Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Brava SX 1.4 12V - Bezpieczniki a pilot do sterowania zamkiem centralnym

wujek_dobra_rada 21 Kwi 2016 00:51 1797 0
  • #1 21 Kwi 2016 00:51
    wujek_dobra_rada
    Poziom 10  

Witam!

Nie ukrywam, że raczej nie jestem specjalistą od elektryki/elektroniki samochodowej (specjalizuje się w innej dziedzinie) natomiast postanowiłem podłączyć w swoim Fiacie Brava 1.4 SX 12V pilota sterującego centralnym zamkiem. O ile schemat elektryczny, który posiadam niewiele mi mówi, zaś po podłączeniu centralki miało miejsce kilka niepokojących zdarzeń miałbym kilka pytań w kwestii w.w. podłączenia (wg. tego co na załączonym obrazku).

Fiat Brava SX 1.4 12V - Bezpieczniki a pilot do sterowania zamkiem centralnym

Na początek napiszę co się działo po podłączeniu. Pilot działa, natomiast chcąc podpiąć kierunkowskazy odkręciłem panel nawiewu, a potem źle poskładałem zasilanie przycisku świateł awaryjnych (w efekcie czego poszedł bezpiecznik 10A (na obrazku jako nr 2). Wymieniłem bezpiecznik, właściwie poskładałem przycisk, poskręcałem i działa (kierunkowskazów w końcu nie podłączyłem, tylko impuls otwieranie/zamykanie zamka do wiązki w drzwiach od strony kierowcy, kabelki niebieski i biały). Tego samego dnia, kiedy już teoretycznie było to gotowe najpierw zaczęło migać, a potem całkowicie padło prawe światło pozycyjne. Okazało się też, że wysiadło podświetlenie licznika (lampki się palą, nie działa tylko podświetlenie zegarów). Okazało się, że poszedł kolejny bezpiecznik 10A (na fotce nr 3). Wymieniłem więc bezpiecznik i podświetlenie licznika znów działa.

W związku z powyższym, tak jak wspomniałem mam kilka pytań:
    a) czy podłączenie do w.w. kabelka z zasilaniem (na fotce nr 1, miejsce podłączenia jest oznaczone kółeczkiem) jest bezpieczne (i za co odpowiada ten bezpiecznik, tj. dolny, żółty bezpiecznik 20A na małej tablicy)