Problem z p³ynem ch³odz±cym.
Jestem "szczê¶liwym" posiadaczem mazdy mpv 2003 r. diesel RF5C 2.0 136 km.
Wczoraj przy standardowej wymianie oleju oleju zauwa¿y³em, ¿e poziom p³ynu ch³odz±cego w zbiorniczku wyrównawczym jest poni¿ej minimum.
Zdarza³o siê, ze p³yn dolewa³em ale zazwyczaj w niewielkich ilo¶ciach, nie wiem 100 ml na miesi±c, mo¿e mniej.
P³yn oczywi¶cie uzupe³ni³em do kreski F (FULL).
Dzisiaj autem zrobi³em na pocz±tku oko³o 120 km do¶æ spokojnej jazdy – po czym sprawdzi³em poziom p³ynu by³ ok – minimalnie ni¿ej ni¿ zala³em (na prawdê minimalnie).
Po czym zrobi³em autem oko³o 150 km ju¿ do¶æ szybkiej jazdy 130-140 km/h, zajecha³em do domu otworzy³em maskê i ku mojemu zdziwieniu znowu poziom p³ynu poni¿ej L (LOW), du¿o "wyplu³o" woko³o wê¿yka odpowietrzaj±cego, gdy popu¶ci³em korek od zbiorniczka – pod ci¶nieniem czê¶æ p³ynu wróci³a do zbiorniczka – troszkê powy¿ej LOW.
Auto nie dymi WCALE, czy zimne czy gor±ce.
Gdy wymieniali olej sprawdza³em pod autem i nie widzia³em ¿adnych wycieków, od góry te¿ nic nie widaæ.
Jakie¶ 15 ty¶ km wcze¶niej auto mia³o gruntowny remont silnika ³±cznie z planowaniem g³owicy, wymiana uszczelki, wymian± rozrz±du, turbiny, sprzêg³a itd.
Do teraz super chodzi³o. Je¼dzi³em nim raczej oszczêdnie (asekuracyjnie) po 5 ty¶ km od remontu by³a wymiana oleju i teraz po 10 ty¶ km.
Olej jaki u¿ywam to MOTUL 10W40 SYNERGIE +
Podjecha³em do mojego mechaniora, popatrzy³, pougniata³ wê¿e, stwierdzi³, ¿e s± miêkkie, ok i ¿e wyklucza uszczelkê ze wzglêdu na brak jakiegokolwiek dymu, wyklucza popêkana g³owicê i blok, gdy¿ silnik by³ na wierzchu i wszystko by³o ok, pompa wody te¿ by³a nowa przy wymianie rozrz±du.
Podejrzenie rzuci³ na niesprawny korek zbiorniczka wyrównawczego lub termostat.
Stwierdzi³, ¿e korek powinien lekko upuszczaæ ci¶nienie a gdy tak siê nie staje wówczas przy jego nadmiarze mo¿e doj¶æ do wyplucia p³ynu.
Nakaza³ na pocz±tek wymianê tego korka, pó¼niej ewentualnie termostat.
Co my¶licie o tym ?
Jakie wsze porady ?
Ju¿ mam troszkê do¶æ tego auta – bo pó³ roku temu bardzo siê na nie wykosztowa³em.
Jestem "szczê¶liwym" posiadaczem mazdy mpv 2003 r. diesel RF5C 2.0 136 km.
Wczoraj przy standardowej wymianie oleju oleju zauwa¿y³em, ¿e poziom p³ynu ch³odz±cego w zbiorniczku wyrównawczym jest poni¿ej minimum.
Zdarza³o siê, ze p³yn dolewa³em ale zazwyczaj w niewielkich ilo¶ciach, nie wiem 100 ml na miesi±c, mo¿e mniej.
P³yn oczywi¶cie uzupe³ni³em do kreski F (FULL).
Dzisiaj autem zrobi³em na pocz±tku oko³o 120 km do¶æ spokojnej jazdy – po czym sprawdzi³em poziom p³ynu by³ ok – minimalnie ni¿ej ni¿ zala³em (na prawdê minimalnie).
Po czym zrobi³em autem oko³o 150 km ju¿ do¶æ szybkiej jazdy 130-140 km/h, zajecha³em do domu otworzy³em maskê i ku mojemu zdziwieniu znowu poziom p³ynu poni¿ej L (LOW), du¿o "wyplu³o" woko³o wê¿yka odpowietrzaj±cego, gdy popu¶ci³em korek od zbiorniczka – pod ci¶nieniem czê¶æ p³ynu wróci³a do zbiorniczka – troszkê powy¿ej LOW.
Auto nie dymi WCALE, czy zimne czy gor±ce.
Gdy wymieniali olej sprawdza³em pod autem i nie widzia³em ¿adnych wycieków, od góry te¿ nic nie widaæ.
Jakie¶ 15 ty¶ km wcze¶niej auto mia³o gruntowny remont silnika ³±cznie z planowaniem g³owicy, wymiana uszczelki, wymian± rozrz±du, turbiny, sprzêg³a itd.
Do teraz super chodzi³o. Je¼dzi³em nim raczej oszczêdnie (asekuracyjnie) po 5 ty¶ km od remontu by³a wymiana oleju i teraz po 10 ty¶ km.
Olej jaki u¿ywam to MOTUL 10W40 SYNERGIE +
Podjecha³em do mojego mechaniora, popatrzy³, pougniata³ wê¿e, stwierdzi³, ¿e s± miêkkie, ok i ¿e wyklucza uszczelkê ze wzglêdu na brak jakiegokolwiek dymu, wyklucza popêkana g³owicê i blok, gdy¿ silnik by³ na wierzchu i wszystko by³o ok, pompa wody te¿ by³a nowa przy wymianie rozrz±du.
Podejrzenie rzuci³ na niesprawny korek zbiorniczka wyrównawczego lub termostat.
Stwierdzi³, ¿e korek powinien lekko upuszczaæ ci¶nienie a gdy tak siê nie staje wówczas przy jego nadmiarze mo¿e doj¶æ do wyplucia p³ynu.
Nakaza³ na pocz±tek wymianê tego korka, pó¼niej ewentualnie termostat.
Co my¶licie o tym ?
Jakie wsze porady ?
Ju¿ mam troszkê do¶æ tego auta – bo pó³ roku temu bardzo siê na nie wykosztowa³em.