Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Brava SX 1.4 12V - Bezpieczniki a pilot do sterowania zamkiem centralnym

wujek_dobra_rada 21 Kwi 2016 00:51 1797 0
  • #1 21 Kwi 2016 00:51
    wujek_dobra_rada
    Poziom 10  

    Witam!

    Nie ukrywam, że raczej nie jestem specjalistą od elektryki/elektroniki samochodowej (specjalizuje się w innej dziedzinie) natomiast postanowiłem podłączyć w swoim Fiacie Brava 1.4 SX 12V pilota sterującego centralnym zamkiem. O ile schemat elektryczny, który posiadam niewiele mi mówi, zaś po podłączeniu centralki miało miejsce kilka niepokojących zdarzeń miałbym kilka pytań w kwestii w.w. podłączenia (wg. tego co na załączonym obrazku).

    Fiat Brava SX 1.4 12V - Bezpieczniki a pilot do sterowania zamkiem centralnym

    Na początek napiszę co się działo po podłączeniu. Pilot działa, natomiast chcąc podpiąć kierunkowskazy odkręciłem panel nawiewu, a potem źle poskładałem zasilanie przycisku świateł awaryjnych (w efekcie czego poszedł bezpiecznik 10A (na obrazku jako nr 2). Wymieniłem bezpiecznik, właściwie poskładałem przycisk, poskręcałem i działa (kierunkowskazów w końcu nie podłączyłem, tylko impuls otwieranie/zamykanie zamka do wiązki w drzwiach od strony kierowcy, kabelki niebieski i biały). Tego samego dnia, kiedy już teoretycznie było to gotowe najpierw zaczęło migać, a potem całkowicie padło prawe światło pozycyjne. Okazało się też, że wysiadło podświetlenie licznika (lampki się palą, nie działa tylko podświetlenie zegarów). Okazało się, że poszedł kolejny bezpiecznik 10A (na fotce nr 3). Wymieniłem więc bezpiecznik i podświetlenie licznika znów działa.

    W związku z powyższym, tak jak wspomniałem mam kilka pytań:
    a) czy podłączenie do w.w. kabelka z zasilaniem (na fotce nr 1, miejsce podłączenia jest oznaczone kółeczkiem) jest bezpieczne (i za co odpowiada ten bezpiecznik, tj. dolny, żółty bezpiecznik 20A na małej tablicy)
    b) centralka odizolowana jest bezpiecznikiem 15A (niebieski na czerwony kabelku, nad cyferką 1). Jak mniemam gdy było coś nie tak padnie niebieski bezpiecznik 15A (odcinając centralkę) zaś bezpiecznik 20A do którego jest to podłączone powinien zostać (jeśli skok napięcia będzie nie groźny, tj. poniżej 20A) nietknięty, zaś obwód nienaruszony
    c) czy awaria prawego światła pozycyjnego jest efektem przepalonej żarówki (tanie żarówki LED z TESCO) , czy skoku napięcia po źle poskładanym i zwartym przycisku awaryjnych, a może zbyt obciążony jest obwód 20A, do którego podłączona jest centralka (nadal nie wiem za co ten obwód odpowiada)? Czy dana sytuacja będzie się powtarzać i od teraz bezpieczniki będą się po kolei palić, dopóki nie zmienię podłączenia?
    d) jeśli takie podłączenia plusa (na fotce nr 1) jest niebezpieczne gdzie najlepiej podłączyć napięcie do centralki (a może tak mogłoby zostać?), żeby było w miarę prosto, bezpiecznie i w miarę możliwości był stosunkowo łatwy dostęp do kabelka
    e) gdzie najlepiej i stosunkowo najłatwiej (i względnie bezpiecznie) podłączyć kierunkowskazy (na centralce odpowiada za sygnał kierunkowskazów pomarańczowa kostka z brązowymi kabelkami)
    f) dlaczego przepalił się bezpiecznik nr 3 i czy przy takim podłączeniu centralki podobne sytuacje będą się częściej powtarzać?
    g) czy takie podłączenie jest bezpieczne (i czy mogłoby zostać) i za co odpowiada obwód do którego podłączona jest centralka (na zdjęciu nr 1)
    h) czy po zwartym przycisku i przy takim podłączeniu można spodziewać w najbliższej przyszłości jakiś niespodzianek?

    Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc i jako początkujący w kwestiach elektroniki samochodowej proszę o wyrozumiałość

    Pozdrawiam, M.

    1 0
  Szukaj w 5mln produktów