nie stać mnie na kosztowne naprawy? Pragnę nadmienić,mimo że Beninca podana jest do większych bram jest tansza od Touska, to mam dylemat dotyczący jej pracy bo Beninca ma przekladnie z brązu a Tousek hartowana stal. Proszę doradzić czy są jakieś jeszcze inne napedy w olejowej kąpieli i czy to rozwiązanie jest mniej awaryjne od standardowych?

    0 9
  • #2 20 Kwi 2016 16:49
    Marek J.
    Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne

    Z tych dwóch raczej Beninca. Wybieraj z dużym zapasem mocy (momentu obrotowego) więc jeżeli Tousek to T8...
    Można wziąć pod uwagę FAAC 746 (sprzęgło dwutarczowe w oleju) , oraz GiBiDi seria SL800 lub najlepiej PASS ( - nie do zajechania..., w PEŁNEJ kąpieli olejowej- w mniej więcej połowie lat 90-ych były często montowane siłowniki PaSS i elektronika czasami w nich padała ale silnik i przekładnia w oleju wygląda w nich do dzisiaj jak nówka...)

    0
  • Pomocny post
    #4 20 Kwi 2016 20:43
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Jakby rozwiazanie w kapieli olejowej było priorytetem i coś wyjątkowego dawało w tej klasie napedów, to wszyscy by tak robili. 99% automatów przydomowych ma smar i w niczy im to nie przeszkadza pracować kilkanaście lat i wiecej bez awarii. Mam came BX i od 9 lat do niego nie zajrzałem ( a powinienem...). Widziałem tez napędy po 15 latach pracy i tez brak jakiegoś zużycia samej przekładni. Ważniejszy jest stan bramy ( utrzymanie łożysk rolek w dobrym stanie) niż to czy napęd ma olej , czy smar, bo przeciętny napęd przydomowy pracuje 2-3 min dziennie.
    Reasumując jest mnóstwo napędów spełniających warunki uciągu 250-likowej bramy, i osobiście w tym przypadku wolałbym pójść w ekonomiczniejsze napędy 24V np robusa 600, który bedzie znacznie szybszy i znacznie tańszy.

    Dodano po 9 [minuty]:

    joszkok napisał:
    to mam dylemat dotyczący jej pracy bo Beninca ma przekladnie z brązu a Tousek hartowana stal

    To tylko takie gadanie, , że my mamy cos lepszego niz konkurencja, a te rozwiazania w praktyce moga być równoważne, albo o dziwo: trwalsze z brązu i stali.
    O ile wiem, to elementy stalowa w przekładni slimakowej wybitnie wymagają oleju, bo ich chwilowy nawet brak powoduje szybkie zatarcie, a przekładnie z brązu i stali doskonale sobie radzą ze smarem stałym i nawet jego brakiem.

    0
  • #5 20 Kwi 2016 20:58
    grzechotnik
    Poziom 23  

    Dodano po 9 [minuty]:

    andrzej lukaszewicz napisał:

    O ile wiem, to elementy stalowa w przekładni slimakowej wybitnie wymagają oleju, bo ich chwilowy nawet brak powoduje szybkie zatarcie, a przekładnie z brązu i stali doskonale sobie radzą ze smarem stałym i nawet jego brakiem.


    Wiesz co piszesz?? czy piszesz co wiesz?

    0
  • Pomocny post
    #6 20 Kwi 2016 21:41
    Marek J.
    Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne

    Jak widzisz kolego @joszkok zadawanie pytań typu "co lepsze"," którą firmę wybrać" itp itd na tym forum to zmora pytającego i powód do sporów odpowiadających o wyższości Świąt Wielkanocnych nad Bożym Narodzeniem...
    Wg mnie i mojego skromnego doświadczenia kieruj się zasadami -jeżeli już przekonany jesteś do napędu w oleju (wg mnie słusznie) to:
    - napęd powinien być firmowy z przedstawicielstwem w Polsce, z serwisem gwarancyjnym i pogwarancyjnym oraz z zapleczem części zamiennych w krajowym magazynie
    - napęd powinien mieć spory zapas mocy -makaroniarze trochę inaczej to liczą ( dla bram poruszających się na rolkach po szynie jezdnej - czyli praktycznie jednakowy niewielki opór na całej długości pracy), a u Ciebie dochodzi jeszcze śnieg...
    - oczywiście ze względu na ten śnieg i potencjalne grudy na listwie wyłączniki krańcowe magnetyczne lub indukcyjne
    - również ze względu na warunki które podałeś wybrałbym napęd z silnikiem 230V bez zabezpieczenia amperometrycznego ale za to ze sprzęgłem elektrycznym (regulacja siły w centrali na poziomie programowania) lub mechanicznym (regulacja mechaniczna docisku tarcz ciernych) i ewentualnie enkoderem.
    - to o czym pisał @andrzej lukaszewicz odnośnie bramy jest chyba najważniejsze ale i oczywiste...
    Pozdrawiam.

    Dodano po 22 [minuty]:

    Panowie po co się "podniecać"? Generalnie kolega @andrzej lukaszewicz ma rację...Jeżeli ktoś nie wierzy niech wyleje ze swojej skrzyni biegów w samochodzie olej i napakuje smaru....
    Jednak ponieważ prędkości obrotowe są mniejsze a czas pracy w automatach jest krótszy producenci ładują tam smar, który i tak po kilkudziesięciu cyklach odkłada się w miejscach których smarować nie trzeba, a przekładnia zostaje prawie sucha...Co do stali i mosiądzu to po pierwsze właściwości cierne mosiądzu są lepsze i dlatego przeważnie są stosowane ślimacznice z mosiądzu i tworzywa, a po drugie w większosci przypadków ślimak jest zintegrowany z wirnikiem silnika i stanowi droższą część od ślimacznicy. W przypadku zużycia przekładni ( bez smarowania) szybciej zużywa się mosiądz jako mniej twardy i wymieniamy tylko ślimacznicę.
    W niektórych napędach (m.in chińskich )ślimaki są demontowalne z wirnika i wtedy stalowe ślimacznice wymienia się w komplecie ze stalowymi ślimakami.

    0
  • #7 20 Kwi 2016 21:45
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    grzechotnik napisał:
    Wiesz co piszesz?? czy piszesz co wiesz?

    Możesz rozwinąć o co chodzi, co wnosi coś do tematu?
    Moderowany przez suworow:

    Temat dość ciekawie się zaczął i może szkoda by skończył się bezsensownymi kłótniami.
    Z góry dziękuję za zrozumienie.
    To że wpisałem się w post-cie kolegi Andrzeja to tylko i wyłącznie przypadek. Po prostu w tej chwili był ostatnim.

    0
  • #8 21 Kwi 2016 20:53
    joszkok
    Poziom 3  

    Dziękuje wszystkim za opinię. I teraz tylko poszukam serwisu najbliższego do Beninki na slasku. Bo Tousek to ma na penwno slasku glownego dystrybutora na Polskę, ale ceną mnie powala.

    0
  • #9 22 Kwi 2016 09:55
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Kilka razy montowałem beninc'ę z kapielą olejową i automat solidnie wykonany, ale niczym szczególnym sie nie wyróżnia z punktu widzenia użytkownika. Wielkie toporne piloty to-go , a pewno unikałbym pseudo ekologicznych lamp LED, których po prostu nie widać w dzień. Poza tym reszta ok, ale takie uwagi to można podać przy każdym napędzie, bo ideału nie ma.

    0
  • #10 24 Kwi 2016 05:50
    rumcajs kra
    Poziom 11  

    od lat montuje tousek i działa bez problemu jak widać po ilości wpisów na forum, jest droższy owszem ,ale cena idzie z jakością i niezawodnością wybieraj

    0