Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z wifi - UPC 120 mb/s , ubee evw3226

pajelo 20 Kwi 2016 12:08 2490 24
  • #1 20 Kwi 2016 12:08
    pajelo
    Poziom 6  

    Mój problem jest bardzo nietypowy więc spróbuję go jak najdokładniej opisać.

    Ostatnio przedłużyłem umowę z UPC w wyniku czego mam internet 120 mb/s. W ramach przedłużenia wymieniono mi router z Thomsona na Ubee evw3226.

    Mieszkam w bloku , mieszkanie ma 3 odrębne pokoju w każdym z nich znajduje się laptop.

    W pokoju gdzie znajduje się router znajduje się laptop nr 1 - prędkości wifi na nim to koło 70-85 mb/s po wifi więc jak na blok bardzo dobrze.
    W pokoju drugim znajduje się laptop nr 2 - jako , że jest to najbardziej oddalony pokój od routera prędkość wifi na nim to 20-30 mb/s ale stabilnie.
    W ostatnim pokoju - w odległości w linii prostej o routera koło 3 m - znajduje się laptop nr 3. I tutaj zaczyna się prawdziwy problem.

    Mianowicie w sytuacji kiedy włączone są laptopy nr 1 i nr 2 - razem lub osobno - internet działa bez zastrzeżeń, nie ma przerw , ping nie skacze , spadki prędkości nieznaczne. W sytuacji gdy podłącza się laptop nr 3 internet zaczyna wariować. Co 10-15 min tak jakby internet w ogóle zrywało , spadki prędkości do 1-2 mb/s . Drastyczny spadek pingów. Po wyłączenia laptopa nr 3 problem znika. Internet działa stabilnie i nie zrywa.

    Ma ktoś pomysł czym to może być spowodowane ? Próbowałem już wszystkiego - zmiana kanału , zmiana szerokości nadawania , zmiana położenia routera w pokoju (niżej , wyżej ). Nic nie pomaga a problem występuje tylko przy łączeniu się laptopa nr 3.

    1 24
  • #2 20 Kwi 2016 12:18
    Gitner
    Poziom 27  

    Może to problem z laptopem? Jak wygląda sytuacja gdy laptop 3 jest na kablu? Adesacja z WIFI jest po DHCP?

    0
  • #3 20 Kwi 2016 12:27
    antek1cza
    Poziom 29  

    pajelo napisał:
    Ma ktoś pomysł czym to może być spowodowane ? Próbowałem już wszystkiego
    A podłączenie zewnętrznej karty WiFi po USB ale takiej która ma minimum 150Mbs

    0
  • #4 20 Kwi 2016 12:29
    pajelo
    Poziom 6  

    Z kablem nie próbowałem. Czym jest adesacja i DHCP - niestety jestem totalnym laikiem , więc nie bardzo wiem o co chodzi.

    Niestety nie dysponuje zewnętrzną kartą sieciową.

    0
  • #5 20 Kwi 2016 14:23
    Stefan1121
    Poziom 20  

    Jakie masz ustawienia karty sieciowej IP automatycznie czy na stałe ustawione??

    0
  • #6 20 Kwi 2016 15:47
    pajelo
    Poziom 6  

    W jaki sposób to sprawdzić?

    0
  • #8 20 Kwi 2016 19:21
    pajelo
    Poziom 6  

    Z kablem testowane - przy kablu i wyłączeniu wifi wszystko wraca do normalności. Ustawienia karty sieciowej dokładnie takie jak podane na tej stronie. Przed chwilą przeprowadzony test na 3 laptopach.

    Uruchomiliśmy cmd na każdym laptopie i wpisaliśmy komendę "ping". W sytuacji gdy pojawiły się wysokie pingi wifi w laptopie 3 zostało wyłączone i sytuacja wróciła do normy.

    Ktoś ma jakieś pomysły bo z czymś takim się nie spotkałem ?

    1
  • Pomocny post
    #9 20 Kwi 2016 19:26
    hermes-80
    Poziom 43  

    Kiepska kompatybilność karty sieciowej/sterowników wifi z nadajnikiem.
    Modele kart wifi w lapkach?
    Wersja sterownika wifi w lapkach?

    0
  • #10 20 Kwi 2016 19:35
    pajelo
    Poziom 6  

    Laptop nr 1
    Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 1030
    Wersja sterownika : 15.11.0.7

    Laptop nr 2
    Atheros AR9285 Wireless Network Adapter
    Wersja sterownika : 9.2.0.427

    Laptop nr 3
    Karta Qualcomm Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter
    Wersja sterownika: 3.0.2.182

    0
  • #11 20 Kwi 2016 19:37
    hermes-80
    Poziom 43  

    Jakie systemy operacyjne?

    0
  • #12 20 Kwi 2016 19:44
    pajelo
    Poziom 6  

    Laptop 1
    Windows 10

    Laptop 2
    Windows 7

    Laptop 3
    Windows 10

    0
  • #14 20 Kwi 2016 20:00
    pajelo
    Poziom 6  

    Aktualizacja nic nie dała. Problem nadal występuje. Co ciekawe cały problem pojawił się mniej więcej 1.5 tygodnia temu w momencie kiedy przedłużałem umowę i w UPC przełączyli z 30 mb/s do 120 mb/s

    0
  • Pomocny post
    #15 21 Kwi 2016 00:47
    antek1cza
    Poziom 29  

    Proponuję :
    1. Wyłączyć laptop 1 i 2 i włączyć tylko 3. Jak teraz on sam chodzi dobrze czy też źle ?
    2. Jak chodzi źle to co się dzieje zrywa połączenie internetowe czy połączenie bezprzewodowe WiFi ?
    3. Jak chodzi dobrze na kablu lan podłączonym do routera a na wifi nie to coś jest z kartą o czym już koledzy pisali.
    4. Pożyczyć od kogoś kartę WiFi po USB i zrobić próby, jak wówczas jest ok to z kartą w laptopie 3 coś nie tak.
    5.

    pajelo napisał:
    Aktualizacja nic nie dała.
    Sterownika karty bez zmian to zostaje uszkodzenie sprzętowe.
    6. Jeżeli komputer jest na gwarancji to dzwonić do pomocy technicznej przedstawiciela producenta. W Dellach stosowana jest naprawa w mieszkaniu po wcześniejszej konsultacji z serwisem.
    7. Jak po gwarancji to poszukać samego modułu wifi od niego w necie.
    8. Trochę mnie zastanawia co kolega napisał
    pajelo napisał:
    Co ciekawe cały problem pojawił się mniej więcej 1.5 tygodnia temu w momencie kiedy przedłużałem umowę i w UPC przełączyli z 30 mb/s do 120 mb/s
    . Ta zmiana spowodowała tylko przyspieszenie internetu i jeżeli już to trochę mogła by "przytkać" router ale jak inne komputery działają ok i po LAN też dobrze to może być zbieg okoliczności. Albo przyspieszenie łącza internetowego spowodowało nie wyrabianie się karty WiFi w laptopie 3 ale to raczej mogło wystąpić przy starszym sprzęcie.

    0
  • #16 21 Kwi 2016 09:06
    pajelo
    Poziom 6  

    antek1cza napisał:
    Proponuję :
    1. Wyłączyć laptop 1 i 2 i włączyć tylko 3. Jak teraz on sam chodzi dobrze czy też źle ?
    2. Jak chodzi źle to co się dzieje zrywa połączenie internetowe czy połączenie bezprzewodowe WiFi ?
    3. Jak chodzi dobrze na kablu lan podłączonym do routera a na wifi nie to coś jest z kartą o czym już koledzy pisali.
    4. Pożyczyć od kogoś kartę WiFi po USB i zrobić próby, jak wówczas jest ok to z kartą w laptopie 3 coś nie tak.
    5.
    pajelo napisał:
    Aktualizacja nic nie dała.
    Sterownika karty bez zmian to zostaje uszkodzenie sprzętowe.
    6. Jeżeli komputer jest na gwarancji to dzwonić do pomocy technicznej przedstawiciela producenta. W Dellach stosowana jest naprawa w mieszkaniu po wcześniejszej konsultacji z serwisem.
    7. Jak po gwarancji to poszukać samego modułu wifi od niego w necie.
    8. Trochę mnie zastanawia co kolega napisał
    pajelo napisał:
    Co ciekawe cały problem pojawił się mniej więcej 1.5 tygodnia temu w momencie kiedy przedłużałem umowę i w UPC przełączyli z 30 mb/s do 120 mb/s
    . Ta zmiana spowodowała tylko przyspieszenie internetu i jeżeli już to trochę mogła by "przytkać" router ale jak inne komputery działają ok i po LAN też dobrze to może być zbieg okoliczności. Albo przyspieszenie łącza internetowego spowodowało nie wyrabianie się karty WiFi w laptopie 3 ale to raczej mogło wystąpić przy starszym sprzęcie.


    1.Przy włączonym laptopie nr 3 internet niestety się zwiesza cały czas.
    Wrzucam dwa logi. "Log" przy działających 3 laptopach (jak widać problem pojawił się po pewnym czasie - pingowane było mniej więcej w okresie od 15 do 19:20. I jak widać dopiero gdzieś koło 18:45 pojawiły się problemy.
    "Log1" pingowane tylko przy laptopie nr1 i nr2 a więc tych nie sprawujących problemów.

    2. Jak działa źle to i zrywa połączenia i są masakryczne pingi i prędkość spada do 0.5 mb/s - patrz logi

    4. Niestety na chwilę obecną nie dysponujemy kartą zewnętrzną więc nie jesteśmy w stanie przeprowadzić testów.

    6. Laptop jest Samsunga , czy jest na gwarancji tego nie wiem bo to laptop nie mój a współlokatora.

    0
  • #17 21 Kwi 2016 20:24
    antek1cza
    Poziom 29  

    Nie potrzebnie kolega cytuje cały post 15 robi to tylko zamieszanie (informacje się dublują). Żeby odpowiedzieć na konkretny fragment wystarczy go zaznaczyć i kliknąć na przycisk po prawej stronie u góry, obok gwiazdki "Cytowanie selektywne". Można Swój post skorygować.

    pajelo napisał:
    2. Jak działa źle to i zrywa połączenia i są masakryczne pingi
    Jak dobrze zrozumiałem to połączenie WiFi też zrywa , łączy się i znowu zrywa ? Niech kolega to dobrze sprawdzi nie zwraca na razie uwagi na internet i pingi !
    Chodzi o to czy połączenie WiFi z routerem jest zawsze, jaka jest moc sygnału lub chociaż wzrokowo ile kresek pokazuje ikona w otoczeniu wifi ? Tam też pisze jakie jest połączenie: słabe, dobre itp.
    pajelo napisał:
    6. Laptop jest Samsunga , czy jest na gwarancji tego nie wiem
    Może można to sprawdzić podobnie jak w Dellu : trzeba wejść na stronę przedstawiciela Samsunga w Polsce i poszukać tematu "gwarancja" . Powinna wyświetlić się podstrona na której można zdalnie sprawdzić jej ważność wpisując nr.seryjny notebooka.

    0
  • #18 21 Kwi 2016 20:58
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    @pajelo
    To chyba nawet też Ty:
    http://forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?p=165434#165434
    Zadałem tam pytania, wskazałem program - gdzie wyniki i odpowiedzi?.
    "Skąd wiesz, że to problem z netem a nie samym wifi - to, że Cię rozłącza, są wysokie pingi może być winny zawalony eter - fala radiowa tylko w powietrzu ma kształt koła - tylko tam, w budynkach masz przeszkody, sygnał wifi może się też odbijać od przeszkód itd."
    "Jakimś InSSIDerem na lapku z problemem musisz go zainstalować i zrobić skanowanie sieci wifi. "

    0
  • #19 22 Kwi 2016 14:46
    pajelo
    Poziom 6  

    Sorry , że nie odpisywałem , ale wczoraj byłem zajęty i nie miałem za bardzo jak odpisać. Na wstępie dodam , że problem został raczej rozwiązany - wczoraj przyszedł do mnie router Asus RT-AC56U. Ubee przełączyłem w tryb bridge , podłączyłem własny router i ... do tej pory jakoś działa. Oczywiście są spadki prędkości , ale to raczej wynika z zbyt dużej liczby sieci wifi w okolicy. Niemniej laptop nr 3 nie oddziałuje już w taki sposób na pozostałe laptopy.

    antek1cza napisał:
    Jak dobrze zrozumiałem to połączenie WiFi też zrywa , łączy się i znowu zrywa ? Niech kolega to dobrze sprawdzi nie zwraca na razie uwagi na internet i pingi !
    Chodzi o to czy połączenie WiFi z routerem jest zawsze, jaka jest moc sygnału lub chociaż wzrokowo ile kresek pokazuje ikona w otoczeniu wifi ? Tam też pisze jakie jest połączenie: słabe, dobre itp.


    W chili kiedy laptop nr 3 podłączyłem się do sieci następował gwałtowny spadek prędkości na każdym laptopie (na laptopie nr 1 z 80-90 do 1-0.5 , na laptopie nr 2 z 20-30 do 1-0.5). Następnie było chwilowe całkowite zerwanie połaczenia (wykrzyknik przy znaku połączenia wifi w prawym dolnym rogu na każdym laptopie). Dalej prędkość stopniowo wzrastała żeby po 3-4 min wrócić do normalności. Za 15-20 min cały "cykl" się powtarzał. Po odłączeniu laptopa nr 3 problem nie występował.

    Wrzucam również screena z inssidera
    Problem z wifi - UPC 120 mb/s , ubee evw3226

    EDIT
    Jednak się pospieszyłem z tym rozwiązaniem problemu. Niestety nadal zdarzają się krótkotrwałe skoki pingów - może to być spowodowane zbyt dużą liczbą sieci wifi w pobliżu ? Czy może ja źle router podłączyłem do Ubee ?

    0
  • #20 22 Kwi 2016 15:15
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    pajelo napisał:
    Ubee przełączyłem w tryb bridge

    To upewnij się w Moje UPC - czy usługa Wi-Free jest wyłączona - przełączenie Ubee w tryb mostu NIE wyłącza tej usługi - wifi nie działa, ale to Wi-Free jak najbardziej działa - i też generuje dodatkowy bałagan w eterze.
    pajelo napisał:
    może to być spowodowane zbyt dużą liczbą sieci wifi w pobliżu ?

    Sygnał i tak nie jest rewelacyjny z tego Asusa (przesunąć go w inne miejsce), sieci masz tam widocznych z 15, a jeszcze po prawej możesz belkę i możesz ją przesunąć jeszcze niżej - może być, że sieci jest z 30... :D .
    Twoja sieć działa na kanale 9 - wątpię, byś znalazł w ogóle kanał wolny - unikaj 1, 6 i 11 - to kanały aktywowane standardowo - szukaj jakiegoś wolnego kanału, a jeśli się nie da, to inny mniej "zawalony" i pamiętaj o położeniu Asusa w innym miejscu.
    pajelo napisał:
    router Asus RT-AC56U

    Dlaczego kupiłeś router bez anten zewnętrznych? - jeśli możesz, oddaj go/zamień na taki z antenami zewnętrznymi - zasięg będzie o niebo lepszy.

    Ewentualnie przesiadka na 5 GHz - może będzie lepiej, ale to też karty sieciowe w komputerach i innych sprzętach muszą obsługiwać to pasmo.

    0
  • #21 22 Kwi 2016 16:54
    pajelo
    Poziom 6  

    Wifi free wylaczone.

    Kupiłem ten router właśnie ze względu na 5GHz i dualband. Nie wszystkie urządzenia które mamy w mieszkaniu pracują w 5GHz. Jako że przesiadka na 5GHz będzie następować stopniowo wraz z wymianą sprzętu potrzebowałem czegoś co będzie nadawać na 2.4 GHz i 5GHz jednocześnie. Ten router mi to gwarantuje. Dodatkowo jest jednym z lepszych w tej klasie więc zdecydowałem się na jego zakup.

    W miejscu gdzie stoi laptop z którego wrzuciłem screena pomiar telefonem na 5 GHz wykazał 3 kreski zasięgu i prędkość 117 mb/s czyli leciało z maksymalną szybkoscia.

    Wczoraj doliczylem się 26 sieci wykrywanym przez mojego laptopa.

    0
  • #22 22 Kwi 2016 17:09
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    pajelo napisał:
    Kupiłem ten router właśnie ze względu na 5GHz i dualband.

    Ten też to ma: Asus RT-AC66U, albo RT-AC68U :D .
    pajelo napisał:
    W miejscu gdzie stoi laptop z którego wrzuciłem screena pomiar telefonem na 5 GHz wykazał 3 kreski zasięgu i prędkość 117 mb/s czyli leciało z maksymalną szybkoscia

    To już pozostawiam Twojej decyzji "sprzętowej" co do już zakupionego routera.

    Powodzenia i szybkich transferów ;) .

    0
  • #23 22 Kwi 2016 17:25
    pajelo
    Poziom 6  

    Wymienione przez Ciebie routery faktycznie mają anteny zewnętrzne ale jednocześnie sa droższe +/- 100-150 zł.

    Mieszkanie nie jest duże - kolo 50m2 - więc powinno starczyć zasięgu.

    Zresztą odnoszę wrażenie że w laptopie nr 3 jest słaba karta sieciowa bo faktycznie zasięg ma 3 kreski. Ale na latopie nr 2 ktory znajduje się dalej od routera niż laptop 3 (pokój gdzie znajduje się laptop nr 3 jest pokojem przejściowym do pokoju gdzie znajduje się laptop nr 2) zasięg jest porównywalny a czasami lepszy bo wynosi 3-4 kreski.

    Rozumiem że wzrost pingow jest spowodowany zbyt dużą ilością sieci wifi?

    0
  • Pomocny post
    #24 22 Kwi 2016 18:29
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    pajelo napisał:
    Rozumiem że wzrost pingow jest spowodowany zbyt dużą ilością sieci wifi?

    By to wykluczyć, lub potwierdzić - musiałbyś się kablowo podłączyć do Asusa i testować - jeśli będzie lepiej, to masz odpowiedź, jeśli nie, to już trzeba szukać dalej, być może na łączu operatora - ale by znowu to zrobić, musisz się upewnić, czy to nie aby problem jest właśnie u Ciebie - dlatego propozycja z kablem (nie ma innej możliwości tego sprawdzić).

    0
  • #25 22 Kwi 2016 19:16
    pajelo
    Poziom 6  

    Po kablu do asus prędkość koło 115 mb/s więc to wina śmietnika w eterze.

    1
  Szukaj w 5mln produktów