Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Fabryka Prądu
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kocioł kondensacyjny - Jaki kocioł do domu.

20 Kwi 2016 17:06 2769 42
  • Poziom 25  
    Witam.
    Jako że nie znam się na tym zupełnie chce zadać specjalista dwa pytania.
    1. Jakiej mocy kocioł gazowy do domu.
    Dom nowy z pustaka 25, ocieplony 20cm styropianu.
    Wszędzie podlogowka pow. 136 m2.
    Kocioł ma pracować z pompa ciepła powietrze - woda.
    Kocioł ma być jednofunkcyjny i podgrzewać tez cwu w zasobniki około 150 l.
    2. Jakiej firmy kocioł, jako ze dom blisko większego miasta z dostępem do serwisu nie powinno być problemu.
  • Fabryka Prądu
  • Poziom 39  
    gumiś_rzesz napisał:
    Wszędzie podlogowka pow. 136 m2.
    Kocioł ma pracować z pompa ciepła powietrze - woda.
    Kocioł ma być jednofunkcyjny i podgrzewać tez cwu w zasobniki około 150 l.

Nie widze sensu ekonomicznego i logicznego montowania tych dwóch źródeł ciepła jednocześnie. Albo jedno, albo drugie. Gaz z rury, czy ze zbiornika LPG?
    Średnio i orientacyjnie bedziesz potrzebował ok. 5-6kW na cały budynek (w zimę, a znacznie mniej w okresach przejściowych), reszta to zapas na CWU.
    Wiekszość kotłów o mocy 20kW jak i mniejszej mocy będzie dla ciebie ok. Istotny jest też. minimalny poziom modulacji palnika.
  • Specjalista - systemy grzewcze