Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partner闚

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME
Europejski lider sprzeda篡 techniki i elektroniki.
Prosz, dodaj wyj徠ek elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Ubywa p造n ch這dzacy ze zbiorniczka wyr闚nawczego MAZDA MPV RF5C

lucu 20 Kwi 2016 19:50 1320 8
  • #1 20 Kwi 2016 19:50
    lucu
    Poziom 12  

    Problem z p造nem ch這dz帷ym.
    Jestem "szcz窷liwym" posiadaczem mazdy mpv 2003 r. diesel RF5C 2.0 136 km.

    Wczoraj przy standardowej wymianie oleju oleju zauwa篡貫m, 瞠 poziom p造nu ch這dz帷ego w zbiorniczku wyr闚nawczym jest poni瞠j minimum.
    Zdarza這 si, ze p造n dolewa貫m ale zazwyczaj w niewielkich ilo軼iach, nie wiem 100 ml na miesi帷, mo瞠 mniej.

    P造n oczywi軼ie uzupe軟i貫m do kreski F (FULL).

    Dzisiaj autem zrobi貫m na pocz徠ku oko這 120 km do嗆 spokojnej jazdy – po czym sprawdzi貫m poziom p造nu by ok – minimalnie ni瞠j ni zala貫m (na prawd minimalnie).

    Po czym zrobi貫m autem oko這 150 km ju do嗆 szybkiej jazdy 130-140 km/h, zajecha貫m do domu otworzy貫m mask i ku mojemu zdziwieniu znowu poziom p造nu poni瞠j L (LOW), du穎 "wyplu這" woko這 w篹yka odpowietrzaj帷ego, gdy popu軼i貫m korek od zbiorniczka – pod ci郾ieniem cz窷 p造nu wr鏂i豉 do zbiorniczka – troszk powy瞠j LOW.

    Auto nie dymi WCALE, czy zimne czy gor帷e.

    Gdy wymieniali olej sprawdza貫m pod autem i nie widzia貫m 瘸dnych wyciek闚, od g鏎y te nic nie wida.

    Jakie 15 ty km wcze郾iej auto mia這 gruntowny remont silnika 陰cznie z planowaniem g這wicy, wymiana uszczelki, wymian rozrz康u, turbiny, sprz璕豉 itd.

    Do teraz super chodzi這. Je寮zi貫m nim raczej oszcz璠nie (asekuracyjnie) po 5 ty km od remontu by豉 wymiana oleju i teraz po 10 ty km.

    Olej jaki u篡wam to MOTUL 10W40 SYNERGIE +

    Podjecha貫m do mojego mechaniora, popatrzy, pougniata w篹e, stwierdzi, 瞠 s mi瘯kie, ok i 瞠 wyklucza uszczelk ze wzgl璠u na brak jakiegokolwiek dymu, wyklucza pop瘯ana g這wic i blok, gdy silnik by na wierzchu i wszystko by這 ok, pompa wody te by豉 nowa przy wymianie rozrz康u.

    Podejrzenie rzuci na niesprawny korek zbiorniczka wyr闚nawczego lub termostat.

    Stwierdzi, 瞠 korek powinien lekko upuszcza ci郾ienie a gdy tak si nie staje w闚czas przy jego nadmiarze mo瞠 doj嗆 do wyplucia p造nu.

    Nakaza na pocz徠ek wymian tego korka, p騧niej ewentualnie termostat.

    Co my郵icie o tym ?

    Jakie wsze porady ?

    Ju mam troszk do嗆 tego auta – bo p馧 roku temu bardzo si na nie wykosztowa貫m.

    0 8
  • #2 20 Kwi 2016 20:26
    mariuszkam
    Poziom 12  

    Przy ubytku niedu瞠j ilo軼i p造nu, to w徠pi, aby by這 to zauwa瘸lne w kolorze spalin. Sprawdzaj stan oleju czy nie przybywa. Mo瞠 by ubytek p造nu na 陰czeniach przewod闚 i przy ma造m wycieku, po prostu wyparuje, wi璚 nie zauwa篡sz plamy pod autem

    Dodano po 2 [minuty]:

    Je郵i wypluwa p造n poprzez korek, to wida to na zbiorniczku...lub w komorze silnika.

    0
  • #3 20 Kwi 2016 20:26
    lucu
    Poziom 12  

    P造n wyplu這 przez w篹yk w zbiorniczku wyr闚nawczym. Bo obok niego jest mokro.
    Ubytek nie by ma造 od stanu FULL do stanu poni瞠j LOW. Po 150 km do嗆 szybkiej jazdy. Wcze郾iej po oko這 120 km jazdy spokojnej praktycznie nic nie uby這.

    0
  • #4 20 Kwi 2016 20:30
    marcino2000
    Poziom 24  

    Korek jak najbardziej mo磧iwy, wymie.
    Czy auto nie ma utrudnionego odpalania rano? Po nagrzaniu przy堯 lusterko do wydechu i zobacz czy nie wykrapla si p造n ch這dniczy (przypadek kiedy p造n dostaje si do komory spalania)

    Sprawd czy nie przyby這 oleju, lub/i nie pojawi si jego ppdw鎩ny stan lub/i majonez pod korkoem wlewu oleju (przypadek gdy do oleju przedostaje si p造n)

    Szczelno嗆 simmeringu pompy wody, lubjej korpusu, to samo z termostatem,

    0
  • #5 20 Kwi 2016 20:40
    mariuszkam
    Poziom 12  

    A mo瞠 mia貫 za du篡 stan p造nu w zbiorniczku i przy zwi瘯szonym ci郾ieniu nadmiar wyplu這, lub jest za duze ci郾ienie w uk豉dzie a to wi捫e si z nieszczelno軼i w uszczelce pod g這wic...

    Dodano po 2 [minuty]:

    czego nie zrozumia貫m....je郵i po je寮zie otworzysz korek na zbiorniczku, to normalne, 瞠 p造n si wyleje. W miar sch這dzenia spada ci郾ienie i p造n powinien cofn望 si do ch這dnicy.

    Dodano po 5 [minuty]:

    mia貫m podobny przypadek w Hondzie mojej 穎ny...auto si grza這(nie zawsze) i bardzo cz瘰to wywala這 p造n ze zbiorniczka....po wymianie uszczelki pod g這wic, wszystko wr鏂i這 do normy. Nie sugeruj, 瞠 u Ciebie mo瞠 by podobnie, ale to, 瞠 mia貫 wymienion uszczelk nie oznacza, ze jest sprawna. Mechanicy te pope軟iaj b喚dy..

    0
  • #6 20 Kwi 2016 20:43
    lucu
    Poziom 12  

    Auto pali dobrze, czy zimne czy nagrzane - bez r騜nicy, lusterko przy這輳 jutro. Oleju nie przybywa - wr璚z dolewam (oko這 100 ml na 1000 km), majonezu te nie zauwa篡貫m.

    Bior pod uwag nieszczelno嗆 uszczelki pod g這wic ale cholera 15 ty km temu by豉 wymieniana i g這wica by豉 planowana, w篹e przy nagrzanym aucie s mi瘯kie a mimo to jak odkr璚 korek p造n wraca do zbiorniczka - do嗆 gwa速ownie - mo瞠 faktycznie korek 幢e dzia豉. Tylko dziwi mnie fakt, 瞠 by這 dobrze i co nagle si korek zepsu - wizualnie wygl康a na ok. Ju zam闚i貫m na allegro drugi.

    Stan by poni瞠j LOW wi璚 po prostu dola貫m p造nu.

    P造n wyplu這 po szybkiej je寮zie przy spokojnej (na podobnym dystansie) nic sie nie sta這. Mniemam, 瞠 przy dynamiczniejszej je寮zie po prostu wzros這 ci郾ienie, silnik si bardziej nagrza i w ko鎍u dynamicznie korek pu軼i i wywali這 p造n ze zbiorniczka wyr闚nawczego. Mo瞠 gdyby puszcza stopniowo nie by這 by takiego efektu - nie wiem - pr鏏uj wydedukowa.

    Po ostudzeniu auta p造n wraca do ch這dnicy ale nie wszystko.
    Auto gor帷e - po dynamicznej je寮zie - p造n poni瞠j LOW - popuszczam korek p造n szybko wraca do zbiorniczka, po czym gdy auto sie ostudzi stan opada ale ju nie ponizej LOW tylko do normalnego stanu.

    Gdyby by豉 walni皻a uszczelka to chyba p造n ubywa豚y powoli a nie dynamicznie by wypluwany ?

    Dodam, 瞠 auto sie nie grzeje - wska幡ik temperatury na ca貫j trasie w po這wie - praktycznie bez zmian.

    0
  • #7 20 Kwi 2016 21:00
    mariuszkam
    Poziom 12  

    C騜, wszystko zale篡 od tego gdzie mog豉by by uszkodzona uszczelka...raz mo瞠 ubywa szybko raz wolniej, to nie regu豉. Po drugie, mo瞠 by uszkodzona i p造nu nie b璠zie ubywa, ale b璠zie zwi瘯sza si ci郾ienie w uk豉dzie ch這dzenia. Na pocz徠ek wymie korek, jesli to nie pomo瞠, to powiniene sprawdzi ci郾ienie w uk豉dzie ch這dzenia

    0
  • #8 20 Kwi 2016 21:04
    lucu
    Poziom 12  

    hmmmm
    Ok korek ju zam闚iony - b璠zie w pi徠ek to zobacz.
    A co my郵icie o termostacie - wed逝g mnie to chyba raczej nie powinien mie na to wp造wu ?

    1
  • #9 21 Kwi 2016 19:06
    lucu
    Poziom 12  

    Dzisiaj jeszcze raz patrzy貫m na zachowanie si p造nu. Po przejechaniu kilkunastu kilometr闚, p造n ze zbiorniczka wyr闚nawczego uby - do嗆 sporo - poni瞠j LOW, po czym, gdy odkr璚i貫m korek zbiorniczka powr鏂i do poprzedniego stanu.
    I tak jeszcze ze dwa razy.

    Mo瞠 to co z zapowietrzeniem uk豉du albo faktycznie ten termostat ?

    Korka jeszcze nie ma wi璚 nie wiem jak stwierdzi czy to on jest winny.

    Dodano po 4 [godziny] 38 [minuty]:

    Po tych obserwacjach zrobi貫m tak - z korka zdar貫m g鏎n naklejk, ukaza豉 si membrana, kt鏎 przedmucha貫m spr篹ark.

    Zapali貫m samoch鏚 otworzy貫m korek i rozgrza貫m go do normalnej temperatury pracy (oko這 15-20 minut).

    Cz窷 p造nu ze zbiorniczka wyr闚nawczego wci庵n窸o do ch這dnicy (jak mniemam).

    Ubytek uzupe軟i貫m, po czym zgasi貫m auto, poczeka貫m a ostygnie i zakr璚i貫m korek.

    W przeci庵u nast瘼nej godziny uby這 jeszcze troszk tak do stanu 2/3 mi璠zy LOW a FULL.

    Odpali貫m samoch鏚, ponownie go rozgrza貫m, teraz ju bardziej katuj帷, przejecha貫m si oko這 5 km na rozgrzanym silniku.

    P造nu w zbiorniczku przyby這 do stanu FULL.

    W篹e od ch這dnicy by造 zdecydowanie twardsze, z rurki odpowietrzaj帷ej zbiorniczka, znajduj帷ej si przy korku by這 s造cha delikatne syczenie, wycieku nigdzie nie zlokalizowa貫m, wsz璠zie sucho, sprawdza貫m te pod autem.

    Auto ostyg這, poziom p造nu ponownie spad do 2/3 mi璠zy LOW a FULL.

    Teraz musz przetestowa go w trasie.

    Jutro wy郵 穎n - hahahaha

    Korek jak przyjdzie oczywi軼ie podmieni.

    Mam nadziej, 瞠 teraz b璠zie ok.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME
TME Logo